Vegatopia Forum

Kerst met schoonouders uit eten

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Kerst met schoonouders uit eten
« Gepost op: 17 december 2005, 00:34:01 »
Ik ben uitgenodigt om op tweede kerstdag te uiteten te gaan bij Van der Valk met de schoonfamilie.... (tevens verjaardag schoonmoeder)

Ik heb geen moeite met de Schoonfamilie maar ik heb twijfels hoe goed een kok van vega eten kan maken op een avond met top drukte. Laat staan honderden mensen die om mij heen een half lijk zitten te eten.

voor de Vega's staat er Zwarte pasta op het menu en dacht dat zwarte pasta altijd van inktvissen werd gemaakt....

Citaat
• Zwarte lintpasta met gewokte groenten, pesto,
gegratineerd met mozzarella.*

wat zouden jullie doen? wel gaan of thuis maar wat maken?

(korte inleiding, ik woon nu sinds een paar maanden met vriendin samen die haar eetgedrag aan mij heeft aangepast :) schoonouders zijn standaard kadaver eters en houden "gewoon" van vlees)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2005, 00:51:25 »
Ja.. hoorde dat ook over zwarte pasta. Ik zou dat even navragen hoe ze die pasta hebben gemaakt en wat het ingredient is. Inktvis is geloof geen dier in de keuken  :-\

Kortom.. vragen... vragen... vragen...

Ik heb zelf aankomende zondag een brunch.. mijn ouders zijn dan 25 jaar getrouwd.. de kok daar gaat ook wat veganistisch maken. Heb maar doc gestuurd met info over wat veganisme is.. en wil ook graag weten wat alle ingredienten zijn..  
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2005, 01:38:31 »
't Is meestal inktvis ja, 't kan ook iets anders zijn maar ben spontaan vergeten wat ook al weer. Ik heb iig eens "zwarte" pasta gehad zonder octopussy. Eigenlijk was het meer diep diep diep donkergroen.

 :heart: Gefeliciteerd met je vriendin en samenwonen enzo. :heart:
 Groetsels Plien
:witch2:

bienne

Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2005, 11:12:40 »
olie van de inktvis ofzo? Ik heb echt geen idee... Vind wel dat er weinig restaurants een vegt kerstdiner aanbieden als ik zo eens in de kranten kijk naar advertenties

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2005, 11:19:27 »
Maar van alle mensen was toch maar 4% echt vegetarier ofzo?

en juist die vleesminderaars eten het met kerst dan wel, denk ik.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2005, 13:08:04 »
voor de Vega's staat er Zwarte pasta op het menu en dacht dat zwarte pasta altijd van inktvissen werd gemaakt....

Nee, wordt meestal met spirulina gemaakt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #6 Gepost op: 17 december 2005, 17:05:32 »
Ik heb in de Horeca-groothandel er wel es naar gezocht, maar het wordt daar bijna nooit met spirulina gemaakt, meestal met inktvis. Ik zou het restaurant ff bellen en vragen of als het niet okee is of als ze het niet weten, ze ff gewone pasta kunnen gebruiken. Zolang ze iets veggies willen serveren zou ik gewoon gaan, het is toch ook een sociale gelegenheid, je overleeft het wel als je een keer iets minder lekker eet.
,,,,فلافل

smikkeltje

Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2005, 02:09:59 »
het wordt toch met inktvisinkt gemaakt, niet met inktvisdiertjes?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #8 Gepost op: 18 december 2005, 10:18:03 »
het wordt toch met inktvisinkt gemaakt, niet met inktvisdiertjes?

Inktvisseninkt ja. Maar is het niet zo dat je die dieren ervoor moet doden om de inktvisinkt te krijgen?
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #9 Gepost op: 18 december 2005, 12:07:34 »
Ik ben uitgenodigt om op tweede kerstdag te uiteten te gaan bij Van der Valk met de schoonfamilie....

Van der Valk heeft altijd 2 of 3 vegetarische gerechten op de kaart. Althans in de vestigingen in het Noorden. Daarnaast hebben ze een saladebar met heel veel keus.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Lot

Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #10 Gepost op: 18 december 2005, 21:23:49 »
Maar... waarom gaan jullie met kerst bij een vanderValk restaurant eten?
Je kan toch ook ergens anders gaan eten?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #11 Gepost op: 18 december 2005, 21:50:48 »
Maar... waarom gaan jullie met kerst bij een vanderValk restaurant eten?
Lijkt me logisch, Anand is uitgenodigd mee te gaan. Van der Valk zal wel een traditie zijn in zijn schoonfamilie. Da's niet iets waar je als eentje van de kouwe kant aan wil gaan zitten tornen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Lot

Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #12 Gepost op: 18 december 2005, 21:52:40 »
doesnt answer my question

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #13 Gepost op: 18 december 2005, 22:19:19 »
doesnt answer my question
Jawel.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline ingeping

  • ***
  • 143
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #14 Gepost op: 19 december 2005, 13:47:23 »
Inderdaad even bellen met het restaurant van te voren. Dat is het enige dat je kunt doen. Daar ter plekke gaan discussieren over wat wel en niet in het eten zit lijkt me geen aanrader.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #15 Gepost op: 19 december 2005, 14:51:04 »
Het is zelfs de 50ste verjaardag van mijn schoonmoeder en dus ook een zeldzaam gebeuren dat ze ergens gaan eten

maar door bepaalde sociale angsten zie ik een druk rest. totaal niet zitten en heb dus al afgezegt

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #16 Gepost op: 23 december 2005, 16:30:29 »
maar door bepaalde sociale angsten zie ik een druk rest. totaal niet zitten en heb dus al afgezegt

Dat is waarschijnlijk inderdaad een goed idee. Kun je beter een ander keertje op een minder drukke dag naar een kleiner restaurant gaan. Als er dan minder 'ruis' van de drukte is, kun je ook meer genieten van het eten. Begrijpen je schoonouders 't dat je hebt afgezegd?

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #17 Gepost op: 23 december 2005, 20:01:38 »
maar door bepaalde sociale angsten zie ik een druk rest. totaal niet zitten en heb dus al afgezegt

Dat is waarschijnlijk inderdaad een goed idee. Kun je beter een ander keertje op een minder drukke dag naar een kleiner restaurant gaan. Als er dan minder 'ruis' van de drukte is, kun je ook meer genieten van het eten. Begrijpen je schoonouders 't dat je hebt afgezegd?


Ja dat geloof ik wel. In een Druk Vega Rest had ik me net iets minder op mijn gemak gevoelt.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #18 Gepost op: 27 december 2005, 13:49:26 »
Volgens mijn vriendin die wel is geweest legde de serveerster het uit: de ink komt van de inktvis net als melk van de koe komt.....

onzin dus....

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Kerst met schoonouders uit eten
« Reactie #19 Gepost op: 27 december 2005, 15:49:18 »
Volgens mijn vriendin die wel is geweest legde de serveerster het uit: de ink komt van de inktvis net als melk van de koe komt.....

Dat is wel een heel goeie grap! Inktvissen laten zich gewillig koppelen aan de inktmachine, waarna de zeeboer ze in een kwartiertje inkt en de diertjes vervolgens weer in de diepten der zee laat zwemmen. Goh, nooit geweten. Weer een fabeltje geleerd!