Vegatopia Forum

Mensen in de supermarktrij

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #40 Gepost op: 21 november 2005, 14:57:31 »
Ik ben dól op het bekijken van de inhoud van boodschappenmandjes! ;D
Mijn gedachten variëren van : "Gétver, hoe kun je dát nou eten!!?" tot "Hé, een pak biologische melk en een pak bio-industrie melk in één mandje ???" en "goed zo! Biologische tofu, wij snappen elkaar".
Ik zet mijn produkten altijd zo neer dat de biologische labels richting de klant voor mij staan. Zodat mensen die denken dat je hiervoor nog steeds geitenwollensokken moet dragen, kunnen zien iedereen hiervoor kan kiezen.
Soms wil ik mensen die bij de vleesafdeling staan te zoeken bij hun nek grijpen en ze met hun neus op de biologische produkten duwen. "Zien jullie dat dan niet?! :angry4:"
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #41 Gepost op: 21 november 2005, 19:17:10 »
Ik zet mijn produkten altijd zo neer dat de biologische labels richting de klant voor mij staan.

 :o

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #42 Gepost op: 22 november 2005, 07:22:02 »
Ik zet mijn produkten altijd zo neer dat de biologische labels richting de klant voor mij staan.

 :o
;D Ik moet er zelf wel om grijnzen. Tis eigenlijk ziekelijk, een soort tick zeg maar.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #43 Gepost op: 22 november 2005, 11:07:47 »
Hey Laurita! Ik heb een beetje dezelfde tick als jou hoor. Maargoed weet niet of je het een tick moet noemen. Ik zet meestal mijn biologische producten zo neer dat de mensen achter mij in de rij (dat zijn er meestal meer dan voor je, en degene die voor je staat hoeft niet persee achterom te kijken, terwijl de mensen achter je wel altijd naar voren kijken!  ;) ) ze kunnen zien! Jaja, een hele theorie!

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #44 Gepost op: 22 november 2005, 11:10:13 »

Ik zou de boodschappen met die etiketten naar voren op de band zetten, en als de band halverwege is zou ik ze omdraaien.

Natuurlijk niet vergeten de niet-biologische producten met het etiket naar beneden op de band te zetten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #45 Gepost op: 22 november 2005, 22:10:55 »

Ik zou de boodschappen met die etiketten naar voren op de band zetten, en als de band halverwege is zou ik ze omdraaien.

Natuurlijk niet vergeten de niet-biologische producten met het etiket naar beneden op de band te zetten.


 :laugh:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #46 Gepost op: 22 november 2005, 22:18:08 »
"H�, een pak biologische melk en een pak bio-industrie melk in ��n mandje ???"

misschien halfvol en mager?
Ik heb helaas nog geen magere biologische melk gezien. Ik drink dus maar halfvol.  :-\
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #47 Gepost op: 23 november 2005, 17:04:06 »

Ik zou de boodschappen met die etiketten naar voren op de band zetten, en als de band halverwege is zou ik ze omdraaien.

Natuurlijk niet vergeten de niet-biologische producten met het etiket naar beneden op de band te zetten.


 :schater:
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #48 Gepost op: 23 november 2005, 17:04:38 »
"H�, een pak biologische melk en een pak bio-industrie melk in ��n mandje ???"

misschien halfvol en mager?
Ik heb helaas nog geen magere biologische melk gezien. Ik drink dus maar halfvol.  :-\

AH heeft nu ook biologische magere melk.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #49 Gepost op: 23 november 2005, 19:44:57 »
Het kan zijn dat iemand zo schippert, 1x kiezen voor goedkoop, 1x kiezen voor dierenwelzijn: een halfvol geweten.
de tuin: dat ben ik

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #50 Gepost op: 24 november 2005, 15:29:59 »
Citaat
Het kan zijn dat iemand zo schippert, 1x kiezen voor goedkoop, 1x kiezen voor dierenwelzijn: een halfvol geweten.

Misschien doet diegene boodschappen voor zichzelf én voor iemand anders ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #51 Gepost op: 27 november 2005, 19:34:37 »
Ik kijk ook altijd in iedereen zn mandje/kar, vooral bij de mensen die zakken chips hebben en grote verpakkingen vlees en ook nog heel veel diepvries pizza's schud ik mijn hoofd.
Tis zo ongezond maar ja goed tis hun mond gelukkig niet de mijne.

Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #52 Gepost op: 27 november 2005, 19:47:39 »
Ik kijk ook altijd in iedereen zn mandje/kar, vooral bij de mensen die zakken chips hebben en grote verpakkingen vlees en ook nog heel veel diepvries pizza's schud ik mijn hoofd.
Tis zo ongezond maar ja goed tis hun mond gelukkig niet de mijne.

Misschien heeft iemand met veel chips en diepvriespizza's een feestje of filmavondje oid gepland, of haalt iemand met alleen vlees zijn groenten altijd lekker vers op de markt. Ik oordeel iig niet zo snel in de supermarkt. Tenslotte ben ik er om boodschappen te doen en niet om anderen in stilte te bekritiseren.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #53 Gepost op: 27 november 2005, 19:50:24 »
Tenslotte ben ik er om boodschappen te doen en niet om anderen in stilte te bekritiseren.
Ah! Doe niet zo politiek correct! :heehee:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #54 Gepost op: 27 november 2005, 19:56:39 »
Ah! Doe niet zo politiek correct! :heehee:

Dat ben ik gewoonlijk ook niet ;), ik verbaas me er gewoon over waar sommigen zich mee bezighouden (en dan nog zonder andere mogelijkheden te overwegen dan hun eerste oordeel). Niet dat het me stoort of zo, want iedereen die dit doet, houdt het tenminste voor zichzelf. Maar het doet me denken aan mensen die heel demonstratief afkeurend gaan kijken als iemand met overgewicht op een publieke plaats van een cakeje oid zit te genieten. Ga dan dames met bontjassen viseren of zo :devil:

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #55 Gepost op: 27 november 2005, 20:08:58 »
Ja hallo als iemand heel veel chips heeft in zijn kar en super veel vlees dan mag ik best denken nou gelukkig hoef ik dat niet te eten !! Ik ga niet die persoon aankijken en dan mijn hoofd heel langzaam schudden tuurlijk niet zoals ik al zei zolang ik het maar niet hoef te eten.
En zolang ik in stilte veroordeel en niet hardop is er naar mijn mening niets aan de hand

Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #56 Gepost op: 27 november 2005, 20:18:33 »
Ik kijk ook wel eens naar wat anderen hebben staan. Soms kan je een beetje proberen te gokken hoe iemand is. Bouwvakker, scholier, lijner, vegetarier (ow nee, toch kalkoenfilets naast de quorn), alcoholicus, huisvrouw-oude-school, alleenwonende oude man. En soms heb je van die mensen waarbij in bijna alles wat ze op de band hebben staan wel iets dierlijks zit. En dan zijn het toch niet eens zulke rare inkopen, maar het verbaast me dan wel in hoeveel dingen waarmee ik ben opgegroeid melk, ei of vlees verwerkt is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #57 Gepost op: 27 november 2005, 20:23:18 »
Nou idd in heel veel producten zit of lactose of wei poeder  ??? of melk of ei...

En ach kijken naar iemands mandje is in mijn ogen niet meer dan menselijk, dat maakt het soms ook een beetje leuk vind ik
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Annelies

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #58 Gepost op: 30 november 2005, 18:03:51 »
Bij de kassa werd ik erg raar aangekeken door andere mensen die in de rij stonden, door de 'vreemde' producten die ik uitgekozen had.
Gewoon raar terugkijken naar het vlees in hun wagentje  ;D

bienne

Re:Mensen in de supermarktrij
« Reactie #59 Gepost op: 30 november 2005, 18:12:28 »
Pss, de mens is van nature nieuwsgierig. Ik ga niemand verwijten over wat er in hun karretje ligt, dat is tenslotte ieder zijn eigen keuze. Anderen denken mss weer raar over mijn keuze...