Vegatopia Forum

Kwelling en principes

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Kwelling en principes
« Reactie #140 Gepost op: 29 oktober 2005, 18:47:09 »
Uh, mensen, die post van mij is anderhalf jaar oud.

Monie

Re:Kwelling en principes
« Reactie #141 Gepost op: 29 oktober 2005, 18:55:00 »
Maar blijkbaar nog wel actueel (voor andere mensen dan, voor jezelf misschien inmiddels niet meer).

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kwelling en principes
« Reactie #142 Gepost op: 29 oktober 2005, 19:31:12 »
Ja, maar Annemieke heeft geen aanmoediging meer nodig ;D Nee, echt niet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

bienne

Re:Kwelling en principes
« Reactie #143 Gepost op: 30 oktober 2005, 10:20:40 »
Ik moet zeggen dat een gebakken visjes voor mij soms heel verleidelijk kan zijn.....
Een keer per jaar snoep ik er eentje... Heb dan vaak wel spijt en denk dan  muts, doos etc. maar goed ik ben ook maar een mens. En ja...... oude brokkelkaas.. ik kan er niks aan doen maar ik vind dat toch te lekker om te laten staan....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit zo over na dacht dat zuivel eigenlijk ook niet kan als je vegetarier bent. Ik dacht altijd een koe die gemolken wordt waar je melk en kaas vandaan komt is niet erg. Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat het tenkoste gaat van het kalf enzo. Dom misschien....  :-\

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Kwelling en principes
« Reactie #144 Gepost op: 30 oktober 2005, 10:43:20 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit zo over na dacht dat zuivel eigenlijk ook niet kan als je vegetarier bent. Ik dacht altijd een koe die gemolken wordt waar je melk en kaas vandaan komt is niet erg. Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat het tenkoste gaat van het kalf enzo. Dom misschien....  :-\


Nou ja, dat is niet dom, iedereen maakt daar zijn eigen keuze is, en er zijn ook zo veel vegetariers die niet-vegetarisch gestremde kazen eten.
,,,,فلافل

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Kwelling en principes
« Reactie #145 Gepost op: 30 oktober 2005, 14:12:09 »
bij de hatuurwinkel hier hebben ze heerlijke oude kaas, volgens mij licht ie dicht tegen de brokkel aan!!
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #146 Gepost op: 30 oktober 2005, 14:14:50 »
bij de hatuurwinkel hier hebben ze heerlijke oude kaas, volgens mij licht ie dicht tegen de brokkel aan!!

Zat er geen enge bacteries in die typo's veroorzaken ::)? ;)

bienne

Re:Kwelling en principes
« Reactie #147 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:27:33 »
Hee kimske, bedankt voor de tip... We hebben bij ons een redelijk uitgebreide natuurwinkel. Maar een domme vraag... wat is dan het verschil met de normale kaas?? Is het gemaakt van sojamelk ofzo?? :-[

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Kwelling en principes
« Reactie #148 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:29:46 »
Ik denk dat het om het stremsel gaat ('normale' brokkelkaas is niet vegetarisch gestremd, die Kimske heeft gevonden wel).
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

bienne

Re:Kwelling en principes
« Reactie #149 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:32:00 »
aha, op die fiets

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Kwelling en principes
« Reactie #150 Gepost op: 30 oktober 2005, 18:34:28 »
jup, de kazen bij de natuurwinkel zijn vega gestremd.
Die oude kaas doet mij t meest aan Old Amsterdam denken :P

Dinsdag en donderdag eet ik altijd op de academie, en heb besloten dat ik dna wel rookkaas op me brood mag. Er is al zo weinig, en alleen roomboter is ook niet alles..
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Kwelling en principes
« Reactie #151 Gepost op: 30 oktober 2005, 19:30:47 »
jup, de kazen bij de natuurwinkel zijn vega gestremd.

Niet alle kazen bij de natuurwinkel zijn vega gestremd, mind you.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Petra

Was vegan maar terug naar vega en schuldgevoel!
« Reactie #152 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:32:18 »
Nou ik ben hier nieuw op het forum en wou meteen even een vraagje stellen of probleem neerleggen.
Ik was vegetarisch en ben nu bijna 2 maanden vegan alleen ik voel me de laatste tijd erg prikkelbaar, niet happy etc zit er dus weer over te denken om over te stappen op vegetarisch maar ik voel me nu dus schuldig heb het gevoel dat ik de dieren in de steek laat. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het voelt als een soort van falen..

Terwijl ik dan wel bio eieren en kaas koop en het niet vaak maar af en toe gebruik.

Hoe denken jullie hierover....  :'(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Was vegan maar terug naar vega en schuldgevoel!
« Reactie #153 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:34:45 »
Kijk eens in deze draad, dat gaat ook hierover.

Monique

Re:Was vegan maar terug naar vega en schuldgevoel!
« Reactie #154 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:35:17 »
Je moet doen waar je je goed bij voelt.
Dit klinkt misschien heel erg cliché, maar het is wel waar.
Ik kan je schuldgevoel/faalgevoel begrijpen, maar dat is niet nodig vind ik.
Bekijk het eens anders, beter vegetarier dan vleeseter toch? :)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Was vegan maar terug naar vega en schuldgevoel!
« Reactie #155 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:35:41 »
Test je bloed anders eens? Misschien dat je prikkelbaar word doordat je voeding nog niet optimaal is geweest en je daardoor te weinig van bepaalde stoffen hebt.  Je moet als vegan toch wel enige kennis hebben over voedingsstoffen namelijk. Misschien ijzer of b12 tekort ofzo.

Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Was vegan maar terug naar vega en schuldgevoel!
« Reactie #156 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:35:58 »
Och, je moet er nou ook weer niet te zwaar aan tillen. Doe waar je je prettige bij voelt. Als het schulgevoel overheerst, schakel dan gewoon weer terug op een veganistische eetwijze. Misschien geldt voor jou gewoon even de tanden op elkaar en gewoon wennen? Het falen is niet erg, doe ik ook continu. Dat went.

Weet je zeker dat de prikkelbaarheid door het veganisme komt (hoewel, dit forum kennende...)?

Petra

Re:Was vegan maar terug naar vega en schuldgevoel!
« Reactie #157 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:43:21 »
M'n bloed is al vaak onderzocht en alles is altijd goed, slik b 12 en omega vetzuren dus daar zal het niet aan liggen eet 5 stuks fruit en super veel groente...
Het is denk ik een soort gemis misschien ik vindt kaas op z'n tijd lekker en vindt de meeste burger van de ah ook lekker dus dat is het misschien...


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Was vegan maar terug naar vega en schuldgevoel!
« Reactie #158 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:52:01 »
hm... zou kunnen.. misschien omdat je daarvoor kaas at heb je nog die verslavende stoffen in je lichaam. Misschien moet je gewoon even nog een aantal maanden wachten. Misschien is het gewoon een fase van ontwenning. 2 maanden vegan dat is nog gewoon kort en daarin heb je waarschijnlijk nog erge zin steeds in dingen uit je vegetarierstijdperk wat je toen wel mocht. Anders gewoon goed zoeken naar lekkere veganistische dingen, waardoor je het andere vergeet.

In de natuurwinkel heb je lekkere dingen :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Was vegan maar terug naar vega en schuldgevoel!
« Reactie #159 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:57:56 »
Vooral ook duur, spijtig...

Je kan ook deeltijdveganist zijn. Neem je zo af en toe eens kaas, blijf je verder om het te compenseren met je tengels van al die andere niet veganistische spullen af. Niet bang zijn voor compromissen naar jezelf.