Vegatopia Forum

Brussel

Offline Selly

• 30.783
Re:Brussel
« Reactie #60 Gepost op: 09 september 2010, 20:36:46 »
Wat een kut stad!
Nou ja, de stad is best leuk, maar het gaat echt helemaal nergens over, nergens hebben ze iets vega's op het menu staan.

Eh, had je dan geen lijstje met tips bij je? Da's misschien wel zo handig in een vreemde stad. In de restaurantgids staan bijna 20 tips voor Brussel, http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-belgie/brussel, we hebben een draad over Brussel die 3 pagina's lang is, en dat alleen nog maar op Vegatopia.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 10 september 2010, 10:25:33 »
Ja, je mag daar niet op de bonnefooi rondlopen. Het is geen stad waarin vrijwel elke zaak wel een vegetarisch gerecht heeft, zoals dikwijls in Nederland.
Brussel heeft een meer Franse eetcultuur en vegetarisch vind je vooral in buitenlandse restaurants (zoals ik er enkele opgaf, maar je moet ze wel met een plannetje zoeken).
En de echt leuke adressen zijn inderdaad wel grotendeels buiten het centrum, erken ik. Ukkel, buurt Louisalaan en zo.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2010, 13:15:56 door karl »

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 14 september 2010, 16:02:51 »
Ja, ik dacht dus in al mijn wijsheid; als ik ter plekke ben zoek ik het even op. Irritant als je een internet telefoon gewend bent, want die zet ik dus niet aan in het buitenland. Even vergeten.
Vandaar het gebrek aan lijstje.

Kiwi

« Reactie #63 Gepost op: 14 september 2010, 17:25:17 »
Ja, je mag daar niet op de bonnefooi rondlopen.

:scaredblue:

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #64 Gepost op: 14 september 2010, 20:57:35 »

Dit lijkt me typisch een geval van karl die Vlaams spreekt, en niet een geval van karl die andere mensen vertelt wat ze wel en wat ze niet mogen doen.
Net zoiets als "dat moest je maar niet doen" of "dat kun je beter niet doen".

O of bedoelde je gewoon dat Brussel een creepy stad is als je er niet op de bonnefooi kunt rondlopen en iets leuks vinden? Dan heb ik niks gezegd. :bloos:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #65 Gepost op: 14 september 2010, 23:31:05 »

Dit lijkt me typisch een geval van karl die Vlaams spreekt, en niet een geval van karl die andere mensen vertelt wat ze wel en wat ze niet mogen doen.
Net zoiets als "dat moest je maar niet doen" of "dat kun je beter niet doen".

Ja zo vatte ik em ook op  :)
Maar toen dacht ik dat Kiwi misschien bedoelde dat er iets taalkundig mis was. Maar Karl heeft niet zo vaak iets taalkundig mis. Hmm.

Wat Lelle zegt, dat je even vergeet dat je daar zonder internet zit, dat snap ik dan weer wél helemaal.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
« Reactie #66 Gepost op: 15 september 2010, 09:09:46 »
Taalkundig was het een fantasietje,waarvan ik niet helemaal zeker was of het een nog gebruikte en gekende uitdrukking is, maar waarvan ik sterk vermoed dat ik die uit een Carmiggelt-stukje heb, wiens bundels ik ooit veel te dikwijls herlezen heb. Dus tracht ik hier eerder een uitdrukking uit een Amsterdams dialect goed te gebruiken. (Ik denk overigens dat het komt van het Franse bonne foie: op goed vertrouwen.)
Maar ik bedoelde inderdaad dat je beter niet zomaar op goed geluk wat vegetarisch zoekt in Brussel, omdat het een frustrerende zoektocht kan zijn. En dat hoefde niet echt omdat onze gids er is en ik bovendien nog wat adresjes had gegeven, maar ik begrijp best dat het Lelle niet lukte om die terug te vinden.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #67 Gepost op: 15 september 2010, 14:36:24 »
nee, bonnefooi wordt wel veel gebruikt, het ging geloof ik meer om het 'mag', althans dat dacht Calimero dat Kiwi dat dacht. Misschien moeten we ons maar naar de taalstruikel verplaatsen danwel er over ophouden  :)
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
« Reactie #68 Gepost op: 15 september 2010, 15:32:04 »
Ja, Selly, is in de taalstruikel op zijn plaats. Of erover ophouden. Bij nazicht is het inderdaad "in goed vertrouwen". En bij googelen onder andere: georganiseerd reizen in Thailand of "op de bonnefooi". Dus kan in elk geval "op de bonnefooi in Brussel wandelen". En het mag ook van mij, als Kiwi mogelijk vind dat ik pedante lesjes geef. Maar als Lelle, na vraag naar info die beschikbaar is, Brussel een kutstad noemt omdat er niets te vinden is, vind ik het een gepaste reactie haar er op te wijzen dat je daar moeilijk iets vindt als je op de bonnefooi rondloopt. Met alle begrip voor de later binnengekomen verklaring dat ze er niet kon internetten.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #69 Gepost op: 15 september 2010, 15:40:30 »
Vind het ook heel jammer dat ik de tips niet meegenomen heb, maar goed, we zijn wel van plan terug te komen en we waren er maar anderhalve dag.
Ben het gewoon echt niet gewend dat je in een grote Europese stad niet overal naar binnen kan hobbelen en had dat ondanks de waarschuwingen niet verwacht. Tot daar de kutstad, want verder hebben we het echt enorm naar ons zin gehad. Maar ik word redelijk sjaggie van niet eten, ook al was het zakje chips erg lekker.

Bonnefooi gebruik ik overigens ook heel vaak, maar dit is de allereerste keer ooit dat ik het opgeschreven heb.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #70 Gepost op: 15 september 2010, 15:45:59 »
Jullie wilden blijkbaar geen pizza of pasta, maar er zijn toch ook Indiase restaurants in Brussel? Of kon je die niet vinden?

Offline karl

• 6.375
« Reactie #71 Gepost op: 15 september 2010, 16:04:24 »
Jullie wilden blijkbaar geen pizza of pasta, maar er zijn toch ook Indiase restaurants in Brussel? Of kon je die niet vinden?

Waarschijnlijk niet, want weinige in het toeristische centrum. Die Bombay Inn. En boven gewaagt paperlove ook van het eenvoudige doch goede Bombay Express.
Maar een ander,heel verzorgd en chic, is dan weer buiten het centrum aan de Louisalaan: La Porte des Indes. En dat geldt ook voor vele andere exoten, zoals Libanezen: dikwijls buiten het centrum. (Zoals ook het onvolprezen Dolma, geweldig buffet voor niet te veel geld.)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #72 Gepost op: 15 september 2010, 16:08:08 »
La Porte des Indes.

Jaaaaaa die ken ik uit Londen en die zijn leuk! En ze geven rond de feestdagen een kek kalendertje uit.
'Gewagen' is wel weer een vreemd werkwoord trouwens, maar wel mooi.
,,,,فلافل

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #73 Gepost op: 15 september 2010, 16:14:59 »
Waarschijnlijk niet, want weinige in het toeristische centrum. Die Bombay Inn. En boven gewaagt paperlove ook van het eenvoudige doch goede Bombay Express.

Les Feux de Bengale‎ op de Spoormakersstraat 69 en Shamrock op de Jules van Praetstraat 27 zijn toch ook centrum?

Hoe zit het eigenlijk met de Griekse restaurants in Belgie, b.v. El Greco? Hebben die vegetarisch eten?

Kiwi

« Reactie #74 Gepost op: 15 september 2010, 17:41:39 »
Allemachtig zeg, wat een ophef na een (misschien inderdaad wat flauw gebruikte) grappig bedoelde smiley. Ik doelde inderdaad op het 'je mag daar niet'. Natuurlijk snapte ik wel hoe Karl dat (op z'n Vlaams) bedoelde! Ik zag het alleen al helemaal voor me, dat je dan staande gehouden wordt en dat iemand je dan ondervraagt waarom je zomaar door de stad durft te lopen. En dan het dan verboden is om zomaar doelloos door de stad te slenteren. Daar paste die smiley m.i. wel bij.
Nou ja, het kwam in ieder geval niet over geloof ik, laat maar. ::)

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #75 Gepost op: 15 september 2010, 20:43:19 »
Allemachtig zeg, wat een ophef na een (misschien inderdaad wat flauw gebruikte) grappig bedoelde smiley. Ik doelde inderdaad op het 'je mag daar niet'. Natuurlijk snapte ik wel hoe Karl dat (op z'n Vlaams) bedoelde! Ik zag het alleen al helemaal voor me, dat je dan staande gehouden wordt en dat iemand je dan ondervraagt waarom je zomaar door de stad durft te lopen. En dan het dan verboden is om zomaar doelloos door de stad te slenteren. Daar paste die smiley m.i. wel bij.
Ja hoor es, daar hebben we deze :cop: smiley toch voor!
Nogal wiedes dat wij niets van jou begrepen. :angel:

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #76 Gepost op: 15 september 2010, 20:49:43 »
Overigens kost op je telefoon deze vegatopiadraad opzoeken in het buitenland misschien een paar euro? (Minder dan een pakje sigaretten! :devil:) Marginaal op een heel weekend in elk geval, en als je daarmee dan wel leuk kan eten...

Offline karl

• 6.375
« Reactie #77 Gepost op: 16 september 2010, 09:02:08 »

Met een enkele  smiley weet je soms niet wat er echt mee bedoeld wordt, vandaar de verwarring. Met de je tekst en uitleg vind ik je reactie wel grappig. :)   
(In eerste instantie wou ik hem overigens rustig laten staan en niet reageren, maar omdat Calimero en Selly over taalgebruik begonnen...dan werd het me te machtig.)

Offline karl

• 6.375
« Reactie #78 Gepost op: 16 september 2010, 09:06:03 »

Les Feux de Bengale‎ op de Spoormakersstraat 69 en Shamrock op de Jules van Praetstraat 27 zijn toch ook centrum?

Hoe zit het eigenlijk met de Griekse restaurants in Belgie, b.v. El Greco? Hebben die vegetarisch eten?

Minder dan Indiase, denk ik. Maar soms hebben ze wel eens een als zodanig aangekondigde "vegetarische schotel". En je kan ook mezze combineren zoals gigantes, tzatziki...
Bij voorkeur doorspoelen met rode wijn of retsina.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #79 Gepost op: 21 september 2010, 10:46:13 »
Overigens kost op je telefoon deze vegatopiadraad opzoeken in het buitenland misschien een paar euro? (Minder dan een pakje sigaretten! :devil:) Marginaal op een heel weekend in elk geval, en als je daarmee dan wel leuk kan eten...

Hihi :heehee:, touché.

Ik heb van die enorme telefoonrekeningen gehad de laatste tijd >150 dat ik bang ben dat ik iets verkeerd doe met het aanzetten van mn internet in het buitenland en dat ie dan aan blijft ofzo. Dus het is meer een kwestie van, ik blijf er helemaal vanaf, dan de paar centen.

Maar eigenlijk had ik ook gewoon niet verwacht d at het zo moeilijk zou zijn. Afijn, genoeg erover.
We willen nog een keer terug, dan ga ik beter voorbereid op pad!