Vegatopia Forum

Roken!

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

smikkeltje

Re:Roken!
« Reactie #40 Gepost op: 18 december 2005, 02:11:21 »
mijn stoppoging is deze keer na een week alweer gestrand :'( bijna al m'n vrienden roken dus dan wordt het wel heeeeel moeilijk...
morgen ga ik het opnieuw proberen... maar eigenlijk wil ik ook helemaal niet stoppen want ik vind roken veel te leuk!!

bienne

Re:Roken!
« Reactie #41 Gepost op: 18 december 2005, 12:16:37 »
tja, als je er niet achter staat lukt het niet zo makkelijk

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Roken!
« Reactie #42 Gepost op: 24 december 2005, 22:40:51 »
Deze week een nieuwe opname: mevrouw rookte 3 pakjes per dag. Zo ziet de huid er dus uit van iemand die 3 pakjes per dag rookt  :-\ Als je er oog voor hebt gekregen haal je stevige rokers er zo uit.
We hadden gelijk een probleem met de familie. Op mijn afdeling mogen ook de bewoners niet roken....wel op de afdeling tegenover ons (de deuren staan open). Dan moeten we met die collega's in conclaaf. Wij hebben een status aparte sinds vorige jaar een bewoner de inhoud van een asbak had opgegeten en met spoed naar het ziekenhuis moet. Dezelfde bewoner die ik overigens het leven heb gered toen ik hem stikkend aantrof  op een w.c.(celstof incontinentieluier opgegeten).
de tuin: dat ben ik

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Roken!
« Reactie #43 Gepost op: 26 december 2005, 10:15:54 »
Familie maakte een hoop tam-tam over het roken van de nieuwe bewoonster van 3-pakjes-sigaretten-per-dag....mevrouw vraag niet om sigaretten en zou nu toch wel wat afkickverschijnselen moeten tonen: niets van dat alles  ???
Als je wilt stoppen, kun je nog altijd dement worden als niets helpt. Ik heb overigens ook een heel ander "geval" op mijn netvlies van jaren her: een mevrouw die met niets anders bezig was (om gek van te worden). Roken zou kunnen helpen om niet dement te worden volgens een onderzoek. Zoals dat vaker gaat: voor elk wat wils dus. Als je 4 opa's hebt, is er een halve die vrolijk rokend 98 wordt. De rest is dan al gestikt.
« Laatst bewerkt op: 26 december 2005, 10:17:57 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Roken!
« Reactie #44 Gepost op: 26 december 2005, 10:18:41 »
Als je 4 opa's hebt,
Mja, dat is sowieso wel heel erg uitzonderlijk, denk ik.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Roken!
« Reactie #45 Gepost op: 26 december 2005, 11:25:13 »
Tegenwoordig niet.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Roken!
« Reactie #46 Gepost op: 26 december 2005, 13:31:06 »

 Roken zou kunnen helpen om niet dement te worden volgens een onderzoek.
Dat klopt, rokers komen in het algemeen niet toe aan dement worden, voor die tijd is hun tijd al op. Oorzaak en gevolg omgedraaid, dus.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Migrator

Re:Roken!
« Reactie #47 Gepost op: 14 februari 2006, 00:13:25 »
1: roken is niet stoer (zeker niet op latere leeftijd, al dat gehoest)
2: is zelfs best een beetje vies (vind ik)
3: is ook wel ongezond, voor iedereen in de aoe
4: is misschien ook wel duur (maar dat kan me dan niet boeie)
5: best dier onvriendelijk (zoals vele melden)
6: en is ook best wel vies,...
7: ben bij dat ik er nooit mee begonnen ben.  :wortel:

smikkeltje

Re:Roken!
« Reactie #48 Gepost op: 14 februari 2006, 15:20:51 »
tja, als je er nooit mee begonnen bent heb je makkelijk praten!

Migrator

Re:Roken!
« Reactie #49 Gepost op: 14 februari 2006, 15:47:20 »
Citaat
tja, als je er nooit mee begonnen bent heb je makkelijk praten!
Citaat
mijn stoppoging is deze keer na een week alweer gestrand  bijna al m'n vrienden roken dus dan wordt het wel heeeeel moeilijk...

Dat is waar, maar daar kan ik natuurlijk ook niets aan doen.  :P

Maaaar ik zal je moreel steunen in volgende pogingen hoor  :thumbsup:

hoe gaat het er eigelijk mee?

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Roken!
« Reactie #50 Gepost op: 14 februari 2006, 21:18:23 »
Wat mij opvalt: dat mensen die willen stoppen weer aan het roken worden gebracht door andere rokers i.p.v. ze te steunen.
Ik heb daar wel gedachten over, maar of ze kloppen? Ik hoor ook tot de mensen die nooit begonnen zijn en er weinig van begrijpen. Ik begrijp al helemaal mensen niet die de laatste 10 jaar of zo zijn begonnen met roken. Toen ik op de middelbare school zat was het al bekend dat het nergens goed voor was, maar dat was toen nog te wel te negeren. Maar ja: ik dacht toen al overal over na, niet dat dat gezond is  ;) Nadelen: 100 en tig, voordelen: 1 of 2, met wat goede wil, maar in wezen pseudovoordelen. Ergo:  dus niet aan beginnen. Zoiets.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2006, 21:22:27 door lovelocker »
de tuin: dat ben ik

smikkeltje

Re:Roken!
« Reactie #51 Gepost op: 20 februari 2006, 19:27:25 »
ik ben op m'n 13e begonnen met roken. maar toen ik in groep 7 van de basisschool zat, rookten al veel kinderen uit m'n klas (dan ben je dus 10 ofzo). tja, waarom? ik probeerde het een keer, en vond het wel erg lekker, dus toen ging ik wel wat vaker roken (maar niet heel veel hoor). het werd pas veel toen ik begon met uitgaan, en zeker toen ik op kamers ging en bijna al m;n huisgenoten ook bleken te roken :)

maar ik ben nu sinds bijna twee weken weer eens gestopt :) een tijdje geleden ook al, maar de afstudeerstress werd me toch teveel. maar mijn ervaring is juist dat zeker andere rokers altijd heel goed reageren als ik zeg dat ik gestopt ben, zo van: dat zou ik ook wel willen. hoewel er ook altijd mensen zijn die samen roken gezelliger vinden. en dar vind ik zelf ook, daar gaat het nog wel eens mis :'( maar verder gaat het best goed, vooral omdat m'n vriendje me elke keer heel vies aankijkt als ik toch een sigaretje van iemand probeer te bietsen :)

Migrator

Re:Roken!
« Reactie #52 Gepost op: 20 februari 2006, 19:50:54 »
Volhouden zou ik zeggen

(en niet smokkelen)


de beste reklame om nooit te gaan roken zijn de rokers zelf volgens mij, waarom zou je met iets beginnen, waar de gene die het doen zo constant bezig zijn om (proberen) te stoppen?

smikkeltje

Re:Roken!
« Reactie #53 Gepost op: 20 februari 2006, 20:54:15 »
volgens mij is het niet-gaan-beginnen ook niet het probleem, voor de meeste mensen ;)

Migrator

Re:Roken!
« Reactie #54 Gepost op: 21 februari 2006, 09:12:36 »
het was ook meer in z'n algemeenheid (maar vooral gericht aan de jonkies onder ons die in de verleiding komen te staan van deze vreemde en adembenemende hobby)  maaaaaaaar even goed, succes en volhouwe!  :yes:

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Roken!
« Reactie #55 Gepost op: 21 februari 2006, 17:42:52 »
Ziek zijn en doodgaan is ver weg voor jonkies. Lange-termijndenken is weinig mensen gegeven en bij jonkies zeldzaam.
Niet-gaan-beginnen kon vroeger althans best een probleem zijn. Gaat men druk op je uitoefenen en zo, je was niet stoer of iets. Toen al...en nog altijd de beste manier om mij contra te krijgen, trouwens  ;)
de tuin: dat ben ik

smikkeltje

Re:Roken!
« Reactie #56 Gepost op: 23 maart 2006, 22:02:28 »
nou ik ben alweer een paar weken gestopt! en het gaat best goed deze keer, wie weet is het nu wel voor altijd (nooit de hoop opgeven ;))

Miriam

Re:Roken!
« Reactie #57 Gepost op: 23 maart 2006, 23:37:11 »
Gefeli! Kan je eindelijk weer eens echt de smaak van al dat lekkere eten proeven  ;D

Aiko

Re:Roken!
« Reactie #58 Gepost op: 24 maart 2006, 00:01:42 »
En ademhalen zonder de nadelige gevolgen van je koolmonoxidevergiftiging.

Migrator

Re:Roken!
« Reactie #59 Gepost op: 24 maart 2006, 09:38:54 »
Goed zo Smikkeltje! Vroeg me al af hoe het er mee ging. Trots op U! :thumbsup: