Vegatopia Forum

Wat denken jullie van vaccinaties?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #40 Gepost op: 28 november 2005, 12:06:50 »
De dierziekten ontstaan in de bioindustrie (dat is feit), hiv/aids is waarschijnlijk ontstaan door wat foute dierexperimenten in een of ander afrikaans land, en kanker komt door de mens zelf is iets van bron PCRM/kankerinstituut gehaald.

En als dat allemaal al zo is, wat dan nog? Wat mag dat voor zinvols bijdragen aan de vraag of je beter wel of niet kan vaccineren?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #41 Gepost op: 28 november 2005, 12:11:16 »
En als dat allemaal al zo is, wat dan nog? Wat mag dat voor zinvols bijdragen aan de vraag of je beter wel of niet kan vaccineren?

Omdat je beter de oorzaak kan wegnemen dan er medicatie voor zoeken. De farma industrie verdient overigens enorm veel aan al die vaccinaties enzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #42 Gepost op: 28 november 2005, 12:13:30 »
Omdat je beter de oorzaak kan wegnemen dan er medicatie voor zoeken.

En wat had je je daar bij voorgesteld?

Citaat
De farma industrie verdient overigens enorm veel aan al die vaccinaties enzo.

En wat komen we met zo'n opmerking nou weer verder?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #43 Gepost op: 28 november 2005, 12:28:27 »
Omdat je beter de oorzaak kan wegnemen dan er medicatie voor zoeken.

En wat had je je daar bij voorgesteld?
Neem bijvoorbeeld kanker. Als 30 tot 60% van de kanker door dieet komt, waarom gooit men dan zoveel geld naar behandelingen zoeken en gaat er maar zo een klein gedeelte naar preventie? Naar een campagne die zorgt dat dieet verandert? Als roken een percentage van de kankergevallen is... waarom verbiedt men roken dan niet? Of waarom niet 3 keer zo duur ofzo? etc.
Waarom altijd medicatie en middelen zoeken tot een oplossing van 'welvaartsziekten'. Bijvoorbeeld waar ze nu mee bezig zijn. Onderzoeken op dieren om tot medicatie te komen voor mensen die van veel vet eten houden en erg dik zijn. Waarom zit men zoveel geld en dieren te gebruiken in die onderzoeken, terwijl zulke dingen ook weer gewoon dieet is. Stop dan dat geld in onderzoek voor zeldzame ziekten waarvan de oorzaak neit bekend is. Maar dat doen ze niet, omdat men daar geen geld in verdient. Dikke mensen zijn er genoeg in de maatschappij (zie VS en groeiend NL) en daar ligt het geld.

Citaat
En wat komen we met zo'n opmerking nou weer verder?

Omdat de farma industrie essentieel onderdeel is van waar wel onderzoek naar gedaan wordt en waar niet naar. Het zijn hun welke verdienen aan het middel of onderzoeken. Hun bepalen waar wel en niet medicatie tegen komt.
En ze zijn voornamelijk voorstander van dierproeven. En met dierproeven krijg je verkeerde resultaten en kom je echt niet verder. Er zou een middel tegen aids zijn als men dit in vitro zou doen ipv in vivo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #44 Gepost op: 28 november 2005, 12:40:55 »
Ik heb nieuws voor je: Roken is al schrikbarend duur (vind ik), duurder maken blijkt niet te helpen. En roken zit qua maatschappelijke en wettelijke acceptatie al jaren in het verdomhoekje. Zeg niet dat er niets aan preventie van kanker gedaan wordt, want dat is gewoon niet waar. Maar jij wil weer drastische oplossingen die van de ene dag op de andere worden ingevoerd, en dat gáát nou eenmaal niet op die manier. Menselijk gedrag laat zich niet op die manier sturen.
Ook voor Aids is er veel aandacht voor preventieve maatregelen, maar zo simpel ligt dat hele probleem wederom niet dat het met preventie de wereld is uit te helpen. Dat is een probleem op zichzelf, dat je ook onder ogen moet zien.

Verder vind ik e.e.a. weinig te maken hebben met de vraag of je beter wel of niet kan vaccineren.

Toch weer erg jammer van je laatste zin.   :shutup:
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 12:42:59 door Gal@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #45 Gepost op: 28 november 2005, 13:15:16 »
Ik heb nieuws voor je: Roken is al schrikbarend duur (vind ik), duurder maken blijkt niet te helpen. En roken zit qua maatschappelijke en wettelijke acceptatie al jaren in het verdomhoekje.
Ja nu wel.. maar waar bleef het 50 jaar geleden.. toen men wist dat het schadelijk is.. waar blijft de vervolging van moeders die roken tijdens zwangerschap (zoals laatst die uit big brother) etc.

Citaat
Zeg niet dat er niets aan preventie van kanker gedaan wordt, want dat is gewoon niet waar. Maar jij wil weer drastische oplossingen die van de ene dag op de andere worden ingevoerd, en dat gáát nou eenmaal niet op die manier. Menselijk gedrag laat zich niet op die manier sturen.

Ik zeg niet dat er 'niets' wordt gedaan, maar dat er meer geld gaat naar al die medicatie enzo. Als er degelijke preventie werk werd gedaan zou ik nu elke dag een reclame moeten zien waarin opgeroepen wordt tot het minderen van vleesproducten, kopen van kankerpreventieve producten, etc. Wat ik nu vooral zie is van die reclame spotjes van KWF kankerbestrijding waar in opgeroepen wordt tot geven van geld omdat ze medicatie enzo moeten zoeken... geen woord over die preventieve oplossingen. Neem hart- en vaatstichting... die promoten becel (unilever?) als middel om cholestrol te verlagen... laat ze maar eens meer plantaardig promoten in hun campagne, maar zie je ze dat doen? Nee, omdat ze geld krijgen uit de industrie om een bepaald product te promoten. Is de industrie los van organisaties?
Nee, dat is het gewoon niet.

Citaat
Ook voor Aids is er veel aandacht voor preventieve maatregelen, maar zo simpel ligt dat hele probleem wederom niet dat het met preventie de wereld is uit te helpen. Dat is een probleem op zichzelf, dat je ook onder ogen moet zien.
Aids is lastiger betreffende preventie. Maar daarbij mis ik gedegen onderzoek. Waarom denk je dat steeds meer wetenschappers kritiek hebben op het aids onderzoek? Omdat daar gewoon niets bereikt wordt.
Aids los je op door goed gebruik te maken van in vitro. De primaten/chimps onderzoeken leveren niets op... al 20 jaar niet.
En dierproeven zorgen dat wellicht medicatie die goed werken niet op de markt komen.
Zoals het product L-870810. Die bij HIV-positieven in een proef goede resultaten gaf. Bij honden kwam nierproblemen en bij ratten niet. Bij mensen was ook niets gezien bij de proeven. Maar dit middel komt niet in de markt. Terwijl het wellicht werkt. Zo kunnen dierproeven ook die medicaties tegen houden.

Citaat
Verder vind ik e.e.a. weinig te maken hebben met de vraag of je beter wel of niet kan vaccineren.
Het heeft juist veel te maken ermee. Vaccineren bestaat alleen omdat de industrie het wil. Iets waar ze aan verdienen. Maar goed.. ik hou wel op..

Citaat
Toch weer erg jammer van je laatste zin.   :shutup:
De waarheid is soms hard.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 13:15:34 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #46 Gepost op: 28 november 2005, 13:17:22 »
Ik las net op een frans-tallig website dat de eerste kanker vormen in arme delen van het werld waren ondekt ongeveer vijf jaren NA dat Unicef en zo begon met vaccineren.. hmmm :-\

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #47 Gepost op: 28 november 2005, 13:21:16 »
Aids los je op door goed gebruik te maken van in vitro.

O ja! Als het  zo simpel is zie ik, zowel met als zonder jouw overige redeneringen in de hand, geen enkele reden waarom de wereld nog niet volledig verschoond zou zijn van HIV.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #48 Gepost op: 28 november 2005, 13:27:45 »
Aids los je op door goed gebruik te maken van in vitro.

O ja! Als het  zo simpel is zie ik, zowel met als zonder jouw overige redeneringen in de hand, geen enkele reden waarom de wereld nog niet volledig verschoond zou zijn van HIV.

Dan moet je eens gaan verdiepen in de stof 'dierproeven' en de industrie er om heen. Dan snap je wel waarom dat is. Waarom dierproefnemers zeggen dat dierproeven nodig zijn enzo. en in vitro niet goed is om alleen te gebruiken.

Ik denk dat je te veel uit gaat van de goedheid van de industrie... maar verdiep je er eens in... dan weet ik zeker dat je over een tijd anders denkt. Genoeg materiaal te vinden op internet. Wel materiaal lezen van de pro en anti websites. Dan zie je de link vooral.
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #49 Gepost op: 28 november 2005, 13:34:21 »
Leg toch maar eens kort uit, want ik zie niet hoe 'anti' tot de conclusie kan komen dat 'in vitro' onderzoek tot de oplossing leidt, zonder dat dat onderzoek wordt uitgevoerd.
En ik kan me dus écht niet voorstellen dat, als daar inderdaad wel voldoende aanwijzingen voor zouden zijn, waarom er dan geen kritische wetenschappers op inspringen. Dat bestaat gewoon niet.
De industrie heeft dus echt geen alleenrecht op de wetenschap, en dan nog; Die industrie zou erbij gebaat zijn hét wondermiddel te vinden. Ook al moet men daar wat minder orthodoxe methodes voor aanspreken.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 13:41:56 door Gal@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #50 Gepost op: 28 november 2005, 13:52:28 »
Leg toch maar eens kort uit, want ik zie niet hoe 'anti' tot de conclusie kan komen dat 'in vitro' onderzoek tot de oplossing leidt, zonder dat dat onderzoek wordt uitgevoerd.
Het is niet kort uit te leggen. In vitro onderzoek wordt natuurlijk nu ook gedaan. Het is juist iets wat vaak de eerste stappen zijn in onderzoek. Cellen enzo worden er geisoleerd mee. Het probleem is juist dat men na die testen dieren gaat gebruiken. En die resultaten geven niet de juiste. Daardoor wordt iets wat gevonden is in eerder werk meteen gestopt en gaat men niet er mee door. Een goed voorbeeld is asperine. Werkt goed voor mensen, is al lang op de markt. Echter toen men vanwege nieuwe regels enzo verplicht stelden dat die medicaties ook op dieren moest getest worden, zou het bijna van de markt moeten, omdat bij testen op dieren er geboortemankementen kwamen en andere bijeffecten. Die zorgde dat het als gevaarlijk werd gezien. Dieren zijn geen mensen. Mensen zijn wel dieren.

De wetenschappers gaan nu uit dat dieren meer mens zijn dan mensen zelf. Dat is gekomen doordat 100 jaar terug een wetenschapper (Claude Bernard) dit zei. Dit is nu de basis binnen de dierproefindustrie.
Vorige maand was ik bij een symposium van het DEC (DierExperimenten Commissie) van het VU. Oftewel in het hol van de leeuw. Daar heb ik dan de 'vijand' ;) ontmoet. Daar herhaalde ze dus ook de stelling van Claude Bernard.
Dan gaan ze erg uit van het verkeerde, want dieren reageren gewoon niet (altijd) hetzelfde als de mens. De metabolisme is zelfs vaak anders. En nog veel meer. Kan je genoeg voorbeelden geven waarbij dieren anders reageren dan mensen.



Citaat
En ik kan me dus écht niet voorstellen dat, als daar inderdaad wel voldoende aanwijzingen voor zouden zijn, waarom er dan geen kritische wetenschappers op inspringen. Dat bestaat gewoon niet.
Die zijn er wel die kritische wetenschappers. Denk aan de wetenschapsorganisaties PCRM, LIMAV, DLRM, AFMA en nog wel meer.  In NL heb je ook diverse kritische wetenschappers, maar helaas komen die weinig aan bod. Men heeft minder macht als die pro-vivisectie wetenschappers.

Overigens.. ik herinner me net dat er een jaar terug ofzo bij netwerk een gesprek was met een kritische arts over inenten. Ik weet niet of dat nog te vinden is op internet. zal eens kijken

maar goed... zoals ik zei.. je moet gewoon er in verdiepen (of even wachten tot mijn dossier dierproeven uit komt ;)). Als je nu ethisch tegen dierproeven bent is het een aanvulling om te snappen waarom je ook wetenschappelijk tegen dierproeven moet zijn.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 13:54:00 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #51 Gepost op: 28 november 2005, 17:28:17 »
Ja, o.a. reactie op de man van Monique: de mensheid als geheel zal degenereren...er is immers nauwelijks natuurlijke selectie.
Dat klinkt makkelijker dan dat het is. Wat is de mensheid? Wat is degeneratie? Wat is (natuurlijke) selectie?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #52 Gepost op: 28 november 2005, 17:36:10 »
Als je nou gewoon inhoudelijk reageert  en met argumenten tegen komt, dan lever je een veel zinvollere bijdrage aan dit forum. Wat ik noem is gewoon iets wat aangenomen wordt. De dierziekten ontstaan in de bioindustrie (dat is feit), hiv/aids is waarschijnlijk ontstaan door wat foute dierexperimenten in een of ander afrikaans land, en kanker komt door de mens zelf is iets van bron PCRM/kankerinstituut gehaald.
Jij hebt je mond vol van kritisch denken en dan gooi je er zo een paar algemene conclusies uit die écht niet zo sterk onderbouwd kunnen worden, en waar je geen beter argument voor aanvoert dan een linkje hier en daar.

Dierziekten zijn al zo lang de mens dieren houdt een bron van epidemieën onder mensen (en dus niet alleen door de bioindustrie), de oorsprong van HIV is helemaal nog niet bekend en wat "kanker komt door de mens zelf" mag betekenen is mij volstrekt onduidelijk, dus daar kan ik geen kritisch weerwoord op geven.

Bovendien hang je een moreel oordeel ("er is iets gruwelijk mis") op aan een natuurlijk fenomeen dat je ook nog eens buitengewoon vaag definieert: "de laatste ziektes".
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #53 Gepost op: 28 november 2005, 17:39:54 »
Er zou een middel tegen aids zijn als men dit in vitro zou doen ipv in vivo.
Right. Weer zo'n onkritische opmerking. Weet jij uberhaupt wel wat in vitro betekent?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #54 Gepost op: 28 november 2005, 18:03:54 »
Jij hebt je mond vol van kritisch denken en dan gooi je er zo een paar algemene conclusies uit die écht niet zo sterk onderbouwd kunnen worden, en waar je geen beter argument voor aanvoert dan een linkje hier en daar.

Dierziekten zijn al zo lang de mens dieren houdt een bron van epidemieën onder mensen (en dus niet alleen door de bioindustrie),

Nee, hoeft ook niet perse ' bio industrie '  te zijn..

Maar zeg nou zelf.. als je kijkt naar de ziekten en waar steeds ziekten ontstaan is dat op plekken als bioindustrie en waar dieren erg onhygienisch gehouden worden tussen de mensen.

Citaat
de oorsprong van HIV is helemaal nog niet bekend
Niet geheel, maar de duidelijkste lijkt me die te zijn dat het ontstaan is uit een experimenteel poliovaccin, waarbij besmette nierencellen van apen zijn gebruikt. Echter de medische wereld wil dat niet zo erkennen. Was laatst nog een docu over.

Citaat
en wat "kanker komt door de mens zelf" mag betekenen is mij volstrekt onduidelijk, dus daar kan ik geen kritisch weerwoord op geven.[/quot]

Dat dieet, roken, medicatie, straling etc.. kanker veroorzaakt.
http://www.cancerproject.org/survival/cancer_facts/factors.php

Weet jij uberhaupt wel wat in vitro betekent?
Weet jij uberhaupt iets over dierproeven, over hoe de industrie is opgezet, hoe de vivisectie industrie is ontstaan enzo?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #55 Gepost op: 28 november 2005, 18:12:15 »
de oorsprong van HIV is helemaal nog niet bekend
Niet geheel, maar de duidelijkste lijkt me die te zijn dat het ontstaan is uit een experimenteel poliovaccin, waarbij besmette nierencellen van apen zijn gebruikt. Echter de medische wereld wil dat niet zo erkennen. Was laatst nog een docu over.
Documentaires moet je altijd heel kritisch kijken. Maar ja, het is kennelijk gewoon al zoals jij besloten hebt ::)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #56 Gepost op: 28 november 2005, 18:12:33 »
Weet jij uberhaupt wel wat in vitro betekent?
Weet jij uberhaupt iets over dierproeven, over hoe de industrie is opgezet, hoe de vivisectie industrie is ontstaan enzo?

Jongens, geen stoten onder de gordel. Anders verander ik jullie foto in het Smoelenboek in die van een aap ofzo. Opgepast...!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #57 Gepost op: 28 november 2005, 18:24:09 »
Jongens, geen stoten onder de gordel. Anders verander ik jullie foto in het Smoelenboek in die van een aap ofzo. Opgepast...!
Dat kan bij mij alleen maar een verbetering zijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #58 Gepost op: 28 november 2005, 18:38:01 »
Jongens, geen stoten onder de gordel. Anders verander ik jullie foto in het Smoelenboek in die van een aap ofzo. Opgepast...!
Dat kan bij mij alleen maar een verbetering zijn.
In dat kan ik het alleen maar eens met je zijn...
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #59 Gepost op: 28 november 2005, 19:06:28 »
We zullen zien...