Vegatopia Forum

Kwelling en principes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Kwelling en principes
« Reactie #60 Gepost op: 16 februari 2004, 14:03:26 »
Waarschijnlijk laat je dat beter "doodbloeden".
Ik heb nooit écht besloten om geen kaas meer te eten maar ik heb er bijna nooit meer zin in.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #61 Gepost op: 22 februari 2004, 22:12:54 »
En ik ben afgelopen maanden een paar keer in Belgie geweest (Brussel, Brugge) en daar is het helemaal drama wat vleesloos eten betreft.
Dus heb ik tot twee keer toe vis besteld...

 :confused: Zo erg is het hier niet, hoor... Dan ben je naar het verkeerde restaurant geweest, want ik heb nog nooit ergens vis moeten bestellen.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kwelling en principes
« Reactie #62 Gepost op: 22 februari 2004, 22:15:40 »
Dan is het antwoord dus ja  ;)

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #63 Gepost op: 22 februari 2004, 22:24:46 »
 ;D


Dat heb jij gezegd...

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Kwelling en principes
« Reactie #64 Gepost op: 23 februari 2004, 17:27:05 »
O jeee....

* Artemis staat op de klip en blikt angstig de peilloze diepte in.

Ben ik te laat gekomen!  :crying: :crying: :crying:

En ik wilde nog wel zeggen dat het niet zoveel uitmaakt en dat elke keer dat je voor een maaltijd zonder dierenleed kiest al helpt en dat je maar een beetje moest rondkijken hier om tips en adresjes te vinden zodat je je voortaan niet "gedwongen voelt" om een vismaaltijd te bestellen. Maar ik wilde wel even waarschuwen dat de meeste veggies er een hekel aan hebben als iemand die wel vis eet zich veggie noemt, want bijna iedereen heeft wel eens vis voorgeschoteld gekregen omdat "men" in de veronderstelling verkeerde dat dat acceptabel was.

Maar nu ben ik te laat...........


*snif*
:witch2:

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #65 Gepost op: 23 februari 2004, 19:57:57 »
En Anya: Sorry, ik heb blijkbaar niet goed gezocht! Ik heb nu toch niet de voltallige bevolking van Brussel en Brugge beledigd, hoop ik? Was niet de bedoeling hoor!  ;)

Niet erg joh... Ik kom toch uit Antwerpen ;)

Citaat
Maar even serieus: Ik zal daar vast nog wel wat vaker komen, dus heb je misschien één of meerdere adresjes voor me? Zou fijn zijn!
(of moet ik dan op een ander deel van het forum wezen?)

Vegatopia restaurantgids voor België

EVA restaurantgids

En als je ooit in Antwerpen komt, moet je zeker naar restaurant IDee gaan!

Elsbeth

Re:Kwelling en principes
« Reactie #66 Gepost op: 25 februari 2004, 11:11:33 »
Maar ik wilde wel even waarschuwen dat de meeste veggies er een hekel aan hebben als iemand die wel vis eet zich veggie noemt
Nouja, mijn dilemma heeft hier wel een beetje betrekking op. Ik heb ervoor gekozen om geen vlees en vis te eten, maar vis eet ik alleen niet omdat ik het hypocriet vind om dat wel te doen wanneer je geen vlees eet. Op één of andere manier heb ik bij vis minder het idee dat het 'zielig' is (ik wéét dat dit onzin is). Gisteren heb ik dan ook ansjovis gegeten en ik voel me er niet schuldig over, maar.. ik vond het geen ruk aan! Ik vind knapperig gebakken Quorn gewoon veel lekkerder! Nee, ik vond het helemaal geen lekkere smaak, terwijl ik dat vóórdat ik veggie was wél vond. Eigenlijk ben ik blij dat ik het niet lekker vind, want of ik er nou wel of niet helemaal achter sta, vis eet ik dan dus gewoon niet. En ik ben nu van plan opzoek te gaan naar artikelen en afbeeldingen over visvangst en mezelf dan ook geestelijk -helemaal- te overtuigen. Want ik ben van mening dat wij als mens niet het recht hebben om dieren te doden voor consumptie, dus enigszinsovertuigd wat betreft vis ben ik wél.

Zo, dat lucht op.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2004, 11:12:11 door Elsbeth »

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Kwelling en principes
« Reactie #67 Gepost op: 25 februari 2004, 12:28:34 »
En ik ben nu van plan opzoek te gaan naar artikelen en afbeeldingen over visvangst en mezelf dan ook geestelijk -helemaal- te overtuigen. Want ik ben van mening dat wij als mens niet het recht hebben om dieren te doden voor consumptie, dus enigszinsovertuigd wat betreft vis ben ik wél.

Ga gewoon naar de film Finding Nemo!! :D

Fish are friends, not food :D
'fish are friends, not food!'

Misstries

Re:Kwelling en principes
« Reactie #68 Gepost op: 25 februari 2004, 12:39:38 »
 :kwijl: fish??  Mine!!  (finding nemo :D :D)zo ken ik ook enkele mensen uit mijn omgeving...en ze lijken er echt op!!

vlees ?? vis?? MINE???!!

« Laatst bewerkt op: 25 februari 2004, 12:41:17 door Misstries »

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Kwelling en principes
« Reactie #69 Gepost op: 25 februari 2004, 13:33:57 »
Denk bij viz anders gewoon aan het neutrale 'feit'* dat de massale overbevissing van tegenwoordig gewoon schadelijk is voor het functioneren van het hele ecosysteem en milieu.
Vissen als zalmen bijvoorbeeld zijn in het wild al bijna uitgestorven en de kunstmatige kwekerijen in Noorse fjorden laten na afloop een gigantische vervuiling achter. Bovendien raken er vaak genoeg dolfijnen, schildpadden, haaien en andere dieren in viznetten verstrikt die daardoor overlijden.
Dus ook al zou je een grote hekel aan vissen an sich hebben,  :P , dan kunnen dit toch belangrijke redenen zijn om de visboer toch maar links te laten liggen... :)

* voor de zekerheid maar onder aanhalingstekens :P
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2004, 13:34:57 door Viz »
'fish are friends, not food!'

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kwelling en principes
« Reactie #70 Gepost op: 25 februari 2004, 13:45:12 »
Denk bij viz anders gewoon aan het neutrale 'feit'* dat de massale overbevissing van tegenwoordig gewoon schadelijk is voor het functioneren van het hele ecosysteem en milieu.

Ik zag daar vorig jaar bij een tentoonstelling in het tropenmuseum een voorbeeld van. Het ging over de Fillipijnen geloof ik, en daar hebben ze mooie flora (ik ben alleen het woord kwijt waar het precies over ging, cristallen of zo? iets in de zee). Je kan daar op de grond stampen om vis naar boven te jagen. Dat is goed voor de vissers, maar vernielt dat woord wat ik vergeten ben. Maar die vissers moeten wel om genoeg inkomsten te krijgen, want ze hebben het zwaar door de concurrentie van de grote vissersboten.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Kwelling en principes
« Reactie #71 Gepost op: 25 februari 2004, 15:17:55 »
Ja, hoe heten die dingen ook al weer? Volgens mij "atol" of iets wat daar heel sterk op lijkt. Ik wist niet dat dat ook een visserstactiek was. Ik heb wel docu's gezien waarin mensen dynamiet het koraalrif in smijten en dat laten ontploffen. Vervolgens komen de vissen vanzelf wel naar boven drijven.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kwelling en principes
« Reactie #72 Gepost op: 25 februari 2004, 15:31:58 »
Ja, hoe heten die dingen ook al weer? Volgens mij "atol" of iets wat daar heel sterk op lijkt. Ik wist niet dat dat ook een visserstactiek was. Ik heb wel docu's gezien waarin mensen dynamiet het koraalrif in smijten en dat laten ontploffen. Vervolgens komen de vissen vanzelf wel naar boven drijven.

Ehm, koraal, dat was het woord dat ik vergeten was.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Kwelling en principes
« Reactie #73 Gepost op: 25 februari 2004, 16:13:05 »
Dit is een peta site, maar er zullen er wel meer zijn; http://www.fishinghurts.com/
:witch2:

Ambertje

Re:Kwelling en principes
« Reactie #74 Gepost op: 25 februari 2004, 16:26:24 »
Als vegetariër heb ik het soms ook moeilijk om snoep met gelatine of kaas met dierlijk stremsel van me af te houden, vaak denk ik er ook gewoon niet aan als ik zo'n ding in mijn mond steek en later denk ik dan van "ow, daar zitten dieren in"... Ik koop al een tijdje geen snoep meer, kaas wel. Kaas is zo heerlijk...
Ik weet dat het in strijd is met mijn principes, maa rik ben al blij dat ik het vlees en vis WEL van me kan weghouden! ;)
Ook eet ik geen ei, hoewel dat soms ook al eens kan voorvallen in een restaurant of bij kennissen. Ik wil vaak anderen niet tot last zijn en dus eet ik dat ei dan maar op. Maar bij vlees en vis zou ik dat niet doen bv.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2004, 16:26:49 door Ambertje »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Kwelling en principes
« Reactie #75 Gepost op: 25 februari 2004, 16:48:59 »
Ja, hoe heten die dingen ook al weer? Volgens mij "atol" of iets wat daar heel sterk op lijkt. Ik wist niet dat dat ook een visserstactiek was. Ik heb wel docu's gezien waarin mensen dynamiet het koraalrif in smijten en dat laten ontploffen. Vervolgens komen de vissen vanzelf wel naar boven drijven.

Ehm, koraal, dat was het woord dat ik vergeten was.

Tjezus, Poek...als je nog eens iets zegt over makkelijk computerengels dan sla ik je met koraal op je kop.
Nou, afgezien van albatrossen dolfijen en allerlei andere dieren en vissen die in netten komen enz. vind ik het ook niet zo'n prettig idee dat miljoenen vissen liggen te stikken. En dan die paling die in pekel zeer langzaam aan zijn einde komt...en zo...nee, geen vis voor mij :pukey:
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2004, 16:51:51 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kwelling en principes
« Reactie #76 Gepost op: 25 februari 2004, 17:09:56 »
Tjezus, Poek...als je nog eens iets zegt over makkelijk computerengels dan sla ik je met koraal op je kop.

Een geitewollensok doet zoiets milieuonvriendelijks en geweldadigs toch niet!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Kwelling en principes
« Reactie #77 Gepost op: 25 februari 2004, 17:22:17 »
Een geitenwollen stok is het nu Poek, je bent gewaarschuwd
de tuin: dat ben ik

Misstries

Re:Kwelling en principes
« Reactie #78 Gepost op: 25 februari 2004, 18:14:43 »
Ik heb uit frustratie net een hand winegums gegeten..die ik hoe dan ook al vies vind. En er zat, en dat wist ik, gelatine in...vreselijk beenderen van dieren!! JAK!
En toch heb ik het gegeten...waarom? ik wist het toch!
Ik ben niet het o o o wat voel ik me snel vreselijk schuldig type...maar ik baal er gewoon van. ik wil het niet en ik doe het toch...

BLeehh!  :sadblue:

Ambertje

Re:Kwelling en principes
« Reactie #79 Gepost op: 25 februari 2004, 19:11:13 »
Ik heb uit frustratie net een hand winegums gegeten..die ik hoe dan ook al vies vind. En er zat, en dat wist ik, gelatine in...vreselijk beenderen van dieren!! JAK!
En toch heb ik het gegeten...waarom? ik wist het toch!
Ik ben niet het o o o wat voel ik me snel vreselijk schuldig type...maar ik baal er gewoon van. ik wil het niet en ik doe het toch...

BLeehh!  :sadblue:
dit gevoel ken ik...