Vegatopia Forum

Ontbijtgranen

smikkeltje

Re:Ontbijtgranen
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2006, 15:20:05 »
eigenlijk eet ik meestal tosties 's ochtends. met pesto of hummus of tapenade ofzo. ik hou nl niet van oud brood en krijg in mn eentje ook niet een half brood per dag weg. maar vanmorgen heb ik lekker een turks brood bij de bakker gehaald! (en ik heb 'm al voor driekwart op :))
misschien moet ik maar weer eens cruesli halen, is wel heel lekker. ik vind sojayoghurt alleen zo vies! vroeger at ik altijd muesli als ik 's avonds thuis kwam, voor ontbijt vind ik het echt te weinig vullend.

Offline Twilightje

• 299
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2006, 22:22:54 »
Mijn favoriet wisselt met periodes. Momenteel heb ik iets in huis gehaald van mais met honing en noten, soort frosties dus. Smacks vond ik ook altijd lekker, of honey pops. Ik hou niet van muesli.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #22 Gepost op: 30 januari 2006, 21:53:30 »
Als ik moet werken gaat het snel en ontbijt ik met cornflakes van all bran fruit n fibre.Als ik vrij ben eet ik havermoutpap of brinta
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline dorinka

• 741
« Reactie #23 Gepost op: 30 januari 2006, 22:06:13 »
Ik heb net ontdekt dat ik brinta erg lekker vind, en aangezien het beter houdbaar is dan brood ga ik dat nu maar een tijdje als ontbijt eten. Mischien een keer met jam ofzo erdoor, mischien ga ik eens proberen het aan te maken met jus d'orange.
Zo.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #24 Gepost op: 01 februari 2006, 11:16:41 »
Weetabix Crunchy Bran heb ik laatst voor het eerst gekocht (volgens mij ook nieuw in assortiment ontbijtgranen van ah). Vrijwel ongezoet en daardoor lekker (simpel)!
Eet gezond & eet taartjes

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #25 Gepost op: 01 februari 2006, 11:49:45 »
Bij de Edah hebben ze zo weinig... Eigenlijk alleen cornflakes en muesli/cruesli. Ik wil die andere dingen die jullie noemen ook wel eens uitproberen, dus ik moet maar weer eens naar de AH.

Toen ik 11 was zijn we op vakantie geweest naar Canada. Daar aten alle achterneefjes en -nichtjes graag ontbijtgranen en ik vond het heel vies. Vooral roze, gele en oranje rondjes die je met melk moest eten en die binnen no time zompig waren maar toch een droge klodder gingen vormen in je mond. De supermarkt heeft wel heel veel indruk op me gemaakt. Meters en meters ontbijtgranen, het een nog feller gekleurd dan het ander, net zoals je wel eens in een film ziet.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Mieze

« Reactie #26 Gepost op: 01 februari 2006, 14:00:44 »
Tis dat ik allergisch ben voor mais want cornflakes is toch wle het lekkerst.

Maar nu eet ik vaak all-bran van de natuurwinkel met sojamelk (die uit de koeling).

Daar ben ik wel helemaal verzot op!

Offline Kim

• 114
« Reactie #27 Gepost op: 02 februari 2006, 11:39:46 »
Meestal eet ik brood, maar de laatste tijd had ik wat meer ontbijt nodig en dan begon ik met yoghurt met muesli (met goed geroosterde, niet van die ouwe muffe havervlokken, en met veel nootjes en vruchtjes) en soms nog wat vers fruit erin. Na de yoghurt had ik dan genoeg energie verzameld om te gaan douchen en aankleden, en daarna ging ik dan verder met de boterhammetjes!

Bij andere ontbijtgranen dan muesli heb ik toch erg het gevoel dat ik aan het snoepen ben ipv een verantwoord ontbijt tot me neem... Maar misschien is dat een vooroordeel. Brinta en andere papachtige dingen vind ik gewoon niet lekker.

Neva

« Reactie #28 Gepost op: 06 februari 2006, 15:44:22 »
Ik ga voor het zelfgebakken brood of voor de havermoutpap met sojamelk en kaneel. Havermoutpap met (gezoete) sojamelk is veel zoeter dan pap met gewone melk, en veel lekkerder.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #29 Gepost op: 06 februari 2006, 16:10:21 »
muesli (met goed geroosterde, niet van die ouwe muffe havervlokken, en met veel nootjes en vruchtjes)

Heet het dan niet cruesli? Ik dacht dat dat het verschil was.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #30 Gepost op: 06 februari 2006, 16:20:29 »
Het wordt cruesli genoemd wanneer de geroosterde havervlokken gesuikerd zijn, de ongesuikerde vorm is dus muesli. Zowel cruesli als muesli komt 'naturel' voor of in varianten met noten, gedroogde vruchten, chocolade, etc.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2006, 16:22:50 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

brenda_lelie

« Reactie #31 Gepost op: 06 februari 2006, 18:47:21 »
zaterdag at ik bij 'enig alternatief' weer eens een bakje yoghurt met meusli. Lekker, dus hebben we vandaag noten-vruchten meusli (ekoland) en yoghurt gekocht. Lekker makkelijk sochtends.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #32 Gepost op: 22 juli 2012, 09:35:28 »
*schop*

Alle tijd voor ontbijt, altijd in het weekend, maar de komende weken iedere dag (vakantie :D )
Dus sinaasappels geperst, fruit gesneden (kersen, pruim, aardbeien, druiven) portie kwark erover, havermout (gewoon zo uit de zak), chiazaadjes en wat fijn gesneden nootjes.
Lekker!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Gabs

• 796
« Reactie #33 Gepost op: 22 juli 2012, 12:11:37 »
Ik eet elke morgen muesli van Dorset. Bij de AH hebben ze veel lekkere smaakjes, helaas wel veel met paranoten en daar is M. allergisch voor. Ik zag op hun website dat ze nog meer varianten hebben, hopelijk zijn die ook binnenkort in Nederland verkrijgbaar.

« Reactie #34 Gepost op: 23 juli 2012, 10:23:12 »
Ik heb graag de muesli van Zonnatura. Vooral de variant 'rijkgevuld' heeft een heel goede prijs/kwaliteit verhouding vind ik. Bestaat uit stevige havermout met behoorlijk veel noten en gedroogd fruit erdoor. Geen suiker en dergelijke toegevoegd. Lekker met yofu of sojamelk.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

« Reactie #35 Gepost op: 29 juli 2012, 16:29:00 »
Soms brinta. Kan het niet als ontbijt doen als ik werk want dan krijg ik te snel weer trek ;)
Vaak een paar broodjes en een cracker

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #36 Gepost op: 29 juli 2012, 21:48:02 »
Op de camping eten we brinta, als er geen brood is. Handig met bewaarmelk.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #37 Gepost op: 29 juli 2012, 22:07:26 »
Of poedermelk. En dan cruesli erdoor, om ook nog iets te kauwen te hebben. En rozijnen en kaneel en veel bruine suiker.
This is between me and the vegetable!

Offline dorinka

• 741
« Reactie #38 Gepost op: 29 juli 2012, 23:20:49 »
Ik hou niet zo van melk (en bewaarmelk gebruik ik alleen als het (nogmaals) verwarmt moet worden, zoals in chocolademelk of pannenkoeken) dus brinta eet ik met water, en suiker, en soms iets als fruit erdoor, of erbij.
Zo.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #39 Gepost op: 22 augustus 2012, 10:59:27 »
Mijn standaard ontbijt: fruit met kwark en mijn eigen gemengde powermüesli en Chiazaadjes vult echt beduidend beter dan geroosterde boterhammen, knåckbrød, suikerbrood en müeslibrood heb ik afgelopen weekend proefondervindelijk vastgesteld. Allemaal loze koolhydraten en ondanks het gebunker had ik gewoon de hele dag honger.
Gister en vandaag dus weer mijn eigen vertrouwde ontbijtje.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.