Vegatopia Forum

Wat bereiken we ermee?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #60 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:09:52 »
Citaat
Wat is 'wel eens wat ervaring mee'? Een hele dag op stal staan lijkt jou wel een lekker leventje? Ik kom ook uit agrarisch gebied en mede door wat ik daar gezien heb ben ik vegetariër geworden. Goh, dat zijn er al drie tegen een.

Moet je door die ervaring niet juis verantwoord gekweekt vlees kopen?

Dat vroeg ik juist aan jou. Waarom koop jij dan geen biologisch vlees? En nee, ik wil er uberhaupt niet aan meewerken. Dus ook niet aan 'verantwoord' vlees. Omdat ik persoonlijk denk dat dat niet bestaat. Ik denk niet dat er ook maar een koe een leven heeft zoals dat zou moeten, biologisch of niet. Ik ben er van overtuigd dat het niet nodig is om vlees te eten; er zijn voldoende alternatieven. Waarom zou ik dan aan iets zogenaamd 'verantwoords' mee gaan werken als ik al iets doe wat ik verantwoord vind?

Citaat
Ik heb vaak genoeg een hele dag koeien naar de wei zien gaan, daar een dagje grazen, een beetje stoeien, nieuwsgierig kijken wat de buurman aan het doen is, een haas wegjagen en om vijf uur met zijn allen al weer voor het hek gaan staan omdat de boer de dames komt halen om te melken. Lekker bakje bix, zuignap er op en daarna lekker slapen. Elk half jaar een manicure enz enz. lekker leventje hoor voor de dames. Bevalling met een arts noem maar op.

Zoals Zusje al zei, vleeskoeien zijn geen melkkoeien. En het merendeel van de koeien staat dag en nacht binnen, gaan nooit naar de wei. En die bevalling met een arts.. kom op zeg! Wel eens nagedacht over wat er met het kalfje gebeurt? Die mag echt niet bij mama blijven hoor... Ja, echt een heeeerlijk leventje...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #61 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:10:13 »
Wie bedoel je eigenlijk met 'we' in je titel???
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #62 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:11:06 »
Ik heb zelden zoveel stupide argumenten (vergezeld van een gelijk aantal spelfouten, maar dat terzijde) voorbij zien komen van één persoon.

 :frusty:

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #63 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:11:51 »
Wie bedoel je eigenlijk met 'we' in je titel???

Nou, de mensheid zeg maar. "wij"

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #64 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:13:33 »
Citaat
Zoals Zusje al zei, vleeskoeien zijn geen melkkoeien. En het merendeel van de koeien staat dag en nacht binnen, gaan nooit naar de wei. En die bevalling met een arts.. kom op zeg! Wel eens nagedacht over wat er met het kalfje gebeurt? Die mag echt niet bij mama blijven hoor... Ja, echt een heeeerlijk leventje...

De koeien waar Albert al zijn rundvlees van snijd komen zefs bijna nooit binnen.

Een kalfje is geen mensje. Marie Antoinette ga toch eens midden in de wereld staan.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #65 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:14:27 »
Ik heb zelden zoveel stupide argumenten (vergezeld van een gelijk aantal spelfouten, maar dat terzijde) voorbij zien komen van één persoon.

 :frusty:

Wat moeten we nou weer met zo'n opmerking.... Welke stupide argumenten?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #66 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:14:47 »
Een kalfje is geen mensje.
Maar zonet noemde jij zelf de koeien wel dames die een manicure krijgen! ::)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #67 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:15:07 »
Bevalling met een arts noem maar op.

En die bevalling met een arts.. kom op zeg! Wel eens nagedacht over wat er met het kalfje gebeurt? Die mag echt niet bij mama blijven hoor... Ja, echt een heeeerlijk leventje...

De meeste koeien bevallen zonder veearts hoor! Alleen als er complicaties zijn en de boer kan het kalf er zelf niet uit krijgen met een katrol komt de veearts er aan te pas en dan wordt het vaak meteen een keizersnede.
Waarom een keizersnede? Omdat mensen 'lekker' koeienvlees wil, wat vooral van dikbilkoeien af moet komen en die kunnen doordat ze zo verschrikkelijk doorgefokt zijn amper kalfjes op de natuurlijke manier baren.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #68 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:15:20 »
Welke stupide argumenten?

Lees je eigen berichten nog eens terug zou ik zeggen.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #69 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:16:59 »
Komt mijn orginele vraag weer terug, wat wil je hier dan mee bereiken?? dat er iets minder koeien leiden? Gedeelde smart halve smart (sorry fout grapje).

Hoezo leiden koeien dan? (Sorry fout grapje, je bedoelt natuurlijk lijden.) En ja, als er minder koeien lijden, dat zouden veel vegetariërs dat erg fijn vinden. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

In het beste geval (als de helft van de mensen vegetarisch wordt) en de rest die vlees kopen intereseert het helemaal geen zier hoe dat vlees gekweekt wordt heb je helemaal de poppen aan het dansen.

Citaat
Geen vlees kopen is de kop in het zand steken. Beter is verantwoord vlees kopen.

En waarom dan wel? Dat ik geen vlees koop, dat wil toch niet zeggen dat andere mensen die wel vlees kopen geen biologisch vlees kunnen kopen? Asl ik niet mee wil werken aan een industrie die dieren mis-/gebruikt, waarom zou ik dan in godsnaam 'verantwoord' vlees (jouw woorden, duidelijk niet de mijne) willen kopen?


If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #70 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:18:11 »
Zou je dan ook mensen willen eten, die van ouderdom gestorven zijn? das voor mij nl.  vrijwel hetzelfde..
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #71 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:18:27 »
Citaat
Dat vroeg ik juist aan jou. Waarom koop jij dan geen biologisch vlees? En nee, ik wil er uberhaupt niet aan meewerken. Dus ook niet aan 'verantwoord' vlees. Omdat ik persoonlijk denk dat dat niet bestaat. Ik denk niet dat er ook maar een koe een leven heeft zoals dat zou moeten, biologisch of niet. Ik ben er van overtuigd dat het niet nodig is om vlees te eten; er zijn voldoende alternatieven. Waarom zou ik dan aan iets zogenaamd 'verantwoords' mee gaan werken als ik al iets doe wat ik verantwoord vind?

Hoe kom je erbij dat ik geen biologisch vlees koop? Als jij denkt dat er geen koe een leven heeft zoals dat zou moeten zijn dan ben jij echt niet van deze wereld.

Wat voor leven zou een koe moeten hebben volgens jou?

Ik heb het niet over dat er geen alternatieven zijn, ik vind alleen dat de meeste vegetariers er te snel over heen denken of het iets oplost of uitvoerd dat er mensen zijn die vegetarisch zijn. Ze gaan er gemakshalve maar van uit dat het wel "goed" moet zijn.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #72 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:18:50 »
Ik heb zelden zoveel stupide argumenten (vergezeld van een gelijk aantal spelfouten, maar dat terzijde) voorbij zien komen van één persoon.

 :frusty:

Wat moeten we nou weer met zo'n opmerking.... Welke stupide argumenten?

Alles wat je zegt is een hoop onzin. Zelfs de mensen in mijn omgeving die vlees eten, zouden vinden dat je maar een hoop onzin verkondigd.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #73 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:21:47 »
Citaat
De meeste koeien bevallen zonder veearts hoor! Alleen als er complicaties zijn en de boer kan het kalf er zelf niet uit krijgen met een katrol komt de veearts er aan te pas en dan wordt het vaak meteen een keizersnede.
Waarom een keizersnede? Omdat mensen 'lekker' koeienvlees wil, wat vooral van dikbilkoeien af moet komen en die kunnen doordat ze zo verschrikkelijk doorgefokt zijn amper kalfjes op de natuurlijke manier baren.

Klopt heb jij weer gelijk in, alleen is dikbilvlees niet lekkerder, maar meer. Maar wel weer minder koeien die (sorry) lijden.

Dikbillen worden altijd met een keizersnede gehaald. Maar dit is minder dramatisch dan het klinkt.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #74 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:21:56 »
De meeste koeien bevallen zonder veearts hoor! Alleen als er complicaties zijn en de boer kan het kalf er zelf niet uit krijgen met een katrol komt de veearts er aan te pas en dan wordt het vaak meteen een keizersnede.
Waarom een keizersnede? Omdat mensen 'lekker' koeienvlees wil, wat vooral van dikbilkoeien af moet komen en die kunnen doordat ze zo verschrikkelijk doorgefokt zijn amper kalfjes op de natuurlijke manier baren.

Worden kalfjes van dikbilkoeien niet altijd met een keizersnede ter wereld gebracht?

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #75 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:22:57 »
En zusje, denk je dat jou cavia's zo'n leuk leven hebben (zag ik op je log toevallig)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #76 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:23:13 »
Ik ben wel eens bij een keizersnede bij een koe geweest. Het lijkt mij geen feest om met een plaatselijke verdoving twee armen in je baarmoeder te krijgen die daar je kind uit trekken.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #77 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:26:26 »
Ik ben wel eens bij een keizersnede bij een koe geweest. Het lijkt mij geen feest om met een plaatselijke verdoving twee armen in je baarmoeder te krijgen die daar je kind uit trekken.

Nee het lijkt mij wel feest om zon kalf (of baby) uit mijn vagina te persen waarbij de boel uitscheurt? wat wil je hier mee zeggen? In de VS waar vrouwen mogen kiezen gaan de meeste baby's met een keizersnee... Hebben de dikbiltjes geluk?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #78 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:27:45 »
Waarom slacht jij je eigen dieren niet, aapje?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #79 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:28:08 »
In ieder geval alle melkkoeien (die ik ken dan) Ik woon in agrarisch gebied en heb daar wel eens wat ervaring mee. Ten tweede al het rundvlees van de albert hein.

Melkkoeien zijn geen vleeskoeien. En Albert Heijn is niet de enige die vlees verkoopt.

75% van het vlees is van melkkoeien
Stem op de Partij voor de Dieren