Hoi allemaal
Ik ben pas nieuw en heb al meteen een vraagje. Maar ik zal mezelf gauw ff voorstellen: Ik ben Kim Bols, een 26-jarige jongedame uit Beerse, België. Sinds mijn 11de ben ik vegetariër, maar voordien at ik ook al zeer weinig vlees / vis.
Toen ik vroeger nog thuis woonde, at ik gewoon mee met de rest van het gezin, alleen paste ik als er vlees in het gerecht gedaan werd. Gelukkig gebeurde dat maar sporadisch want mijn vader kon voor mij meestal dat vlees wel wegdoen. Wij aten thuis bijna altijd gewone "boerekost" dwz aardappelen met groentjes & vlees. Ik at dan gewoon geen vlees, zo simpel kan dat zijn.
Sinds 1,5 jaar woon ik alleen in een appartement, en moet ik m'n eigen potje klaarmaken. Nu - en dat had ik nog niet gezegd - ik ben zelf volledig blind. Vroeger, toen ik zwaar slechtziend was, heb ik ook nooit leren koken, dus ik kan je gerust vertellen dat het voor mij een hele stap is geweest om alleen m'n eten te bereiden!
Ondertussen lukt het mij goed om ook aardappeltjes met verse groentjes te maken, en een gemakkelijk tomaten- of groentesoepje kan er ook al vanaf, maar stilaan wordt het tijd om toch eens wat meer variatie in mijn menu's aan te brengen.
Daarom dacht ik aan dit forum ... Ik ben maw op zoek naar supereenvoudige gerechten. Ik moet heel eerlijk bekennen dat de makkelijk recepten-pagina die ik op de hoofdpagina van het vegatopia-forum vond, zelfs te ingewikkeld voor me is. Ja, ik ben echt een beginneling hoor!
Bovendien ben ik ook een vrij "moeilijke" eter. Er zijn niet veel dingen die ik lust. Ik hou van de gewone groentjes die je in elke supermarkt zoals b.v. de Aldi kan vinden, maar echt exotische en/of onbekende en/of dure dingen koop/lust ik niet.
Ik zal ff opgeven wat ik lust/niet lust van groentjes; misschien kunnen jullie mij ideetjes aanbrengen b.v. gemakkelijk te bereiden aardappelgratins, groentepannenkoekjes, wokgerechten, ...?
Euhm ja en schaam schaam maar ik heb van kruiden enkel zout, peper en kruidnoot in mijn kasten zitten; ik gebruik ze weinig omdat ik liever de natuurlijke smaak van iets proef dan dat bij te kruiden.
Oh ja, en wat fruit en zuivelproducten betreft: geen probleem, dat lust ik normaalgezien ook allemaal!
* Ik lust geen:
- witlof
- aubergines
- asperges
- spruitjes
- paprika (geen enkele soort/kleur)
- courgettes
- prei (wel in soepen maar niet als gerecht)
- schorseneren
- knoflook
* Ik lust wel:
- wortelen
- tomaten
- komkommer
- salades
- bloemkool
- broccoli
- rode kool
- rode bieten
- erwtjes