Wij aten zaterdag in Eelderwolde bij het Scandinavisch Dorp.
Iedere zaterdag is buffet, met vooral veel vis volgens de kaart. De vega's onder ons kregen daarom een ander hoofdgerecht.
We vonden het behoorlijk tegenvallen, ze noemen het dining en wining, met wijnproeverij, maar behalve de wijn die we bestelden was er niks te proeven.
Het buffet bestond uit 4 gangen,
gang 1, soep. Ik vind soep voor bouillon met een zakje soepgroente wel een heel groot woord.
gang 2, saladebar. Weinig keuze, smakeloos en het zag er niet erg vers uit allemaal
gang 3, voor de vlees/viseters buffet, maar de heren wisten me te vertellen dat de vis niet lekker was klaar gemaakt, ook was de keuze voor een buffet wel erg beperkt. De vega's kregen wilde rijst, maar kaal vind ik dat weinig aan, een soort wrap met paddenstoelen en blauwe kaas en hartige taart met ondefinieerbare inhoud. Op zich was het wel te eten, maar het stond duidelijk al een tijd klaar.
gang 4, waren verschillende soorten puddingachtige dingen. Was te eten, maar niemand van de toetjes-liefhebbers onder ons was er echt heel wild van.
Of te wel, weinig bijzonders en wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
Maar goed, het was voor oma's 85e verjaardag en zij genoot, dat was even het belangrijkste