Vegatopia Forum

Kerst: weet jij al wat je maakt?

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
Re:Kerst: weet jij al wat je maakt?
« Reactie #20 Gepost op: 01 december 2005, 16:41:28 »
Op kerstdag zelf eet ik bij mijn ouders. Mijn vader gaat dus het menu bepalen. Daarnaast heb ik nog wel kleine kerstfeestjes op andere dagen, maar het staat nog niet vast wat ik dan ga klaarmaken.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Lollifant

« Reactie #21 Gepost op: 01 december 2005, 17:31:31 »
Er staan veel lekkere kerstrecepten op de site!

1e kerstdag eet ik bij mijn ouders. Mijn moeder kookt dan, en die wil absoluut niemand in de keuken hebben dus ik mag niet helpen. ::)

2e kerstdag eet ik bij de ouders van mijn vriend. Ik denk dat we daar weer hetzelfde doen als vorig jaar: iedereen maakt een onderdeel van het menu. Dus de 1 maakt het voorgerecht, de ander het hoofdgerecht enz. Maar omdat we met veel zijn hebben we altijd veel hoofdgerechten, lekker!  :D
Ik ga denk ik Lasagne maken. Eenvoudig, maar wel heel lekker.
« Laatst bewerkt op: 01 december 2005, 17:32:00 door Lollifant »

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 01 december 2005, 18:58:54 »
Wij hebben dit jaar besloten eens extravagant uit te pakken op 1e kerstdag voor mijn ouders, m'n broer+vrouw en oma. Normaal doe ik nooit aan kerst maar dit jaar leek het me een goed excuus om weer eens uitgebreid in de keuken te staan (voor mij geen straf). Tweede kerstdag waarschijnlijk iets simpels en daarna naar de film!

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #23 Gepost op: 01 december 2005, 19:03:06 »
Eerste kerstdag bij m'n ouders eten. En vorig jaar had m'n schoonmoeder op eerste kerstdag een kerstbrunch bedacht. Lijkt me een goed plan als ze dat dit jaar weer doet, hebben we dat gehad. En dan tweede kerstdag gewoon met z'n tweetjes thuis. Weet nog niet wat we gaan eten, maar de kerst-site is erg inspirerend, dus dat komt wel goed!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #24 Gepost op: 04 december 2005, 14:39:56 »
met Kerst koken wij waarschijnlijk niet (misschien tweede kerstdag, maar dan gaan we vast niet uitgebreid koken) maar misschien met oud-en-nieuw wel.

Ik vind het dronkemansmenu wel erg leuk, dus ik ga iig op zoek naar een gelegenheid, maar als ik een gelegenheid heb, moet ik ook op zoek naar partycups. Wat zijn dat en waar kun je ze kopen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #25 Gepost op: 04 december 2005, 14:47:01 »
Van die kleine.. tja, cupjes. Volgens mij zijn die van het merk Haust en je kunt ze gewoon bij de supermarkt kopen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #26 Gepost op: 04 december 2005, 14:48:49 »
met Kerst koken wij waarschijnlijk niet (misschien tweede kerstdag, maar dan gaan we vast niet uitgebreid koken) maar misschien met oud-en-nieuw wel.

Ik vind het dronkemansmenu wel erg leuk, dus ik ga iig op zoek naar een gelegenheid, maar als ik een gelegenheid heb, moet ik ook op zoek naar partycups. Wat zijn dat en waar kun je ze kopen?

Bij de supermarkt, van bv Haust, http://www.haust.nl/assortiment.php#
ze heten ook wel snack cups.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #27 Gepost op: 04 december 2005, 14:49:41 »
haust maakt toch toastjes? die zijn plat.

Maar ik dacht even dat partycups van die wit-met-roode papieren dingen waren, waar je muffins in maakt, maar het zijn dus een soort van minipasteibakjes?

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #28 Gepost op: 04 december 2005, 14:50:56 »
Bij de supermarkt, van bv Haust, http://www.haust.nl/assortiment.php#
ze heten ook wel snack cups.
aha, nooit gezien, maar ah heeft ze vast wel

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #29 Gepost op: 04 december 2005, 14:51:40 »
haust maakt toch toastjes? die zijn plat.

Nee die partycups kan je vullen, dat kan je zien als je op die link klikt.

Citaat
Maar ik dacht even dat partycups van die wit-met-roode papieren dingen waren, waar je muffins in maakt, maar het zijn dus een soort van minipasteibakjes?

Ja, ik ging er van uit dat Sven de eetbare variant bedoelde... maar weet dat niet 100% zeker.
,,,,فلافل

Offline Ona

• 271
« Reactie #30 Gepost op: 04 december 2005, 15:03:38 »
Wij hebben dit jaar vooraf een soepje van behangplaksel. Als hoofdgerecht eten we ingelegde rollers overgoten met Latexverf en om het geheel wat in te dikken metselen we onze maag dicht met wat Allebastine voegkit. En natuurlijk mist het glaasje Terpentine niet...  

We gaan verhuizen rond kerst en oud en nieuw dus geen uitgebreide kerstdis voor ons dit jaar. :'(

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #31 Gepost op: 04 december 2005, 15:39:39 »
Wat ik ga eten... uhm... niets of iets veganistisch.
Zie eigenlijk wel. Met 1ste kerstdag sta ik te demonstreren. Dus dan kan ik niet echt iets uitgebreids klaar maken. Wellicht dat ik 1ste kerstdag gewoon uit protest niets eet :P
Ach ik zie wel...
Stem op de Partij voor de Dieren

supergirl

« Reactie #32 Gepost op: 04 december 2005, 19:27:42 »
Eerste kerst dag bij mijn ouders denk ik. Want vorig jaar was het bij mijn broer.En tweede kerstdag lekker thuis. Mijn man wou tapas eten. En dan zelf maken dus dat wordt leuk want ik heb het nog nooit zelf gemaakt. Maar ik heb wel een mooi kook boek ervan zie wel :-\
« Laatst bewerkt op: 04 december 2005, 19:29:04 door supergirl »

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #33 Gepost op: 04 december 2005, 21:58:31 »
Wij hebben dit jaar vooraf een soepje van behangplaksel. Als hoofdgerecht eten we ingelegde rollers overgoten met Latexverf en om het geheel wat in te dikken metselen we onze maag dicht met wat Allebastine voegkit. En natuurlijk mist het glaasje Terpentine niet...  

Ons menu ziet er in grote lijnen hetzelfde uit, wij zijn alleen meer van het vijfgangen menu en voegen en daarom aan toe:
Canapé's van cellbetonblokken met knaufftapenade als tussengerecht en toe een betoncrumble afgemaakt met een warme tegellijmsaus.  :hungry:
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #34 Gepost op: 04 december 2005, 22:03:54 »
 :heehee:

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #35 Gepost op: 07 december 2005, 22:57:51 »
Wat ik met kerst eet, weet ik nog niet en ik laat me verrassen (normaal wil ik me er altijd mee bemoeien, maar ik ga het eens anders doen). De week ervoor geef ik zelf een etentje voor de familie en dan maak ik wat Italiaanse dingen.

sjors

« Reactie #36 Gepost op: 08 december 2005, 01:44:28 »
Wat ik met kerst ga eten weet ik nog niet (ik weet niet eens waar (lees: welk land) ik zal zijn met kerst !).

Maar de week voor kerst ga ik bij mijn vader eten en dat geeft 2 problemen:
1. Volgens mij heeft 'ie niet helemaal door wat veganisme is.
2. Zijn vriendin gaat koken en da's niet echt een kookwonder :)

Ondanks een veganisme-garantie neem ik toch zelf maar wat dingen mee (pompoen, tofu etc) :D

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #37 Gepost op: 08 december 2005, 16:26:52 »
Ik weet nu in ieder geval zeker dat we met 1e kerstdag bij mijn ouders gaan eten. Mijn moeder kookt dus het meest en ik neem denk ik het toetje mee. Hoewel...mijn moeder vertelde gisteren dat ze net de kerstcake in de oven had staan. Die zou hierna rijkelijk overgoten worden met whisky en dit zo'n 2 weken lang. Daarna gaat er nog verse marsepein óf citroenglazuur erover. Lijkt me ook wel een lekker toetje ;D
Misschien nodigen we 2e kerstdag mijn schoonfamilie wel uit, maar ik moet wel werken...
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Sæna

• 294
« Reactie #38 Gepost op: 08 december 2005, 20:11:33 »
Wat ik met kerst eet, weet ik nog niet en ik laat me verrassen; normaal wil ik me er altijd mee bemoeien ...
Echt?
Citaat
De week ervoor geef ik zelf een etentje voor de familie en dan maak ik wat Italiaanse dingen.
Nou kan ik me niet laten verrassen ...*lipje*

Aiko

« Reactie #39 Gepost op: 08 december 2005, 21:36:42 »
Tjonge, ben ik blij dat mijn moedertje mij hier niet in de gaten houdt...!