Vegatopia Forum

Hoeveel falafel-verkooppunten in...

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Hoeveel falafel-verkooppunten in...
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2006, 10:35:49 »
Nog meer mensen die (bij benadering) weten hoeveel falafelverkooppunten er in hun stad zijn?
Enschede: 4 in het centrum
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

brenda_lelie

« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2006, 11:16:47 »
Nog meer mensen die (bij benadering) weten hoeveel falafelverkooppunten er in hun stad zijn?

waarom waarom waarom wil je het zo graag weten? volgens mij krijg je op deze manier echt geen duidelijk overzicht van alle falafelverkooppunten

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2006, 16:58:50 »
Oude(?) postkantoor? Je bedoelt de Nieuwe Markt? (Hete Brij, Grizzly's, Villa Kakelbont etc.) Daar zat telkens van alles in dat kleine zaakje, nu zit er een Griek, gerund door Turken. :heehee: :hypocrite:

Aan de Melkmarkt is het aantal veranderingen niet bij te houden. Je hebt die ene grote zaak, met de muurschilderingen, die zit er al tijden (uiterlijk igg) en nog een kleiner zaakje dat telkens wisselt. Ik weet van beide niet of ze falafel verkopen. In de grootste zijstraat van de Melkmarkt, waar het Binnenhof is, wisselt het ook redeliijk, maar die heeft zeker geen falafel....

Van degene die in genoemd heb, vind ik Oriental het beste.
:witch2:

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2006, 23:09:58 »
Oude(?) postkantoor? Je bedoelt de Nieuwe Markt? (Hete Brij, Grizzly's, Villa Kakelbont etc.)

Geen idee hoe het daar heet of wat daar tegenwoordig zit , ik ken dat plein niet anders dan bij het Oude Postkantoor en dat wist iedereen wel wat ik bedoel.  ;) Het nieuwe postkantoor zit aan de Westerlaan. ;D Is Grizzly's wat vroeger de Marquis (sp?) was?

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2006, 08:08:58 »
waarom waarom waarom wil je het zo graag weten? volgens mij krijg je op deze manier echt geen duidelijk overzicht van alle falafelverkooppunten

Ik wil een indicatie van het totaal aantal falafelverkooppunten in Nederland voor een productie in Vegatopia. Aan de hand van wat ik hier hoor, reken ik ruwweg uit op hoeveel inwoners er een falafel-etablissement is. Met de natte vinger denk ik nu dat er in de Randstad ongeveer 1 is per 20.000 inwoners en daarbuiten 1 per 50.000. Dat zou dan uitkomen op ongeveer 500 in Nederland in totaal. Dat is ongeveer de helft van wat ik oorspronkelijk dacht.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2006, 08:52:36 »
In Amsterdam verkopen de meeste snackbars ook falafel (niet dat ik het daar zou eten, maar het ze hebben het wel), is dat in de rest van Nederland niet ook zo?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #26 Gepost op: 16 januari 2006, 10:31:25 »
In Amsterdam verkopen de meeste snackbars ook falafel (niet dat ik het daar zou eten, maar het ze hebben het wel), is dat in de rest van Nederland niet ook zo?

Het lijkt er niet op. Dat er in een stad als Tilburg zelfs helemaal geen falafel te koop is vind ik ronduit shockerend. Wat moeten al die arme Tilburgers dan eten? Patat soms?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #27 Gepost op: 16 januari 2006, 10:49:34 »
Dus in al deze zaken verkopen ze geen falafel? Ik dacht dat ze dat in shoarma's meestal wel verkopen.

Ah, kijk, Het bewijs! (onder 'broodjes')

ufo

« Reactie #28 Gepost op: 16 januari 2006, 11:35:11 »
ja bij sommige grillrooms is het altijd wel te vinden.

alleen stom dat, wanneer je om een falafel schotel vraagt, er dan vaak ineens   een stilte valt gevolgd door een verdwaasde meneer aan de andere kant.

"falafel schotel hebben we niet, meneer"

"dat zie ik, kunt u niet gewoon het zelfde doen als bij een döner schotel, maar dan de döner kebab vervangen door falafel?'

"nee dat kan niet meneer"

"doe dan maar een broodje falafel, een frietje en een salade"  ::)

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #29 Gepost op: 16 januari 2006, 12:31:59 »
Dus in al deze zaken verkopen ze geen falafel? Ik dacht dat ze dat in shoarma's meestal wel verkopen.

Ik weet niet of dat buiten de Randstad ook zo is. Er is daar toch minder vraag naar falafel. Tot voor nog niet zo heel lang geleden wisten veel mensen niet eens precies wat het was (zie bijvoorbeeld de falafel-draad in 'koken').

Citaat

Wat zul jij Sander blijgemaakt hebben! :)
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2006, 12:32:25 door J@n »

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #30 Gepost op: 16 januari 2006, 12:41:08 »
Misschien kende Sander deze al. Tenslotte heeft ie alleen beweerd tevergeefs naar lekkere falafel op zoek te zijn geweest in Tilburg.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #31 Gepost op: 16 januari 2006, 17:22:37 »
Misschien kende Sander deze al. Tenslotte heeft ie alleen beweerd tevergeefs naar lekkere falafel op zoek te zijn geweest in Tilburg.

Verduivelde kerel dat je d'r bent! Je schaakt al beter, je hebt meer haar en nu lees je ook nog eens nauwkeuriger dan ik. Ophouden daarmee, hoor! ;)

Offline dorinka

• 741
« Reactie #32 Gepost op: 16 januari 2006, 17:57:08 »
in Leiden heb je ook nog Shakies en twee shaormatenten (een naast de ABN bij het station en een bij de Oranjeboomstraat)waar je het niet meteen aan af ziet, maar aangezien ze shaorma hebben vermoed ik dat ze ook wel falafel zullen hebben, dus dan ken iki er al acht in Leiden
Zo.

brenda_lelie

« Reactie #33 Gepost op: 16 januari 2006, 19:43:11 »
Maar ik denk dus dat je met dit 'onderzoek' heel veel friet/shoarma tenten mist omdat de meeste mensen hier naar de maoz gaan (als die er is dan)
in Nijmegen is een maoz, waarom zou ik nog gaan kijken bij friettenten of ze het ook hebben.

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #34 Gepost op: 16 januari 2006, 20:03:17 »
Het lijkt er niet op. Dat er in een stad als Tilburg zelfs helemaal geen falafel te koop is vind ik ronduit shockerend. Wat moeten al die arme Tilburgers dan eten? Patat soms?

Er is hier wel op één plek "falafel" te krijgen, maar dat is ingevroren\ aangebrande meuk die in de verste verte niet meer naar falafel smaakt. Aangebrand karton is nog de beste omschrijving.

Maar voor de waaghalzen: Het gaat om Kibboets, een shoarmatent aan het pieter vreedeplein. (achter de V&D)

Twee plaatsen dus....

Alle shoarmatenten in en om het centrum heb ik al eens onderzocht, daar is verder geen shoarma te krijgen.
Jeruzalem ligt bepaald niet in het centrum en ik heb geen enkele reden om daar te komen  :-X
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2006, 20:12:27 door Superguppie »
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #35 Gepost op: 16 januari 2006, 20:35:44 »
Maar ik denk dus dat je met dit 'onderzoek' heel veel friet/shoarma tenten mist omdat de meeste mensen hier naar de maoz gaan (als die er is dan)
in Nijmegen is een maoz, waarom zou ik nog gaan kijken bij friettenten of ze het ook hebben.

Maar dat is niet zo belangrijk; ik hoef nu niet precies te weten waar welke tenten zitten. Het gaat alleen om een indicatie van het totaal in Nederland. Als  mensen in Nijmegen friettenten over het hoofd zien, doen mensen in andere steden dat ook en daar kun je voor compenseren. Het hoeft ook niet vreselijk nauwkeurig; als ik er maar achterkom of ik aan honderden of duizenden moet denken.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #36 Gepost op: 16 januari 2006, 22:24:35 »

Precies. Het zijn vrijwel altijd drooggefrituurde en zeer donker gekleurde ballen die, afgezien dus van de kleur en grootte, makkelijk door zouden kunnen gaan voor hydro-korrels voor onderin je plantenbak. De enige uitzondering hierop tot nu toe, was te koop bij een zaakje dat niet langer dan 3 maanden open is geweest, maar daar zat dan weer erg weinig smaak aan. Kruiden vergeten toe te voegen, vermoed ik.

Anyway, de meeste shoarma-tenten verkopen het dus nieteens, ik schat dat er in totaal zo'n 10 tenten zijn waar ze ook falafel verkopen.

De minst beroerde falafel(-schotel) ("een vegatrische schotel") verkopen ze bij http://www.pizzeriatilburg.nl/.

Maar de beoordeling op de site zelf zegt genoeg.
“it's strange how life makes sense in time...”

Aiko

« Reactie #37 Gepost op: 16 januari 2006, 22:36:07 »
De beoordelingen zijn over het algemeen behoorlijk belabberd. Moedig van ze het te vermelden, moet ik ze nageven. Echter, het vegetarische broodje falafel scoort goed. Edoch, één stem die zal wel van henzelf afkomstig zijn?

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #38 Gepost op: 17 januari 2006, 00:42:24 »
Oude(?) postkantoor? Je bedoelt de Nieuwe Markt? (Hete Brij, Grizzly's, Villa Kakelbont etc.)

Geen idee hoe het daar heet of wat daar tegenwoordig zit , ik ken dat plein niet anders dan bij het Oude Postkantoor en dat wist iedereen wel wat ik bedoel.  ;) Het nieuwe postkantoor zit aan de Westerlaan. ;D Is Grizzly's wat vroeger de Marquis (sp?) was?

Ik zeg postkantoor in het centrum en postkantoor bij het station... ;D

Grizzly's was vroeger de Marquis (die eerst aan de Melkmarkt zat en toen nog leuk was, een van de weinige plekken waar je kon poolen, zeer vergane glorie).... Bluescafe/Bourbonstreet is ter ziele, als ik er over na ga denken..... ::)  (hou nog steeds vol dat iemand die een poolcafé begint grof geld kan verdienen. en degene die het aandurft om met de gemeente Zwolle te vechten om een disco te beginnen ook)
De Hete Brij is het café van de voormalige Miss Overijssel (nu met tweede kind op komst) en Villa Kakelbont is een kinderkledingzaak die nogal "bont" aanwezig is. Oililly kleurig.

Jan, qua stemmen etc. is Zwolle nogal eens beschreven als de gemiddelste stad van NL. Met ruim115.000 inwoners en drie (2 als je smullers niet meerekent) afhaalpunten zit je met je gok aardig in de richting.
:witch2:

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #39 Gepost op: 17 januari 2006, 07:27:21 »
De Hete Brij is het café van de voormalige Miss Overijssel (nu met tweede kind op komst)

Hé, die ken ik. Kwam bie ons uut durp en ouders waren kennissen van de mijne, dus kwamen weleens bij ons over de vloer. Heeft ze blijkbaar café van d'r oom en tante overgenomen. Of staat ze daar alleen achter de tap om klanten te trekken?

Maar we dwalen af. :)

Citaat
Jan, qua stemmen etc. is Zwolle nogal eens beschreven als de gemiddelste stad van NL. Met ruim115.000 inwoners en drie (2 als je smullers niet meerekent) afhaalpunten zit je met je gok aardig in de richting.

Dat zou best eens aardig kunnen kloppen. Als je dat omrekent naar Nederland kom je op ruim 400 zaken.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2006, 07:35:37 door J@n »