Vegatopia Forum

Kwelling en principes

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ellen

Re:Kwelling en principes
« Reactie #100 Gepost op: 12 mei 2004, 16:50:23 »
Sorrie hoor maar ik vind het echt belachelijk dat je na een paar zinnen al pillen krijgt voorgeschoteld  :o Zooo die kan zn kuurtje in zn poepgat steken! :angry6:   ;D


Kijk, jij bent niet de enige die bijholte-ontsteking hebt gehad en als die nog eens op kunt zetten, herken je het zelf ook heel makkelijk.  En ja, voor een bijholte-ontsteking worden nu eenmaal antibiotica voorgeschreven. (dat zou zelfs mijn huisarts doen, die dat -terecht- niet zo snel doet)

Ik ben bang dat het voor stomen een beetje te laat is.

Edit: Bestaan er antibiotica-zetpillen? Vast wel..
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2004, 16:57:05 door LL de Ling »

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #101 Gepost op: 12 mei 2004, 17:26:32 »
Okee hij zei zelf dat ik ook kon stomen, en de homeopatische middeltjes kon gebruiken.  :)

femke

Re:Kwelling en principes
« Reactie #102 Gepost op: 12 mei 2004, 19:25:25 »
Ik had het vorig jaar, en heb het ook met stomen gered. Ik moest van m´n dokter alleen wel 3 X per dag stomen (voor een aantal weken). Anders zou het niet genoeg helpen zei ze.

Verder moest ik mijn neus openhouden met zo´n spray met fysiologische zoutoplossing (van de hema of vsm).

Ook ben ik toen begonnen met een multivitamine (voor de afweer enzo, slik ik nu nog steeds).
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2004, 19:25:40 door femke »

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #103 Gepost op: 12 mei 2004, 19:51:39 »
Verder moest ik mijn neus openhouden met zo´n spray met fysiologische zoutoplossing (van de hema of vsm).

Oja dat moest ik ook, was ik alweer vergeten :bloos:

Hmm slikken word nu ook pijnlijk en mn kin voelt beurs  :-\ :(

kimske

Re:Kwelling en principes
« Reactie #104 Gepost op: 26 juni 2004, 00:36:08 »
ooh, wat een feet van herkenning dit topic, dat ik nu pas lees...

Hebben jullie ook wel eens, dat je bij aanrdappelkroketjes wilt eten, je ziet E471 op staan, dat je dan jezelf aan aanpraten dat het vast de plantaardige versie is?? Vroeger kon ik mezelf zo voor de gek houden maar nu... Zondigen mag best vinnik, alleen ik maak mezelf dat vies. Denk alleen maar aan wat er evt. in kan zitten... het is bij mij dan niet eens meer dierenleed wat me tegenhoudt, maar walging...

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #105 Gepost op: 26 juni 2004, 00:50:42 »
het is bij mij dan niet eens meer dierenleed wat me tegenhoudt, maar walging...

:yes:

Bij mij is het beide, soms denk ik ook welis.. het zou makkelijk zijn om af en toe een uitzondering te maken.. maar ik kan t gewoon niet, iets staat me tegen. En dat is maar goed ook  :P

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Kwelling en principes
« Reactie #106 Gepost op: 26 juni 2004, 12:45:28 »
Walging bij E471...   :-X

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #107 Gepost op: 26 juni 2004, 13:51:34 »
Walging bij E471...   :-X

:yes: en das maar goed ook!

:P

kimske

Re:Kwelling en principes
« Reactie #108 Gepost op: 26 juni 2004, 17:43:03 »
Jup, walging bij 471 ja... het KAN slachtafval zijn, het idee al... brr brr brrr

Toeps

Re:Kwelling en principes
« Reactie #109 Gepost op: 26 juni 2004, 19:27:23 »
Toeps pakt haar E-nummers bijbel erbij. (Boek: E=Eetbaar?, ooit eens voor een euro gekocht bij de kringloop.) Klinkt jakkes!

Elsbeth

Re:Kwelling en principes
« Reactie #110 Gepost op: 06 juli 2004, 15:23:41 »
Ik begin een slappe lul te worden. De laatste tijd wel eens een stukje vis gegeten (niet als maaltijd ofzo). Het probleem bij mij met vis is, is dat ik het niet eet, omdat ik het hypocriet vind om wél te eten, maar eigenlijk vind ik het niet 'zielig' (geen website's met foto's van dooie vissen s.v.p. --> I know!). Best wel lastig, vooral omdat ik sommige vis echt lekker vind!  :-\

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Kwelling en principes
« Reactie #111 Gepost op: 06 juli 2004, 17:53:09 »
Sinds wij (bijna) alles biologisch eten, heb ik gelukkig geen last meer van die stomme e-nummers :) Tscheelt ook heel wat getuur op de verpakkingen in de supermarkt :)

Biologisch, das toch logisch!!   :D  :yes: :yes: :yes:
'fish are friends, not food!'

suussie

Re:Kwelling en principes
« Reactie #112 Gepost op: 06 juli 2004, 17:57:43 »
Ik begin een slappe lul te worden. De laatste tijd wel eens een stukje vis gegeten (niet als maaltijd ofzo). Het probleem bij mij met vis is, is dat ik het niet eet, omdat ik het hypocriet vind om wél te eten, maar eigenlijk vind ik het niet 'zielig'

 :(

Ik ga geen hele preek houden, wil alleen maar ff zeggen dat vissen ook gevoel hebben.  ;)

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #113 Gepost op: 06 juli 2004, 18:35:29 »
hmmm, nee sinds ik besloten heb om vegetarisch te eten (elf en een half jaar geleden) walg ik bij de gedachte vlees te moeten eten, terwijl ik vlees als kind erg lekker vond. het is bijna net zoiets geworden als poep, iets wat je gewoonweg niet eet...

Toeps

Re:Kwelling en principes
« Reactie #114 Gepost op: 06 juli 2004, 18:40:03 »
Sinds wij (bijna) alles biologisch eten, heb ik gelukkig geen last meer van die stomme e-nummers :) Tscheelt ook heel wat getuur op de verpakkingen in de supermarkt :)

Biologisch, das toch logisch!!   :D  :yes: :yes: :yes:

Precies! Ik heb nu ook de neppe FruitKicks van de natuurwinkel, fruitbreak heeft het. Daat zitten gelukkig niet van die dubieuze toegevoegde vitamines in.

Aiko

Re:Kwelling en principes
« Reactie #115 Gepost op: 06 juli 2004, 19:15:00 »
Spijtig dat dat biologische spul zo verdomde duur is. Ik krijg gelukkig ook met regelmaat wat mee van de moestuin en eieren van de kipp'n van mijn ouders. Als ik dat allemaal zelf moet gaan kopen...

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Kwelling en principes
« Reactie #116 Gepost op: 06 juli 2004, 21:27:56 »
Spijtig dat dat biologische spul zo verdomde duur is. Ik krijg gelukkig ook met regelmaat wat mee van de moestuin en eieren van de kipp'n van mijn ouders. Als ik dat allemaal zelf moet gaan kopen...

Op zich valt het allemaal wel mee hoor... Ook wij hebben 2 studenteninkomentjes... Je moet gewoon selectief kopen, en op aanbiedingen letten. Er zijn tgw heeel veel akties! Zoals één euro artikelen, en elke week een aantal aanbiedingen. (inslaaann!! :)  ) Verder hebben we een vrij goedkoop groentepakket waar we bijna de hele week wel van rondkomen.
Vooral bewerkte dingen zijn in natuurwinkels duur... Wij hebben het geluk dat we er 2 dichtbij hebben en zo de prijzen een beetje kunnen vergelijken :)  
En je betaald gewoon voor kwaliteit en een ' goed doel'  :)

Wat ik trouwens wel denk is dat het, als je met z'n tweeen bent toch wel een stuk goedkoper is dan als je alleen alles moet betalen.

Groetjes, Isa
'fish are friends, not food!'

Corrupted

Re:Kwelling en principes
« Reactie #117 Gepost op: 07 juli 2004, 13:37:46 »
Waar ik woon zijn niet eens biowinkels, tenzij ik een heel eind met de tram ga...

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwelling en principes
« Reactie #118 Gepost op: 10 juli 2004, 19:24:54 »
Ik merk nu na 2,5 jaar dat ik echt geen behoefte meer aan vlees? vis heb. Eerder had ik nog wel eens dat ik moeite had als iemand bv. haring bij mij in de buurt had,maar het is over. Vandaag at iedereen met wie ik op stap was haring/ kibbeling en ik had er geen last van (alleen van de stank).
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

slalalalalala

Re:Kwelling en principes
« Reactie #119 Gepost op: 06 september 2004, 10:14:31 »
He lieve menschen!
Weet je wat ik nu altijd heb:
Ik ben nu zo'n 5 jr. veggie en heb er eigenlijk geen moeite mee om geen vlees etc. te eten, mis het niet ofzo maar...
Iedereen die wel vlees eet zit zo van mis je het niet bla bla bla en daar krijg ik dan het id van dat k t wel mis al weet k eigenlijk zeker dat t nie zo is.
Anderen zijn er zoveel meer mee bezig dat k het nie eet dan ik zodat ik onzeker wordt en denk: zou het dan toch lekker zijn (zit nu met vies gezicht voor de compu)  
vaag he?