Vegatopia Forum

De Vrije Vork - Amsterdam

Offline Selly

• 30.783
De Vrije Vork - Amsterdam
« Gepost op: 25 augustus 2005, 21:47:15 »
Er is een nieuw restaurant in Amsterdam met veel vegetarisch eten: de Vrije Vork. Ze hebben een buffet waarvan je kan opscheppen. Zowel voor lunch als diner en binnenkort ook voor ontbijt. Als je hebt opgeschept wordt je bord op een weegschaal gezet, reken je af en ga je zitten. Er zijn veel biologische producten en ze vinden zichzelf vegetariervriendelijk.
Ze zeggen dat een bord eten ongeveer 10 euro kost.

Is 1 van jullie er al geweest? Het heeft nog niet veel publiciteit gehad. Ik ben van plan er binnenkort langs te gaan. Ze zitten in de Jordaan (Egelantiersstraat 122 - 124) en de site (www.devrijevork.nl) ziet er interessant uit.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2005, 21:48:24 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Vrije Vork - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2005, 12:15:58 »
Ja, ziet er leuk uit. Ik wil er binnenkort ook wel wat gaan eten. Er stond een tijdje geleden een 'recensie' in de 020, en die waren wel positief geloof ik (niet dat ze ooit ook maar een woord reppen over vegetarisch eten...).
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2005, 12:20:25 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2005, 12:18:27 »
jawel, een keer toen ze bij de waaghals aten

toen klaagden ze erover dat er vegapaté op het menu stond, die hadden ze besteld en vervolgens schreven ze dat ze helemaal niet van vegapaté houden

waarom bestel je het dan?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2005, 12:21:19 »
Jammer ja.

Oh, ik zie op de site dat je ook kan afhalen. Leuk om te weten  :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2005, 14:37:18 »
oh ik vind 020 juist zo goed voor vegetariers, er staat erg vaak bij of er ook vegetarisch eten is en ze bestellen ook vaak vegetarisch eten.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2005, 09:40:36 »
ooh, dan lees ik misschien die andere, die ongeveer dezelfde naam heeft

de recensent heet merijn tol oid en heeft een hekel aan vegetariers
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2005, 14:26:21 »
ja Merijn Tol! Die bestelt toch relatief veel vega?
zone 020 is het andere blaadje. Dat lees ik minder vaak, maar die kiezen dacht ik ook regelmatig iets vega, maar dat weet ik niet 100% zeker
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #7 Gepost op: 02 september 2005, 14:54:02 »
Ik heb gisteren bij de Vrije Vork gegeten. Was lekker!
Je hebt best veel keus, een stuk of tien warme gerechten en een stuk of tien koude, en van de warme waren er twee vlezig (dat wil niet zeggen dat de rest vegetarisch is, maar omdat ze zich als vega-vriendelijk omschrijven neem ik aan van wel, maar ik heb het niet gevraagd).
Warm was er: groentelasagna, rijst, ovenaardappeltjes, risottoballen met kaas (:yummie:), wortelkorianderpuree, een soort ratatouille, maispannekoekjes, een soort falaffelachtige balletjes, iets met paprika en appel,
En koud auberginepuree, drie soorten olijven, kikkererwtensalade, bietensalade, zoete aardappelsalade, komkommersalade en pastasalade.
En dan ben ik vast nog dingen vergeten.

Het eten staat er in kleine schalen en wordt vaak bijgevuld, dus het is ook niet zo dat je eten er al de hele avond ligt te verpieteren.

Met z'n tweeën hebben we flink gegeten (en we zijn best grote eters) en nog een brownie en een stuk kwetsentaart na gehad, en we waren 46 euro kwijt.

Ik vind het een aanrader, ga er zeker nog eens heen.
This is between me and the vegetable!

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #8 Gepost op: 02 september 2005, 15:07:25 »
en we waren 46 euro kwijt.

inclusief drank?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #9 Gepost op: 02 september 2005, 21:57:25 »
Ja, en toetje
This is between me and the vegetable!

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #10 Gepost op: 04 september 2005, 19:53:13 »
Ja, en toetje

O, klinkt goed zeg!

Stuur je een recensie in naar de Restaurantgids?
« Laatst bewerkt op: 04 september 2005, 19:54:51 door Piek »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11 Gepost op: 04 september 2005, 20:07:44 »
Ik heb er gisterochtend koffie gedronken. Erg leuk. Er zijn ook een soort aanschuiftafels. En ze hadden lekkere brownie. De drankjes zijn niet heel goedkoop, maar je krijgt meteen wel veel. Aardige bediening ook.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #12 Gepost op: 10 september 2005, 11:49:44 »
Goh, ik moet er ook maar eens naar binnen stappen. Ik fiets er elke ochtend en middag langs (naar mijn werk) en wandel er ook nog regelmatig langs, maar vond het er altijd een beetje kaal en leeg (in de zin van er zit niemand) uit zien.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13 Gepost op: 07 oktober 2005, 14:55:11 »
geluncht bij de Vrije Vork. De zelf opschepsalades zagen er niet geweldig uit, maar ik had toch geen zin een hele salade. Een broodje scharrelei met saffraanmayo genomen en salade. Lekker zuurdesembrood. Veel mayo, maar dat kan je ook verwachten. De salade was gewoon sla. Dat hadden ze beter zo op de kaart kunnen zetten. Het was veel, en dat voor 3,80. Prima.
Mijn tafelgenoot had een broodje met gruyere, veldsla en mosterdboter. Het was niet zo'n vullend broodje maar de smaak was okee.
Ik wil er toch nog es  's avonds komen. Een nadeel vind ik dat er veel hoge stoelen zijn en weinig normale stoelen. Dat zit toch niet zo prettig.
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2005, 14:56:39 door Selly »
,,,,فلافل

Jippia

« Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2005, 20:57:38 »
Wij gaan morgen een dagje naar Amsterdam om te vieren dat ik een baan aangeboden heb gekregen  :D :wortel: en nu ben ik op zoek naar vegetariër vriendelijke en vegetarische restaurants die niet al te hoge prijzen vragen.

Ik heb de informatie uitgeprint en waarschijnlijk gaan wij hier wel naar toe.  :)

Mirjam aka Jippia

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15 Gepost op: 17 december 2005, 17:15:22 »
Gisteren eindelijk warm gegeten bij De Vrije Vork. Aanrader!
Er was veel om op te scheppen, een deel ben ik vast al gegeten, ik weet nog: aardappelgratin, risottoballetjes met kaas, hele lekkere gele paprika/appel ratatouille, maiskoekjes, kweeperenchutney, tomatenchutney, groene en zwarte olijven, linzensalade, courgettemousse, zoete aardappelsalade, komkommersalade, bietenfetatapenade, bietensalade, wortelsalade, spinazielasagna, linzen met komijn, rucola. Erg lekker. Ik had een heel vol bord voor 13,65. Aardige bediening. Lekkere Spaanse wijn. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Er bleken toch niet alleen barkrukken aanwezig gelukkig maar ook flink wat lage stoelen.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2005, 17:15:48 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 07 januari 2006, 23:40:23 »
Weer bij het buffet van de Vrije Vork gegeten:
aardappel-aardpeergratin (heel lekker!), gegratineerde macaroni met spinazie, basilicumsoufflee, kokoschutney, tomatenchutney, komkommersalade, wortelsalade, zoete aardappelsalade, pompoenstofpot, eiersalade, vijg in balsamicoazijn, saffraanrijst, brood. En lekkere mangolassi. En vol bord was dit keer maar 10,60.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2006, 16:55:29 »
Geluncht bij de Vrije Vork. Er zaten veel mensen.
Appeltaart gegeten, daar hou ik normaal niet zo van, maar deze was lekker! Met een soort vla/custard op de bodem.
Verder een broodje gegrillde groenten met rucola en chutney. Lekker, hoewel het met wat extra zout en peper nog lekkerder was. Veel ook, hoewel we er lang op moesten wachten.
De kokoslassie was helaas op.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2006, 12:16:09 »
Denken jullie dat er bij dat buffet ook wat vegan dingen te vinden zijn?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2006, 13:56:25 »
Denken jullie dat er bij dat buffet ook wat vegan dingen te vinden zijn?

Hmm.
Vaak staat het buffet op de site.
Ik weet het niet zo zeker. Dat kan erg wisselen denk ik. Het kan wel wat karig worden. Evt. als je ook soep neemt en dan wat minder van het buffet. Het beste kan je denk ik even mailen met de vrije vork.
,,,,فلافل