Vegatopia Forum

Getest op dieren

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re:Coca-cola ice tea
« Reactie #20 Gepost op: 24 oktober 2007, 22:30:46 »
bron??

wendy

Re:Getest op dieren
« Reactie #21 Gepost op: 27 oktober 2007, 13:43:08 »
Ik ben al heel lang opzoek naar een antwoord of de parfum van dolce & gabbana , light blue ook op dieren getest is of dat er iets anders van een dierprodukt in zit... kan er maar niet achter komen...
Wat volgens mij wel zo is is dat dolce & gabbana bont gebruiken in hun kleding lijn...weet t niet zeker maar dan heb ik direkt ook al een afkeer van hun parfum.... maar hij ruikt zo lekker dus zou het graag zeker willen weten... iemand????

Re:Getest op dieren
« Reactie #22 Gepost op: 01 januari 2008, 21:11:03 »
En Yves Rocher, iemand daar up to date over?  Onlangs stond in hun blaadje (mijn moeder is grote fan) nog een statement dat niks op dieren is getest.  Maar hier hoorde ik eindproducten wel...  Toch, het meeste van hun producten zijn helemaal plantaardig.  Overigens, ik dacht ALLE maar blijkbaar niet waar; lippenstiftjes met bijenwas en lippenbalsem met ''castor oil'...   >:( Is dit nu echt van bevers?!  Had er nog nooit van gehoord...

Lx

Edit: foutje: de eindproducten van Yves Rocher zouden niet op dieren getest zijn, maar de ingrediënten wel.  Iemand die dat met zekerheid weet?
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2008, 10:25:30 door Lynnova-Geerhartje »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Getest op dieren
« Reactie #23 Gepost op: 01 januari 2008, 21:45:15 »
???

Castor oil is plantaardig hoor! Zie hier.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Re:Getest op dieren
« Reactie #24 Gepost op: 04 januari 2008, 10:24:03 »
 ;D Ha, oef, dan is het goed.  Bedankt!  Had het ook zelf eens kunnen googlen, :bloos: maar ja, niet meer aan gedacht en toen zag ik deze draad...  Maar kon ook bijna niet natuurlijk, dat dat dierlijk was.  Ik had net voor ik dat ontdekte ergens een stand van lippenstiftjes gezien waar opstond: "with castor oil" en een prentje van een bever...  Daarom dus.  :)
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2008, 10:53:10 door Lynnova-Geerhartje »

miemp

Re:Getest op dieren
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2008, 18:59:22 »
En Yves Rocher, iemand daar up to date over?  Onlangs stond in hun blaadje (mijn moeder is grote fan) nog een statement dat niks op dieren is getest.  Maar hier hoorde ik eindproducten wel...  Toch, het meeste van hun producten zijn helemaal plantaardig.  Overigens, ik dacht ALLE maar blijkbaar niet waar; lippenstiftjes met bijenwas en lippenbalsem met ''castor oil'...   >:( Is dit nu echt van bevers?!  Had er nog nooit van gehoord...

Lx

Edit: foutje: de eindproducten van Yves Rocher zouden niet op dieren getest zijn, maar de ingrediënten wel.  Iemand die dat met zekerheid weet?

Hier zit ik ook al tijden mee. Ik vind de producten van YR echt heel fijn, hun service overigens ook, en ze streven ernaar zo plantaardig mogelijke producten te maken.

In hun nieuwste gids staat dat al hun producten worden gemaakt op basis van plantaardige grondstoffen; dat ze alleen gebruik maken van synthetische ingedrienten indien hun onderzoekers niet volledig zeker zijn van de doeltreffendheid en veiligheid van de natuurlijke variant; ze geen dierlijke bestanddelen gebruiken en sinds 1989 hun producten niet meer op dieren worden getest.
Verder stellen ze dat  "iedere formule en alle bestanddelen uitvoerig onderzocht door middel van 'in vitro' en 'in vivo' tests".

Volgens mij betekent dat toch dat ze dus "clean" zijn? Maar waarom zijn ze dan toch nooit op de lijsten van peta/proefdiervrij etc te vinden? :(

edit: ik realiseer me nu pas dat er IN vivo staat ipv EX vivo, dus toch niet clean >:(
"In vivo (Latijn, binnen (in het) leven) is een term die wordt gebruikt voor biologische technieken die in het complete levende lichaam van een organisme worden uitgevoerd." Ik ga ze daar toch es een mailtje over sturen! >:(
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2008, 19:04:55 door miemp »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Getest op dieren
« Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2008, 19:57:24 »
Maar als ze zeggen dat ze niet op dieren testen, maar wel in vivo, zouden ze dan niet bedoelen dat er op mensen wordt getest?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Getest op dieren
« Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2008, 20:06:31 »
Yves Rocher heeft mij in een telefoongesprek verteld dat ze slechts garanderen  dat de eindproducten niet getest zijn. Ze garanderen niets over de ingredienten en halffabrikaten. Ook in de brochures en internet informatie die ze geven kom je niets anders tegen dan dat de eindproducten niet getest zijn.

Ze staan niet op de lijsten van proefdiervrij omdat ze niet mee willen werken.

Het is trouwens onterecht om te denken dat plantaardige grondstoffen OK zijn, ook plantaardige grondstoffen moeten worden getest.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Helen

Re:Getest op dieren
« Reactie #28 Gepost op: 09 februari 2008, 17:35:08 »
@ Angie:

De link naar animalfrontline --> hoe up-to-date is die?
Heb recentelijk 10e editie van cosmeticagids ( van Proefdiervrij dus) geraadpleegd en net gisteren Weleda dagcreme gekocht om te proberen omdat ik Clarins (mijn ongekroonde favoriet eigenlijk) niet in het gidsje zag staan. Kun jij me misschien meer vertellen?
Overigens zou het qua kosten voor mij misschien sowieso beter zijn om van Clarins af te stappen (want duuuuuuur  :P), maar dat terzijde.

Groetjes.

Hetser

Re:Getest op dieren
« Reactie #29 Gepost op: 16 februari 2008, 22:36:50 »
the body shop
chanel
Christian Dior
Clinique
Donna Karan [estée lauder]
M.A.C. cosmetics
Nivea
Revlon
hier ene paar echt bekende dierproefvrijemerken. maarhier heb je het hele lijstje.
http://www.animalfrontline.nl/vivisectie/testneenl.php
 ;)

Van de bovenstaande merken staat alleen The Body Shop in de cosmeticagids van Proefdiervrij. Deze gids vind ik het meest betrouwbaar omdat Proefdiervrij strenge regels heeft (terecht) en merken die er niet in staan zijn dus of bewezen niet proefdiervrij, of ze hebben niet willen meewerken en dat maakt ze dus ook al verdacht.
De gids kun je gewoon op de site bekijken, ik heb hem besteld, want dan kun je hem tijdens het winkelen raadplegen, erg handig!
Ik ga eigenlijk altijd voor Kruidvat, Etos of Hema eigen merk. Hiervan zijn volgens mij alle producten proefdiervrij, ook schoonmaakmiddelen ed.



Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #30 Gepost op: 06 maart 2008, 16:45:59 »
Wil vanaf nu ook proefdiervrij gaan kopen, en denk dat ik dan ook voor Etos, Hema en Kruidvat ga. Lekker makkelijk te onthouden en hebben een prima assortiment  :) Maar dus ook alle poetsmiddelen van deze merken? Oh dat is fijn, dan hoef ik geen onbekende merken te gaan kopen.

Helen

Re:Getest op dieren
« Reactie #31 Gepost op: 01 april 2008, 19:42:45 »
Ook makkelijk te onthouden: DA!! (best goeie kwaliteit vind ik eigenlijk)

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #32 Gepost op: 01 april 2008, 20:38:29 »
Wil omdat ik vega ben ook overstappen op vega-cosmetica e.d. Het enige merk dat voor mij betaalbaar is en proefdiervrij+vega is Trekpleister. Laat die nu net niet hier in de buurt liggen...

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #33 Gepost op: 01 april 2008, 23:37:37 »
Trekpleister is toch van Kruidvat? Ze hebben iig hetzelfde assortiment, met alleen wellicht een andere sticker erop.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Getest op dieren
« Reactie #34 Gepost op: 02 april 2008, 07:31:50 »
Bestaat het ueberhaupt nog? De enige Trekpleister die we hadden is Kruidvat geworden.  

Maar het is toch ook ok, dacht ik?

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #35 Gepost op: 02 april 2008, 10:15:06 »

missmena

Re:Getest op dieren
« Reactie #36 Gepost op: 14 mei 2008, 23:06:01 »
Ik ben benieuwd of Douglas eigen merk op dieren getest is, ik zie het nergens staan op die lijsten.

Ik ben (blij) verrast dat Nivea, Clinique en Chanel niet op dieren getest zijn...

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getest op dieren
« Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2008, 20:23:40 »
Volgens proefdiervrij zijn die merken anders niet werkelijk proefdiervrij... Ze staan iig niet op hun lijst.

missmena

Re:Getest op dieren
« Reactie #38 Gepost op: 18 mei 2008, 20:30:58 »

Helen

Re:Getest op dieren
« Reactie #39 Gepost op: 27 mei 2008, 21:26:05 »
Hmm, nou niet om het een of ander hoor, maar hebben jullie gezien wanneer die pagina's voor het laatst zijn bijgewerkt?....