Vegatopia Forum

Mensen in de supermarktrij

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

carina

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #80 Gepost op: 29 november 2006, 16:18:38 »
Citaat
Of als ik iets zie liggen ga ik fantaseren wat die mensen daarmee gaan maken, en kom ik misschien zelf op een ideetje?  


Ha ja, die ken ik! dat was mijn favoriete hobby als kassameisje... nouja, je moet maar een afwijking hebben toch?

psychogoogje

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #81 Gepost op: 30 november 2006, 16:08:02 »
Ik kijk meestal ook altijd wel even bij de buren in het karretje of mandje. En ik en ook wel een paar keer aangesproken over vega dingen in m'n mandje. "is dat nou lekker?" of "Hoe maak je dat klaar?" daar komen soms de leukste gesprekken van!
Vorige keer met de hele rij en de kassamevrouw in discussie of dat gehakt van Valess lekkerder is dan Quorn. (ik had de quorn en de jongen achter me valess..)
Lachen toch?

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #82 Gepost op: 29 januari 2007, 16:04:31 »
Mij maakt het niet uit als iemand naar mijn boodschappen kijkt. Ik kijk zelf namelijk ook naar de boodschappen van een ander. Ik ben altijd heel nieuwsgierig wat een ander zoal koopt.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #83 Gepost op: 30 januari 2007, 08:29:20 »
Ik koop voor mijn zoon altijd pakjes "goedemorgen", een zuiveldrinkontbijt. Dat neemt hij mee naar school. Ik leg ze op de band, zegt een mevrouw achter mij: "dat is toch helemaal niet nodig?" Ik kijk vragend achterom. Zegt ze: "u hoeft toch niet te sonjabakkeren?"  Ik reageer:"nee, mevrouw dat doe ik ook niet, ze zijn voor mijn zoon. Het zuivelontbijt zat in het sonjamenu en de vrouw kon het daar niet meer los vanzien. Ik kreeg een uitgebreide uiteenzetting over haar gewichtsafname. Was een grappig supermarktbezoek.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #84 Gepost op: 30 januari 2007, 11:24:42 »
Tja dat Sonja Bakker dieet schijnt heel hot te zijn.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #85 Gepost op: 04 februari 2007, 10:37:02 »
Citaat
Of als ik iets zie liggen ga ik fantaseren wat die mensen daarmee gaan maken, en kom ik misschien zelf op een ideetje?  


Ha ja, die ken ik! dat was mijn favoriete hobby als kassameisje... nouja, je moet maar een afwijking hebben toch?


haha heeeeel herkenbaar!! ik doen ook meestal als ik overdag moet werken dan maar meteen na mijn werk de boodschappen want dan zit ik weer vol goede ideeen. ik kan ook niet een van "onze "  (ik werk bij de appie) supermarkten binnen lopen zonder te kijken dingen spiegelend uit het schap te pakken of dingen recht te trekken in t schap :S bij andere supermarkten denk ik daar minder bij na .. das eigenlijk nog vreemder bedenk ik me nu... :S

maar idd in boodschappen mandjes kijken is leuk!! zeker om zelf nieuwe ideeen op te doen.. ik denk zelf wel eens.. wat zouden mensen van deze combi denken als ik nog een paar dingen vergeten was..

vorige x bijv. toen had ik 4 repen chocolade ( ik had een feestje en ging 3 porties brownies bakken maar was de chocolade vergeten  :-[) 4 pakken rijst omdat die in de aanbieding waren en een berg fruit.. dan denk ik vornamelijk wat zou ik als ik daar achter de kassa zat nou van maken dat ze ging eten :P
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #86 Gepost op: 08 april 2007, 17:00:19 »
Ik ben dól op het bekijken van de inhoud van boodschappenmandjes! ;D
Mijn gedachten variëren van : "Gétver, hoe kun je dát nou eten!!?" tot "Hé, een pak biologische melk en een pak bio-industrie melk in één mandje ???" en "goed zo! Biologische tofu, wij snappen elkaar".
Ik zet mijn produkten altijd zo neer dat de biologische labels richting de klant voor mij staan. Zodat mensen die denken dat je hiervoor nog steeds geitenwollensokken moet dragen, kunnen zien iedereen hiervoor kan kiezen.
Soms wil ik mensen die bij de vleesafdeling staan te zoeken bij hun nek grijpen en ze met hun neus op de biologische produkten duwen. "Zien jullie dat dan niet?! :angry4:"

Vooral die "wij snappen elkaar"-opmerking, dat heb ik ook altijd. Als ik biologische producten en/of vleesvervangers bij iemand in het mandje zie liggen heb ik dat gevoel ook altijd. Maar je kan uit deze posts zeker wel concluderen dat veel mensen het dus leuk vinden om naar de inhoud van iemands boodschappenmandje te kijken, want het zegt meestal ook iets over de persoon zelf; sonja-dieet? healthfreak? junkfood junkie? etc. Ik heb redelijk vaak rare blikken gekregen omdat ik en 1 hele ananas en een mango plus verschillende fair trade en biologische producten in mn mandje had (''de wereldverbeteraar") maar ik voel me daar niet onprettig bij, eerder trots (klinkt erg snobbish, maar toch, je bent wat je eet toch?)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #87 Gepost op: 08 april 2007, 17:09:35 »
Ik word altijd net iets te snel blij als ik vleesvervangers op de band gezet zie worden. Daarna volgen nog te vaak broccoli, een kalkoenfilet, pasta, blueband finesse, yakult en een monatoetje.

Maar ja, wat gaan mensen denken van mijn brood, zak uien, tomaten in blik, pindakaas en bier?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #88 Gepost op: 09 april 2007, 00:43:34 »
Dat je een arme student bent die iedere avond zijn pasta met tomatensaus/boterhammen met pindakaas wegspoelt met veel bier.

Duh.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #89 Gepost op: 09 april 2007, 10:28:58 »
Dat je een arme student bent die iedere avond zijn pasta met tomatensaus/boterhammen met pindakaas wegspoelt met veel bier.
Da's niet eerlijk, jij hebt teveel oefening gehad!

Overigens zie ik studenten soms best wel veel geld uitgeven in de supermarkt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #90 Gepost op: 09 april 2007, 10:36:26 »
Ik word altijd net iets te snel blij als ik vleesvervangers op de band gezet zie worden. Daarna volgen nog te vaak broccoli, een kalkoenfilet, pasta, blueband finesse, yakult en een monatoetje.

Maar ja, wat gaan mensen denken van mijn brood, zak uien, tomaten in blik, pindakaas en bier?

is het waarschijnlijk voor de lastige puberdochter?;)
en het schijnt een trend te zijn om 2 keer per week ofzo geen vlees te eten.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #91 Gepost op: 09 april 2007, 12:11:50 »
Overigens zie ik studenten soms best wel veel geld uitgeven in de supermarkt.

Klopt! Ik heb huisgenoten gehad die alleen maar naar de Albert Heijn gingen (terwijl de Edah, de Lidl en de Aldi en de C1000 veel dichterbij waren) en daar dan allerlei rare dingen kochten als verse pasta en filet americain in een plastic bakje.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #92 Gepost op: 09 april 2007, 12:30:29 »
Net zoiets als Christiaans ervaring. Ik ben benieuwd wat "ze" dadelijk van mijn bestelgeschiedenis bij die leuke engelse boekwinkel gaan vinden. "Vegan with a vengeance" voor mij en "how to build an atomic bomb" en andere leuke boekjes over oorlog enzo voor mijn vriend. :)

Ik besef me dat ik nu ook de ontbrekende Adrian Mole titel moet bestellen.
« Laatst bewerkt op: 09 april 2007, 12:31:06 door LL »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #93 Gepost op: 09 april 2007, 19:55:56 »
Net zoiets als Christiaans ervaring. Ik ben benieuwd wat "ze" dadelijk van mijn bestelgeschiedenis bij die leuke engelse boekwinkel

Ik hoop dat altijd dat 'zij' gewoon niks vinden. :P
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #94 Gepost op: 09 april 2007, 21:13:59 »
Net zoiets als Christiaans ervaring. Ik ben benieuwd wat "ze" dadelijk van mijn bestelgeschiedenis bij die leuke engelse boekwinkel

Ik hoop dat altijd dat 'zij' gewoon niks vinden. :P
Als je 'ze' niet als mensen behandeld vinden 'ze' vanalles van je :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #95 Gepost op: 09 april 2007, 21:40:33 »
Maar ik ben natuurlijk de charmantheid zelve. ::)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #96 Gepost op: 09 april 2007, 21:48:53 »
Maar ik ben natuurlijk de charmantheid zelve. ::)

En o zo bescheiden ;)
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #97 Gepost op: 14 april 2007, 20:40:17 »
Ik word altijd net iets te snel blij als ik vleesvervangers op de band gezet zie worden. Daarna volgen nog te vaak broccoli, een kalkoenfilet, pasta, blueband finesse, yakult en een monatoetje.


Mogelijk kregen de mensen een vegetarier op bezoek. Of zijn ze in de overgang.
Ik glimlach altijd bij de gedachte, dat ik goedkoper uit ben met mijn voedzame boodschappen.
Vlees bereiden is trouwens ook erg energieverspillend en luchtvervuilend.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

proud-veggie

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #98 Gepost op: 14 april 2007, 21:50:20 »
Ik word altijd net iets te snel blij als ik vleesvervangers op de band gezet zie worden. Daarna volgen nog te vaak broccoli, een kalkoenfilet, pasta, blueband finesse, yakult en een monatoetje.


Mogelijk kregen de mensen een vegetarier op bezoek. Of zijn ze in de overgang.

Het hoeft niet altijd zo te zijn dat ze een vegetarier op bezoek krijgen of dat ze plannen hebben om vegetarier te worden. Ik kan genoeg vleeseters die regelmatig eens een vleevervanger eten.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #99 Gepost op: 15 april 2007, 14:07:46 »
Overigens zie ik studenten soms best wel veel geld uitgeven in de supermarkt.

Klopt! Ik heb huisgenoten gehad die alleen maar naar de Albert Heijn gingen (terwijl de Edah, de Lidl en de Aldi en de C1000 veel dichterbij waren) en daar dan allerlei rare dingen kochten als verse pasta en filet americain in een plastic bakje.
Ik ken mensen die hun auto niet willen wegdoen, omdat ze anders niet meer goedkoop kunnen inkopen bij de Aldi, terwijl ze die auto voor niets anders meer gebruiken.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken