Vegatopia Forum

Kwelling en principes

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kwelling en principes
« Reactie #20 Gepost op: 03 januari 2004, 10:54:09 »
Nou, het enige vegan bladerdeeg is uit de handel gehaald. En wraps heb ik nog nooit vegan gezien.
Gegarandeerd vegan, bedoel je, denk ik, want grote kans dat het E471 wat er in zit gewoon van plantaardig vet is gemaakt.

Citaat
Die platte broden van de turk komen in de buurt, maar die zijn altijd enorm droog en hard.
Moet je die eigenlijk ook niet even opwarmen in de oven ofzo?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Kwelling en principes
« Reactie #21 Gepost op: 03 januari 2004, 10:59:51 »
Jawel, dan worden ze iets beter, maar nog steeds niet zoals een mexicaanse wrap.

Elfje

Re:Kwelling en principes
« Reactie #22 Gepost op: 03 januari 2004, 11:29:35 »
Annemieke, ik herken het heel erg!
Toen ik in de zomer veganistisch probeerde te leven, werd kaas zowat een obsessie voor mij. Ik hield het gewoon niet meer vol en daarom eet ik nu alweer een paar maanden vegetarisch. Ik heb geen zin meer om me schuldig te voelen, dat heb ik al lang genoeg gedaan. En vegetarisch is altijd nog iets, toch?


Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Kwelling en principes
« Reactie #23 Gepost op: 03 januari 2004, 19:00:08 »
Iets moet nooit een obsessie of frustratie worden is mijn mening(behalve in het kader van bijv. bij het stoppen met roken e.d., dan moet het maar even frustereren) ...is niet gezond.
de tuin: dat ben ik

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #24 Gepost op: 03 januari 2004, 19:37:55 »
Ik sluit me helemaal aan bij Lovelocker. Soms kan het best lastig zijn om veganistisch te eten, zeker als je in je omgeving verder geen veganisten kent. Zo heb ik ook besloten als ik met een vriend of vriendin ga uit eten ik gewoon vegetarisch eet. Mijn moeder was op een gegeven moment helemaal zenuwachtig als ik langkwam, ze belde van te voren wel 10 keer op om te vragen of ik dit mag, of ik zus mag, of ik zo mag. Ik wil graag dat diervriendelijk eten voor iedereen toegankelijk is, niet dat mensen het eng vinden. Ik vind het voor mezelf daarom verantwoord om buiten de deur een stapje terug te doen naar vegetarisch eten. Maar ook als ik het binnenshuis zou willen eten, eet ik het gewoon. Ik denk dat het op die manier ook het makkelijkste is om vol te houden. Krampachtig vasthouden aan veganisme leidt er volgens mij eerder toe dat je het op een gegeven moment niet meer "volhoudt".

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Kwelling en principes
« Reactie #25 Gepost op: 03 januari 2004, 19:43:22 »
Kijken naar wat je wel allemaal volhoudt i.p.v. naar een enkele zonde helpt misschien ook. Als ik iets koop i.p.v. zuivel heb ik daar een goed gevoel bij. Als ik zuivel koop heb ik er geen slecht gevoel bij.
de tuin: dat ben ik

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #26 Gepost op: 05 januari 2004, 18:56:57 »
Nou heb ik het wat dat betreft een stukje makkelijker als vegetarier, maar ik vind het heel moeilijk om van de drop af te blijven. Ik koop het zelf al heel lang niet meer, maar buitenshuis vind ik het heel moeilijk. Daarna kan ik er wel van balen.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kwelling en principes
« Reactie #27 Gepost op: 05 januari 2004, 18:59:39 »
Ik heb net van het weekend weer eens laurierdrop gekocht...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #28 Gepost op: 05 januari 2004, 19:02:28 »
Ik heb net van het weekend weer eens laurierdrop gekocht...

Als je zo nodig veganist wil zijn, okee ;)

Maar ik probeer hier een beetje te laten zien dat veganisten ook best wel wat begrip op kunnen brengen voor mensen die wel drop enzo eten. Verstoor dat nou niet direct... ;D




:laugh:


Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #29 Gepost op: 05 januari 2004, 19:16:24 »
In laurierdrop zit toch niets dierlijks? Ik heb Christiaan al eens een potje van die keiharde kleine dropjes meegegeven, volgens mij konden die wel. Toch?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kwelling en principes
« Reactie #30 Gepost op: 05 januari 2004, 19:17:00 »
Nee dat klopt ja.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #31 Gepost op: 05 januari 2004, 19:27:57 »
Nou Maud van de veganisten krijg ik hier de goede drop tips ;)van jou de schoolkrijtjes en nu laurierdrop.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Kwelling en principes
« Reactie #32 Gepost op: 09 januari 2004, 11:13:18 »
Ik heb veganisme geprobeerd, maar kan dus gewoon niet van kaas afblijven. Nou ja het kan wel, maar ik word er heel, heel, heel erg gevaarlijk sjacherijnig van. Ook heb ik het probleem dat als ik 3 weken veganistisch eet en dan een pizza met kaas neem, ik ontzettende last van mijn buik krijg. Dus nu eet ik de helft van de tijd veganistisch, en de andere helft van de tijd vegetarisch. Beter dan niets!

Ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen kaas en vlees. Dat Annemieke die veganist is, voor een keertje gewoon een kaaspizza kan eten, kan ik me goed voorstellen. Dat Yessica als ze uit eten gaat, vegetarisch eet ipv veganistisch ook. Maar ik kan me niet goed voorstellen dat vegetariers als ze erge vleesbehoefte hebben of uit eten gaan, vlees gaan eten. Volgens mij moet je dan een veel grotere kloof overbruggen. Zijn er hier vegetariers die dat wel eens doen?
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2004, 11:13:59 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #33 Gepost op: 09 januari 2004, 11:58:47 »
Da's grappig, daar dacht ik dus vanochtend ook over na!

Ik weet niet of mijn zin in kip (die nu weer is afgezakt) te vergelijken is met Annemiekes zin in kaas, wat betreft het overbruggen van kloven.
Ik kan mezelf nou niet echt een strenge vegetarier noemen (gelatine staat bijvoorbeeld niet op mijn 'vermijd-lijstje', slecht, ik weet het). Ik heb veel minder principes t.o.v het vegetarisme dan dat Annemieke (bijvoorbeeld) heeft t.o.v het veganisme, en daarom is de keuze voor mij om een keer vlees te eten misschien wel makkelijker gemaakt dan die van een veganist om een dierlijk, niet-vlees, product te eten.

Maar zo gaat dat op voor mij. De waarheid is natuurlijk wel zo dat ik sinds ik vegetarier ben geworden geen vlees meer heb gegeten. Maar dat ik het nooit meer zal doen, ga ik nu niet uitsluiten, je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2004, 11:59:22 door Zusje »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Kwelling en principes
« Reactie #34 Gepost op: 09 januari 2004, 13:15:38 »
Ook heb ik het probleem dat als ik 3 weken veganistisch eet en dan een pizza met kaas neem, ik ontzettende last van mijn buik krijg.

He, dat heb ik ook! :)
:witch2:

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Kwelling en principes
« Reactie #35 Gepost op: 09 januari 2004, 14:03:57 »
Was het ook niet zo dat als je een lange periode geen vlees meer hebt gegeten en er vervolgens in een keer een behoorlijke kwantiteit van binnenkrijgt (een biefstuk of een homp tartaar of wat dan ook), je ook behoorlijke buikklachten kan krijgen? Dat zou dan samenhangen met darmflora-zaken.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #36 Gepost op: 09 januari 2004, 17:08:53 »
En ik denk dat het met kaas ook zo zit. Al die vetten enzo.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #37 Gepost op: 09 januari 2004, 19:04:48 »
Was het ook niet zo dat als je een lange periode geen vlees meer hebt gegeten en er vervolgens in een keer een behoorlijke kwantiteit van binnenkrijgt (een biefstuk of een homp tartaar of wat dan ook), je ook behoorlijke buikklachten kan krijgen? Dat zou dan samenhangen met darmflora-zaken.

Ik hoorde laatst wel iemand die daar ook last van had. Eerst dacht ze dat het toeval was, maar iedere keer als ze weer eens vlees at, kreeg ze daarna weer ontzettende last van haar maag. Sinds ze de docu over de kalverslachterij had gezien, (een advocate met een geweten dus) koopt ze zelf geen vlees meer, maar als ze wel eens bij anderen at of uit eten ging, at ze wel vlees en dat viel dus niet goed.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2004, 13:30:41 »
Over veganisme en kaas en vegetarisme en vlees, denk ik ook dat de kloof groter is. Zelf zou ik als vegetarier nooit meer vlees of vis kunnen eten. Twee jaar geleden had ik soms nog wel eens behoefte aan vis,maar dat is ook helemaal voorbij. Ik kan me niet voorstellen, dat ik ooit nog vlees zal eten. Soms eet ik veganistisch,maar dat doet elke vegetarier wel denk ik, maar veganist worden zou ik niet kunnen, inderdaad door die kaas.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Kwelling en principes
« Reactie #39 Gepost op: 11 januari 2004, 23:16:58 »
Misschien is het een idee een anonieme praatgroep kaasverslaafden op te richten? :)
Toof wil vast wel erelid zijn :)
'fish are friends, not food!'