100% rauw zal ik wel nooit halen, daarvoor zou ik de wok en de sojamelker te hard missen.
Ik ga eerst voor de 50% rauw Maar roerbakken vind ik ook veels te lekker om weg te laten.
Ik heb nu bij de computer een paar bakjes staan met sla, worteltjes, komkommer en broccoli
Nog lekkere rawfood recepten?
Hoi Draakje, ja je stimuleert elkaar wel zo op de site. Dat mis ik maar al te vaak, ik zou een eetgroepje willen met vega/vegan en rauwkost, lukt nog niet. Een recept? Daar gaan we;
kruidenkoekjes:120 gram amandelen, 5u. geweekt, 60 gr.hazelnoten, 4 eetl. tarwe of ander graan, 3 eetl. rozijnenca 5 u geweekt, 2 eetl. honing, koekkruiden: 1 theel. kaneel, 1/2 theel. kruidnagel, gemalen, 1/4 theel. kardamom.
noten en graan malen en met kruiden vermengen.
De uitgelekte rozijnen met de honing pureren. ALLES goed door elkaar kneden tot homogene massa. Het deeg in een springvorm en gladstrijken. In koelkast stevig laten worden. Eet smakelijk Draakje, ik ga ze ook proberen. Het komt uit het boekje; Köstliche Lebenskraft van Andrea Oppitz. Te bestellen op:
www.die-wurzel@web.de groeten van Vlekje, succes!
ps. om een mij onbekende reden kleurt maar de helft van het webadres, het adres is wel goed!