Vegatopia Forum

Getest op dieren

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #40 Gepost op: 08 juni 2008, 09:12:54 »
Meerdere mensen noemen de Bodyshop. De producten zelf zijn inderdaad niet op dieren getest en ze zijn maatschappelijk verantwoord en zo. Maar.... De oprichtster van de Bodyshop heeft de keten verkocht aan L'Oréal, en die zijn erg PRO dierproeven. Dus, met het kopen van producten van de Bodyshop financier je indirect wel dierproeven. Helaas is - voor zover ik weet - de Bodyshop de enige winkel die makeup heeft (niet getest op dieren) in de kleur van mijn bleke huidje, maar ik koop er tegenwoordig bijna nooit meer iets.

Het is natuurlijk aan jezelf of je indirecte financiering van dierproeven ook verwerpelijk vindt. Gelukkig mag volgend jaar in Europa cosmetica (eindproducten) niet meer getest worden op dieren. In 2013 mag in Europa cosmetica helemaal niet meer op dieren getest worden, ook de ingrediënten niet. Dat mag al sinds 1997 niet meer in Nederland, dus wij lopen best wel voorop :)
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2008, 09:13:17 door Chantal »

Annet

Re:Getest op dieren
« Reactie #41 Gepost op: 16 juni 2008, 23:34:47 »
Hoi,

Wat ik altijd een mooie site vond was
lichaamzondergif.nl
Deze site is van greenpeace.
Helaas word deze niet meer ge/update .
De meeste producten die hier positief uitkomen
zijn ook dierproefvrij,
maar wat ik ook belangrijk vind is om eens na te
gaan wat je allemaal op je lijf smeert aan troep.
 
Succes ,,,Annet

juulls

Re:Getest op dieren
« Reactie #42 Gepost op: 26 juni 2008, 10:21:01 »
Ik heb gisteren een bericht gestuurd via de zwitsal website met de vraag of zwitsal getest is op dieren.. uit het hieronder staande antwoord kan je concluderen dat zij dat niet doen.. alleen als het wettelijk verplicht is.


Geachte mevrouw Dekker,
 
Hartelijk dank voor uw bericht.

U vraagt of er bij de productie van Sara Lee Household & Body Care producten gebruik wordt gemaakt van dierproeven.

Voor al haar producten streeft SaraLee Household & Body Care naar maximale veiligheid voor de mens. Al onze producten voldoen aan de strenge wettelijke eisen die door de Nederlandse en Europese overheden worden gesteld.

 
In lijn met ons beleid met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen hebben wij een "kritisch ingredienten programma"opgesteld waarbij wij op continue basis de ingredienten en de materialen die gebruikt worden in ons productieproces, streng beoordelen en evalueren. Sara Lee doet geen dierproeven op haar eindproducten. Bovendien verzoeken wij onze leveranciers om dat niet te doen, tenzij nationale of internationale wetgeving dat vereist.

 
Op basis van dit kritische ingredientenprogramma, dat bekend is bij Greenpeace, hebben wij de aanduiding groen gekregen.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
 
Met vriendelijke groet,
 
NN
Sara Lee Consumentenservice
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2008, 14:29:21 door Sander »

Re:Getest op dieren
« Reactie #43 Gepost op: 26 juni 2008, 12:08:44 »
eindproducten

Ja, vaagheid troef. Zolang het spul nog niet in een potje of tubetje is gestouwd hoef je het, technisch gesproken, nog geen 'eindproduct'  te noemen. En dat 'verzoeken', dat klinkt ook wel erg vrijblijvend. Gewoon als harde eis stellen, dan wil ik misschien wat waarde hechten aan dat soort beweringen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #44 Gepost op: 26 juni 2008, 13:24:53 »
Peta:
http://www.peta.org/feat/sara/

Ik kom er niet geheel uit. Sara Lee staat niet in de lijst van producers die niet testen en ook niet in de lijst van die wel testen.


http://search.caringconsumer.com/

Annet

Re:Getest op dieren
« Reactie #45 Gepost op: 28 juni 2008, 20:24:12 »
Ik heb gebruik alleen nog ecover shampoo ,
daar was ik mijn haar mee en ik douche me er mee.
Sinsdien hoef ik me ook nooit meer in te smeren met bodylotion.

Als ik eens wat wil neem ik de olie van kneipp.

Ook kokosolie schijnt een zeer goed produkt te zijn voor
lichaamsverzorging.

En je kunt hier ook super in bakken.
Deze produkten zijn dierproefvrij  en verder ben ik er wel klaar mee
en hoef niets meer uit een  drogisterij.

De reform heeft vaak ook wel goede en eerlijke make up , tandpasta en creme;s

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Getest op dieren
« Reactie #46 Gepost op: 29 juni 2008, 02:13:32 »
Ecover is 'niet meer' dierproefvrij.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #47 Gepost op: 29 juni 2008, 12:32:37 »
Ecover is 'niet meer' dierproefvrij.

Wrom niet?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Stem op de Partij voor de Dieren

Annet

Re:Getest op dieren
« Reactie #49 Gepost op: 30 juni 2008, 23:45:56 »
Nou daar schrik ik behoorlijk van!!
Jammer dat het een site is die ik moeilijk kan lezen.
Mijn engels is niet zo goed helaas!
Deze shampoo wordt anders alleen in de reform verkocht.
Dus is dit voor mij niet duidelijk, wat raar !
Weet iemand dan hoe het met urtekram zit??????

Alvast bedankt

Annet

Re:Getest op dieren
« Reactie #50 Gepost op: 02 juli 2008, 12:39:22 »
Heb op de site van ecover gekeken en hier staat een heel
stuk geschreven dat ze nooit dierproeven hebben gedaan.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #51 Gepost op: 02 juli 2008, 13:41:19 »
Ik heb een statement van ecover gelezen waarin staat dat ze van mening zijn dat de proeven die zij doen niet gezien kunnen worden als dierproeven. Ze doen wel dierproeven, maar zij vinden dus dat het geen dierproeven zijn. Ze hebben in het verleden proeven gedaan op konijnenbloed, volgens hen was het noodzakelijk en was het maar heel weinig bloed. Tja, dat laatste zal best maar als het toch maar heel weinig was waarom geeft een mens dan niet wat bloed af. Verder vraag ik me af waar de konijnen vandaan kwamen en waar ze na het afnemen van het bloed heengingen, vast niet gezellig naar iemands tuintje.  

Verder geloof ik, sinds ik gehoord heb dat de eigenaar van Ecover ook de grootste aandeelhouder en mede-oprichter van Group 4 Falck is, niet meer echt dat ecover een leuk idealistisch bedrijf is.

Annet

Re:Getest op dieren
« Reactie #52 Gepost op: 03 juli 2008, 23:28:35 »
Misschien onnozel maar wat is group 4 falck??? :-[ :-[
Denk je dat je het goed doet,Alles heb ik er van
van wc eend tot afwasmiddel.
Wat is dan nog wel betrouwbaar??

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #53 Gepost op: 04 juli 2008, 08:45:27 »
Group 4 Falck is een van de grootste (of het grootste?) security bedrijven ter wereld. Ze werden oa ingezet in Guantanamo bay om daar de gevangenen te bewaken.
Dat heeft verder natuurlijk niks met ecover te maken, maar op de een of andere manier krijg ik er toch een nare smaak van in mijn mond.

Ik weet ook niet zo goed wat ik anders moet gebruiken, misschien toch maar weer terug naar de wasnoten  :-\

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #54 Gepost op: 04 juli 2008, 09:14:47 »
Als je het hele stuk leest, dan lees je dat ze konijnenbloed gebruiken uit slachterijen, ook omdat ze het (gezien een schijnbaar tekort aan mensenbloed) niet ethisch vinden mensenbloed voor dit soort doeleinden te gebruiken. Uiteraard niet vegan, maar om ze nu meteen te blacklisten vind ik ook een tikkie overtrokken.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #55 Gepost op: 04 juli 2008, 13:53:35 »
Ik vind dat ze niet open genoeg zijn geweest, ze hebben dat vegan keurmerk gewoon aangenomen terwijl ze zelf heus ook wel weten dat het niet vegan is. Dat bloed tekort vind ik ook een beetje een slechte smoes eerlijk gezegd. Of staat al het personeel jaarlijks in de rij om een portie bloed af te staan voor de bloedbank?

Annet

Re:Getest op dieren
« Reactie #56 Gepost op: 04 juli 2008, 14:30:50 »
Ja maar de wasnoten bevielen me niet zo.
Op zich vind ik ecover wel erg lekker qwa gebruik.
Kan ook als ik alles op heb wel weer naar de urtekam shampoo.
Alhoewel als je daar gaat zoeken misschien ook wel weer iets mis
mee is.
Ja wat is wijsheid??????
 ??? ??? ??? ???

Annet

Re:Getest op dieren
« Reactie #57 Gepost op: 04 juli 2008, 14:32:59 »
Ps

Van mij mogen ze bloed hebben om op te testen!!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #58 Gepost op: 12 juni 2009, 17:20:29 »
http://www.nu.nl/lifestyle/2021363/kapper-kevin-murphy-lanceert-ecologische-haarverzorginglijn.html

Kapper Kevin Murphy lanceert ecologische haarverzorginglijn
Uitgegeven: 12 juni 2009 13:09
Laatst gewijzigd: 12 juni 2009 13:08

AMSTERDAM - De Australische kapper Kevin Murphy, bekend van de nieuwe looks die hij Kylie Minogue en Penelope Cruz aanmat, lanceert een ecologische haarverzorgingcollectie. Deze collectie zal bestaan uit duurzame en organische ingrediënten.
Kevin Murphy werd in 2007 uitgeroepen tot Hairdresser of the Year. De kapper onderscheidt zich onder andere door de recyclebare verpakkingen en hoogkwalitatieve ingrediënten in zijn producten.

Methoden
Al zijn producten zijn sulfaat- en parabeenvrij. Murphy werkt alleen met bedrijven die op kleine schaal werken en organische methoden gebruiken.
Volgens Jan-Peter Pranger, van Bookies Quality Supplies, wordt de lijn een groot succes in Europa. "Wij zijn razend enthousiast dat wij dit merk in Nederland mogen distribueren. In de VS is Kevin Murphy een enorm succes en nu is Europa aan de beurt om kennis te maken met deze luxueuze en natuurlijke producten."

Diensten
Kevin Murphy is een van 's werelds meest gevraagde haarstylisten met diensten in de wereld van mode, fotografie, editorial en film.
Hij werkte samen met toonaangevende fotografen als Patrick Demarchelier, Robert Erdman en Richard Bayley. Murphy maakte naam door zijn styling voor internationale edities van Vogue, Harper’s Bazaar, Marie-Claire, Glamour, Sports Illustrated swimsuit edition en GQ.
Hij wordt ook wel de ‘meester van de net-uit-je-bed-look’ genoemd omdat Murphy vooral een natuurlijke coupe nastreeft.

Kapsalon
“Haar moet bewegen en dat klinkt gemakkelijker dan het is”, zegt de 45-jarige Murphy die op zijn 15de in Australië een kapsalon begon. Murphy heeft onder andere samengewerkt met Kylie Minogue, Selma Blair en Linda Evangelista.
“Mijn inspiratiebronnen vind ik bij vrouwen als Marilyn Monroe, Blondie, Faye Dunaway en Dita von Teese”, zegt Murphy. "Krullen en big hair maken een vrouw vrouwelijk en sexy.”



http://www.kevinmurphy.com.au/methodology.php :
We do not test any of our products on animals

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #59 Gepost op: 15 juni 2009, 16:18:22 »
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat in feite alles op dieren getest is, om dat het wettelijk bepaald is dat de grondstoffen getest moeten zijn. Weet iemand hier meer van?