Ik ervaar of ik hier in mezelf aan het praten ben.
Sorry dat ik me zomaar aanmeldde bij dit forum. Het voelt voor mij aan dat dit geen open forum voor iedereen is.
Het is wel een open forum hoor, maar er wordt blijkbaar niet veel in gedaan. Misschien omdat niet veel mensen zich druk met het onderwerp bezig houden.
Ik sport ook vrij veel, ik kom gemiddeld aan ongeveer 10 uur per week waarvan 7 uur woon-werk fietsen. De rest heb ik nodig om mijn rug in beweging te houden. Een deel van de tijd doe ik krachttraining. Ik gebruik bijna geen supplementen, alleen vitamine D, geen eiwitten. Ik heb wel aanvulling geprobeerd maar daar merkte ik geen voordelen van. Wat ik wel heb gemerkt is dat slapen heel goed is voor het herstel na training, daar merk ik veel meer voordeel van dan van de eiwitsupplementen.
Ik drink elke ochtend een shake van tarwekiemen, gebroken lijnzaad en een banaan in amandelmelk en eet na het sporten ongeveer 250 gram kwark. Verder dagelijks soep met veel groenten als lunch, een handje noten en gewoon avondeten. Ik eet veel peulvruchten, regelmatig kaas of eieren en af en toe een vleesvervanger.
Komt misschien omdat ik elke dag een uur loop, maar zoveel is dat nu ook weer niet. Kennelijk is mijn BMR gewoon vrij hoog. Als ik op gewicht wil blijven moet ik rond de 2250 gaan zitten, en ik ben een vrouw van 1.72 cm.
Dan is de zus van Yehudith 15 cm kleiner, ik vind dat best een groot verschil. Als je dan ook nog eens dagelijks een uur beweegt kom je al snel hoger uit wat calorieën betreft.