Vegatopia Forum

De Lynnova en Geerhartje pikante roerbakschotel

De Lynnova en Geerhartje pikante roerbakschotel
« Gepost op: 08 januari 2006, 17:04:51 »
Behalve elkaar hebben Lynnova en ik gister nog iets lekkers klaargemaakt, de Lynnova en Geerhartje pikante roerbakschotel. De Lynnova en Geerhartje pikante roerbakschotel met een beetje van Lynnova en een beetje van Geerhartje en een heleboel van AH.

Hoe maak je een overheerlijke, tijdbesparende en tamelijk pikante (maar dat spreekt voor zich, hè. Ik bedoel je gaat een pikante roerbakschotel niet pikant noemen als hij niet pikant is, tenzij je mensen zand in de ogen wilt strooien, maar waarom zou je mensen zand in de ogen willen strooien als je niet eens Klaas Vaak heet?) Lynnova en Geerhartje pikante roerbakschotel? Welnu, dat gaat heel eenvoudig.

Je loopt naar de nearest AH5, je vult je boodschappenmandje met mienestjes (als je thuis nog mie hebt staan, kun je dat nalaten, mits je voldoende mie hebt staan, ik verklap alvast hoeveel mie, 4 nestjes voor 2 personen), Thaise roerbakgroenten (met lekkere rooie pepertjes), een potje Pataks Bengal Stir Fry, een doosje pikant gekruide tofustukjes van het eigen merk en een zakje ongezouten kesjiewnoten (cashewnoten). Thuis heb je vast nog wel wat olijfolie of zonnebloemolie of n'importe wat voor olie mits geen babyolie of motorolie staan, daarvan doe je een scheutje in de roerbakpan terwijl je koksmaatje water opzet voor de mie (als je geen koksmaatje hebt, moet je het zelf doen, dat spreekt). Je kookt de mie en je bakt de tofureepjes lekker krokant. Vuur flink opschroeven en roerbakgroenten toevoegen zodat de groenten dichtschroeien en lekker knapperig blijven. Dan pak je heerlijke Pataks sausje en kwakt het erbij. Njammie njammie, wat ruikt dat lekker! Nog een beetje water in het potje, deksel erop, shake it like a polaroid picture, deksel eraf en waterig restje saus eveneens toevoegen; niets verloren laten gaan hein! (Niet hein als in Albert Hein, maar hein op zijn Frans hè. Snappez-vous.) Even laten pruttelen en onderwijl blijven roeren, omscheppen die hap! Tenslotte cashewnoten toevoegen. Essentieel hoor die cashewnoten! Nie vergete nie! Want die cashewnoten zijn de zoete toets of zoals mijn lieftallige Lynnova het zegt een aangenaam rustpunt in het zo pikante gerecht. Mie afgieten wanneer gaar (niet té lang laten koken, dan wordt ie plakkerig) en verdelen over de borden; inhoud van roerbakpan ernaast scheppen en: smullen geblazen! (Nou ja eerst blazen, dan smullen, anders verbrand je je tongetje.)

Bonoboapentiet!

(Nooit om een woordspeling verlegen die Gerardus, al moet ie er soms ver naar zoeken. ...Hadsjiekadee, als knal op de vuurpijl nog een woordspeling! Snap je hem? "Ver naar zoeken" ...Vergezocht! Een vergezochte woordspeling! Ya, die Peter Blanker was right.)
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2006, 15:27:50 door Sander »

g11ling

Re:De Lynnova en Geerhartje pikante roerbakschotel
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2006, 21:38:31 »
lulkickje???  ;)