Vegatopia Forum

Wat denken jullie van vaccinaties?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #80 Gepost op: 30 november 2005, 11:25:35 »
Denk alleen dat farmaceutische bedrijven en apothekers er flink mee opschieten. Een stevig wantrouwen t.a.v. is dan ook heel gezond.
Ik kom er steeds meer achter dat heel wat allopathische medicatie en ingrepen ook bij "kwakzalverij" kan worden ingedeeld. Een stevige minister van Volksgezondheid dient de boel eens spijkerhard door te laten lichten. Maar ja: die komt net zo klem te zitten als een minister van Verkeer en Waterstaat die het ongebreideld autorijden aan wil pakken.
de tuin: dat ben ik

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #81 Gepost op: 30 november 2005, 18:40:48 »
Ik heb mij voor mijn werk als activiteitenbegeleidster op een dac moeten laten inenten voor hepatites B. Gelukkig sloeg het aan en ik ben nu 15 jaar beschermd als ik het goed heb.
Voor mensen die een verhoogd risico lopen om in contact te komen met mensen die wellicht besmet zijn met hepatites B, vind ik het een goede zaak dat die zijn ingeent

Ik heb bewust geen vaccinatie tegen hepatitis B genomen. Ik heb eerst de vereniging kritisch prikken gebeld voor informatie over dit vaccin. Hepatitis kan worden overgedragen door besmet bloed, urine of faeces ín je eigen lichaan te krijgen. Maar dan nog: een gezond lichaam heeft van zichzelf al anti stoffen die het virus te lijf gaan. Alleen mensen met een slechte weerstand bv aids patiënten of een leverkwaal hebben een risico om besmet te raken.
Daarbij komt ook nog dat het vaccin behoorlijk wat invloed op je gezondheid kan hebben, er zitten stoffen in die het zenuwstelsel kunnen aantasten.
Ik vind dat er slecht word voorgelicht in NL over de aangeboden vaccins. Ouders laten maar wat raak prikken in hun babies en veel mensen gaan ervan uit dat het allemaal noodzakelijk en safe is. Vergeet niet dat de overheid hier flink aan verdient.
Ik zou me eerst goed laten voorlichten!


Nou moet ik erbij zeggen dat ik nog vleeseter was toen ik het liet doen  ;D
Of ik het had gedaan als veggie weet ik niet eerlijk gezegt, daar kan ik ook nu niets over zeggen das lekker achteraf praten. Maar goed ik voel me wel veilig erdoor en gedaan is gedaan.
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Aiko

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #82 Gepost op: 20 december 2005, 01:20:55 »
Aiko had het nog dagen van me gehoord als ie het niet had gedaan, hoor ;D

Hoeveel bierviltjes kun je er nu in kwijt, denk je?
Minder... :(

Ene Richard Mulder uit Stadskanaal verbeterde in 1982 het record bierviltjes tussen de tanden klemmen. Aantal: 44*. Wat is het familierecord van de familie W.?

*Bron: Donald Duck Extra, nummer 9, 1990.

Offline ingeping

  • ***
  • 143
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #83 Gepost op: 20 december 2005, 21:50:47 »
Ik heb mijn zoons braaf en volgzaam laten inenten op de door de huidige medische wetenschap bepaalde leeftijd. Ik word eerlijk gezegd een beetje iebelig van die 'kritisch prikken mensen'. er zullen ongetwijfeld kinderen zijn die bijwerkingen krijgen van inentingen. Maar er zijn ook kinderen die bijwerkingen krijgen van noten heb ik pas ergens gelezen. Die gaan er namelijk dood aan. En zo zijn er vast nog honderden stoffen, te bedenken waar kinderen bijwerkingen van krijgen, gewoon stoffen te vinden in de natuur. Ik ben geen arts, ik ben geen wetenschapper en ik ben van nature kritisch en stel (bijna) alles ter discussie. maar ik ga niet op eigen houtje op basis van google.nl mijn kinderen inentingen onthouden. Simpelweg omdat ik te weining kennis heb en niet in staat ben om die kritische (pseudo) wetenschappers te beoordelen.

Het is volgens mij nog steeds zo dat dierproeven verplicht zijn zolang er geen goed alternatief is om medicijnen te testen. Er wordt te weinig geld uitgegeven aan het ontwikkelen van alternatieve testen en te weinig geld aan het valideren van die testen (ook dat is een traject op zich). Dus hup: meer geld naar onderzoekers om per dierproef een alternatieve test te ontwikkelen en te valideren. En op de een of andere wijze een manier vinden om de geneesmiddelen industrie te stimuleren om alternatieve testmethoden te ontwikkelen..... ik weet zo snel geen manier, suggesties iemand?

Ik heb 0 vertrouwen in de overheid. Maar ik kan me niet voorstellen dat de overheid omwille van verdiensten babies met risicovol vaccin laat volspuiten. Of ben ik dan toch te goed van vertrouwen?
« Laatst bewerkt op: 20 december 2005, 21:52:39 door ingeping »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #84 Gepost op: 20 december 2005, 23:11:48 »
Er zijn relatief veel goed opgeleide ouders die denken dat ze kritisch zijn t.a.v. zaken waar ze weinig verstand van hebben en bovendien hebben ze dan wat gelezen van Rudolf Steiner of een cursus Touch for Health gedaan of zoiets. Het zou al helpen als ze kritisch t.o.v. dat soort zaken zouden zijn. Daar is m.i. veel meer reden toe. Klaar is iedereen met dat geclaim en het kost goud geld.
de tuin: dat ben ik

Veppie

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #85 Gepost op: 22 april 2006, 19:00:03 »
Ik las net op een frans-tallig website dat de eerste kanker vormen in arme delen van het werld waren ondekt ongeveer vijf jaren NA dat Unicef en zo begon met vaccineren.. hmmm :-\

'nique

Daarnaast is het zo dat kanker in het hele dierenrijk voorkomt, dus niet alleen bij mensen. Vaccineren heeft nikkes nakkes nada met kanker te maken.

Aiko

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #86 Gepost op: 22 april 2006, 20:03:26 »
Ik heb het idee dat kanker iets sneller ontstaat bij weefsel dat geprikkeld wordt (en desnoods vervangen door nieuwe cellen). In dat opzicht zou vaccinatie zelf een iets grotere kans op ontwikkeling van kankercellen hebben dan een ongevaccineerde huid.

Macka

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #87 Gepost op: 22 april 2006, 21:48:53 »
Als je op je 5e dood gaat aan de mazelen of willekeurig welke kinderziekte, ga je niet op je 50e nog een keer dood aan kanker. Idem voor allerlei andere doodsoorzaken die voorkomen kunnen worden met redelijk basale gezondheidszorg. Als je het statistisch gaat benaderen, heb je een goede kans dat je inderdaad een correlatie vindt tussen het aantal kankergevallen en hoeveel er gevaccineerd wordt. Maar dat wil niet zeggen dat de kanker ook veroorzaakt wordt door het vaccineren. Probleem is een beetje dat je met een heleboel variabelen zit, en dat je er snel eentje over het hoofd ziet, die misschien later toch wel essentieel voor je theorie bleek te zijn.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #88 Gepost op: 23 april 2006, 21:00:40 »
De relatie kanker en prikken lijkt mij nu een tikkie vaag en inderdaad moeilijk aan te tonen. Wil niet zeggen dat 'ie er niet is inderdaad.

Wat betreft kritisch prikken: ik ben er wel een voorstander van. Ik heb mijn kinderen allemaal 'gewoon' laten inenten, maar ik kijk wel naar hun toestand op dat moment. Als ze dus ziek zijn kan die prik wel een paar weken wachten. Ik vraag me sowieso af waarom die prikken meteen met 2/3 maanden moeten gebeuren. Juist omdat die ziektes allemaal niet meer zoveel voorkomen lijkt het mij beter dat een paar maanden naar achteren te verschuiven. Van een aantal ziektes lijkt het me overigens ook beter de inenting een aantal jaren naar achteren te schuiven. Zo zijn een paar van die ziektes (neem mazelen) juist voor kleine kinderen vrij ongevaarlijk maar als je het als (jonge)  volwassene krijgt behoorlijk gevaarlijk. En de inenting is op je 25e uitgewerkt en wie laat zich dan nog inenten???
In zijn algemeenheid ben ik wel voor vaccineren. Het voorkomt een hoop leed. (als je een ziekte al hebt gehad lijkt het me inderdaad debiliteit om daarna nog in te enten duh)


Trouwens nooit geweten dat er een record aan bierviltjes happen is. Ik was kampioen  :O van de studentenvereniging, maar ik weet niet meer met hoeveel  ???
Hoor wie klopt daar kinders???

Tanja

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #89 Gepost op: 21 mei 2006, 22:20:43 »
Je hoeft niet je baby al met 2 maanden in te enten. Mijn dochter heeft met bijna 6 maanden haar eerste prik gehad en ook niet gelijk 2, maar eerst 1 en de rest later.
Wij hadden dus een aangepast entschema, en we hadden daar een veel beter gevoel bij dan het reguliere. Op deze manier kon haar lichaam eerst zelf haar eigen krachten inzetten en ze heeft een half jaar borstvoeding gehad wat ook de nodige bescherming mee geeft.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2006, 22:21:28 door Tanja »