Vegatopia Forum

Wat bereiken we ermee?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #40 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:49:32 »
In ieder geval alle melkkoeien (die ik ken dan) Ik woon in agrarisch gebied en heb daar wel eens wat ervaring mee. Ten tweede al het rundvlees van de albert hein.

Melkkoeien zijn geen vleeskoeien. En Albert Heijn is niet de enige die vlees verkoopt.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #41 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:51:37 »
Ik woon in agrarisch gebied en heb daar wel eens wat ervaring mee.
Ja, en ik ben in agrarisch gebied opgegroeid en ik ben vegetarier geworden. Wie heeft het nou juist begrepen dan? ::)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #42 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:52:38 »
In geval één moet
Van wie? Van jou? :laugh:

Citaat
De tweede is niet helemaal van deze wereld denk ik, leeft een beetje in een ivoren toren hoe leg ik dat nou uit een beetje in de trant van "het volk heeft geen brood, laat het dan koekjes eten.."
Weer mis, maat. Vlees is het luxeartikel, de cake van Marie-Antoinette.

Luxe ja, maar een koe melken melken en dan van ouderdom laten sterven (hoe iemand dat voor zich ziet, marie-antoinette? waar zit je, zal een aardige leidensweg zijn) En dan laten rotten of de destructor in of iets is volgens mij geen goede keuze. Beter is de koe voor die tijd opeten. En dat ie dan eerder dood moet tsja...

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #43 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:53:07 »
Ik ben regelmatig op boerderijen met varkens en koeien geweest en ik ben ook vegetarier geworden.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #44 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:53:44 »
Luxe ja, maar een koe melken melken en dan van ouderdom laten sterven (hoe iemand dat voor zich ziet, marie-antoinette? waar zit je, zal een aardige leidensweg zijn) En dan laten rotten of de destructor in of iets is volgens mij geen goede keuze. Beter is de koe voor die tijd opeten. En dat ie dan eerder dood moet tsja...
Misschien moeten we dat ook maar met bejaarden gaan doen dan. Beter nog, met gepensioneerden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #45 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:53:55 »
In ieder geval alle melkkoeien (die ik ken dan) Ik woon in agrarisch gebied en heb daar wel eens wat ervaring mee. Ten tweede al het rundvlees van de albert hein.

Melkkoeien zijn geen vleeskoeien. En Albert Heijn is niet de enige die vlees verkoopt.

Nee maar daar loop je wel tegen aan als je een echt oplossing zoekt.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #46 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:54:50 »
Citaat
En een combinatie van die twee is niet mogelijk denk je?
Citaat

Ja inderdaad, dat kan ook.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #47 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:56:07 »
Citaat
Misschien moeten we dat ook maar met bejaarden gaan doen dan. Beter nog, met gepensioneerden.

Wat? eerst vegetarier zijn en nu ineens bejaarden opeten?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #48 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:56:23 »
Luxe ja, maar een koe melken melken en dan van ouderdom laten sterven (hoe iemand dat voor zich ziet, marie-antoinette? waar zit je, zal een aardige leidensweg zijn) En dan laten rotten of de destructor in of iets is volgens mij geen goede keuze. Beter is de koe voor die tijd opeten. En dat ie dan eerder dood moet tsja...

Luxe ja, maar een mens laten werken voor z'n eten en dan van ouderdom laten sterven (hoe iemand dat voor zich ziet, marie-antoinette? waar zit je, zal een aardige leidensweg zijn) En dan laten rotten of in een verbrandingsoven of iets is volgens mij geen goede keuze. Beter is de mens voor die tijd afmaken, in mootjes hakken en aan de leeuwen voeren. En dat ie dan eerder dood moet tsja...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #49 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:56:46 »
Ik ben regelmatig op boerderijen met varkens en koeien geweest en ik ben ook vegetarier geworden.

Ok Marie Antoinette...

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #50 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:57:10 »

In ieder geval alle melkkoeien (die ik ken dan) Ik woon in agrarisch gebied en heb daar wel eens wat ervaring mee. Ten tweede al het rundvlees van de albert hein.

Wat is 'wel eens wat ervaring mee'? Een hele dag op stal staan lijkt jou wel een lekker leventje? Ik kom ook uit agrarisch gebied en mede door wat ik daar gezien heb ben ik vegetariër geworden. Goh, dat zijn er al drie tegen een.

En denk jij echt dat de koeien die uiteindelijk in de schappen van de AH belanden een 'lekker leventje' hebben gehad? Dat kun je niet menen! Neit zo netjes dan, dat jij met dieren waar je zo veel respect voor hebt zo om gaat.  
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #51 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:58:22 »
Citaat
Misschien moeten we dat ook maar met bejaarden gaan doen dan. Beter nog, met gepensioneerden.
Wat? eerst vegetarier zijn en nu ineens bejaarden opeten?
Kijk, als je koeienlijken niet wilt laten rotten of de destructor in wilt doen, waarom wil je een mensenlijk dan wel begraven of cremeren in plaats van opeten? Dat zo'n ouwetje dan wat eerder dood moet, tsja... Beter dan aftakelen, niet?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #52 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:59:21 »
In ieder geval alle melkkoeien (die ik ken dan) Ik woon in agrarisch gebied en heb daar wel eens wat ervaring mee. Ten tweede al het rundvlees van de albert hein.

Melkkoeien zijn geen vleeskoeien. En Albert Heijn is niet de enige die vlees verkoopt.

Nee maar daar loop je wel tegen aan als je een echt oplossing zoekt.

Mijn oplossing is simpeler: ik eet gewoon geen vlees meer. En net als de meeste mensen hier en en ook buiten dit forum die die keuze hebben gemaakt, geldt dat zij na verloop van tijd afgeschreven worden als consumenten van vlees. Vervolgens wordt er minder vlees geproduceerd, omdat de vraag verandert.

Simpel toch? Ik snap jou echt niet. Er is echt nergens een opslag waar allemaal zielige ouwe koeien staan die overschieten omdat niemand ze op wil eten.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #53 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:02:22 »
Citaat
Wat is 'wel eens wat ervaring mee'? Een hele dag op stal staan lijkt jou wel een lekker leventje? Ik kom ook uit agrarisch gebied en mede door wat ik daar gezien heb ben ik vegetariër geworden. Goh, dat zijn er al drie tegen een.

Moet je door die ervaring niet juis verantwoord gekweekt vlees kopen?

Ik heb vaak genoeg een hele dag koeien naar de wei zien gaan, daar een dagje grazen, een beetje stoeien, nieuwsgierig kijken wat de buurman aan het doen is, een haas wegjagen en om vijf uur met zijn allen al weer voor het hek gaan staan omdat de boer de dames komt halen om te melken. Lekker bakje bix, zuignap er op en daarna lekker slapen. Elk half jaar een manicure enz enz. lekker leventje hoor voor de dames. Bevalling met een arts noem maar op.


Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #54 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:03:41 »
Moet je door die ervaring niet juis verantwoord gekweekt vlees kopen?
Als je dat nou eens goed uitlegt!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #55 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:03:57 »
Ik ben regelmatig op boerderijen met varkens en koeien geweest en ik ben ook vegetarier geworden.

Ok Marie Antoinette...

Gewoon 'Marieke' of 'Zusje' is genoeg hoor. Je hoeft niet duur te gaan doen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #56 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:06:43 »
Citaat
Mijn oplossing is simpeler: ik eet gewoon geen vlees meer. En net als de meeste mensen hier en en ook buiten dit forum die die keuze hebben gemaakt, geldt dat zij na verloop van tijd afgeschreven worden als consumenten van vlees. Vervolgens wordt er minder vlees geproduceerd, omdat de vraag verandert.

Komt mijn orginele vraag weer terug, wat wil je hier dan mee bereiken?? dat er iets minder koeien leiden? Gedeelde smart halve smart (sorry fout grapje).

In het beste geval (als de helft van de mensen vegetarisch wordt) en de rest die vlees kopen intereseert het helemaal geen zier hoe dat vlees gekweekt wordt heb je helemaal de poppen aan het dansen.

Geen vlees kopen is de kop in het zand steken. Beter is verantwoord vlees kopen.
Citaat
Simpel toch? Ik snap jou echt niet. Er is echt nergens een opslag waar allemaal zielige ouwe koeien staan die overschieten omdat niemand ze op wil eten.
Als iedereen dacht zoals jou wel. Marietje.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #57 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:07:19 »
Tjonge Aap, je domheid verbaasd mij.
Ten eerste je argumenten om wél vlees te eten, ten tweede om alle vegetariërs over één kam te scheren. Vooroordelen, brrr....

Maar goed, je wilde weten waarom mensen kiezen om geen vlees te eten, ik zou zeggen, lees dit forum eens door, en je hebt je antwoord.
Je kan het daar mee eens zijn of niet, dat moet je zelf weten.
Maar val ons hier niet mee lastig verder, ga buiten spelen.

geloven is zeker weten dat je twijfelt

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #58 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:09:02 »
Ik ben regelmatig op boerderijen met varkens en koeien geweest en ik ben ook vegetarier geworden.

Ok Marie Antoinette...

Gewoon 'Marieke' of 'Zusje' is genoeg hoor. Je hoeft niet duur te gaan doen.

Lol, dat je ook echt marieke heet is toch ook weer wat, ik bedoelde marietje van de quote "wat? heeft het volk geen brood, laat ze dan koekjes eten"

Maar dat wist je al.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #59 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:09:02 »
Marietje.

Ah, nou snap ik het! Je kunt gewoon niet lezen! En ik dacht dat je alleen maar een bord voor je kop hebt...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid