Vegatopia Forum

Wat bereiken we ermee?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #240 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:54:02 »
Ik ben ook wel zo realistisch om te beseffen dat ik niet helemaal onschuldig kan zijn aan de dood van dieren. Maar ik probeer zoveel mogelijk om te voorkomen dat er voor mij dieren moeten sterven, dus ik zal ze in ieder geval nooit zelf eten. En die levens heb ik dan toch makkelijk en snel gespaard, zonder dat ik daar overdreven veel moeite voor heb hoeven te doen.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #241 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:58:29 »
Gespaard? Je bedoelt dat die koetjes nu in de stal staan te wachten omdat jij ze niet opgegeten hebt?

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #242 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:04:55 »
Dus jij denkt dat als niemand meer vlees zou eten er nog evenveel koeien gefokt zouden worden? Beetje naief he, dat is namelijk gewoon een kwestie van vraag en aanbod. En omdat ik geen vlees eet zorg ik dat de vraag naar vlees daalt, waardoor ook het aantal koeien verminderd kan worden. Dus het is een beetje onzin om te beweren dat er nu door mij een koetje staan te wachten omdat ik het niet opeet.
Dit is dus een van die kulargumenten waar ik het over had. ::)

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #243 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:09:27 »
Dus in principe is er geen koe "gespaard"?? doordat jij geen vlees eet?

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #244 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:11:04 »
Er zijn al meerdere koeien (en varkens en kippen en andere dieren) gespaard doordat ik geen vlees eet, die hebben alleen niet geboren hoeven te worden. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? :-\

remco

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #245 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:11:28 »
Dus in principe is er geen koe "gespaard"?? doordat jij geen vlees eet?

Ben jij nou echt zo kortzichtig of vind je het gewoon leuk om mensen uit hun tent te lokken? :-\

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #246 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:11:33 »
Dus in principe is er geen koe "gespaard"?? doordat jij geen vlees eet?
Nee, er is een koe minder gefokt ::)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #247 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:14:20 »
Dus in principe is er geen koe "gespaard"?? doordat jij geen vlees eet?
Nee, er is een koe minder gefokt ::)

En lost dus niets op. Als je het ergens niet mee eens bent dan maar de rug toekeren werkt niet. Als de mensen die erg tegen bontfokkerijen waren alleen maar geen bont kochten, waren er nog steeds bontfokkerijen.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #248 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:15:03 »
Nee, want als niemand meer vlees zou eten zouden er ook geen koeien meer gefokt worden, snap dat dan!
En als niemand meer bont kocht zouden de bontfokkerijen ook vanzelf failliet gaan, zo moeilijk is dat toch allemaal niet te begrijpen?
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2005, 20:15:49 door Kiwi »

Aiko

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #249 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:20:01 »
Pfffff...

Aap, kies even uit de volgende twee mogelijkheden, opdat wij dan beter weten waar wij aan toe zijn:
1) Aap is een domme jongen (danwel meisje) die er gewoonweg niet veel van begrijpt en geen inzicht krijgen kan in deze materie.
2) Aap is gewoon een beetje ondeugend, en doet alsof hij erg dom is terwijl hij die leuke en aardige vegetarische en veganistische mensen aan het plagen is.

Nee, er is geen optie 3 of hoger.

remco

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #250 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:21:01 »
Pfffff...

Aap, kies even uit de volgende twee mogelijkheden, opdat wij dan beter weten waar wij aan toe zijn:
1) Aap is een domme jongen (danwel meisje) die er gewoonweg niet veel van begrijpt en geen inzicht krijgen kan in deze materie.
2) Aap is gewoon een beetje ondeugend, en doet alsof hij erg dom is terwijl hij die leuke en aardige vegetarische en veganistische mensen aan het plagen is.

Nee, er is geen optie 3 of hoger.

Kon je er niet beter een poll van maken? ;D

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #251 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:23:20 »
Ik dacht eerst dat Aap van type 2 zou zijn, zoals we hier wel gewend zijn, maar ik vrees hoe langer hoe meer dat hij(/zij) van het type 1 is...  :frusty:

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #252 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:29:34 »
Wat brengt je zover om zoveel energie in deze discussie te steken? Zit je iets dwars?
Het zou leuk zijn als de mensen die roepen "wat een kul/lariekoek/onzin" gewoon reageren.

Daar zit wat in, maar dan moet je wel open staan voor reacties, en dat reacties je mening zouden kunnen veranderen. In plaats ervan dat het al vast staat dat je keihard de verdediging in gaat. Volgens mij is jouw mening allang vastgeroest.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #253 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:31:23 »
Ik denk dat Aap een milde troll is. Dit soort spelletjes zijn op z'n tijd wel aardig om weer eens je eigen motieven tegen het licht te houden, maar na een paar rondes wordt het vervelend, wordt er op de man gespeeld, worden mensen boos, moeten er bans uitgedeeld worden etc. etc. Daar is het trollen doorgaans om te doen. Ik stel voor dat we het niet zo ver laten komen. In concreto: beheers je en geef geduldig antwoord, raak je geïrriteerd, haak dan alsjeblieft af.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #254 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:43:12 »
In concreto: beheers je en geef geduldig antwoord, raak je geïrriteerd, haak dan alsjeblieft af.

Ik vind dat ik me nog lang heb kunnen beheersen hoor. Waar andere mensen 7 pagina's geleden Aap al helemaal zat waren ben ik tot gisteren redelijk gebleven en heb ik geprobeerd normaal met hem te discussiëren. En ja, als iemand met zulke onzinnige argumenten komt en blijft komen kan ik op het laatst niet anders dan een frusty-smilie gebruiken in de hoop dat deze beter tot Aap doordringt dan alles wat ik al aan redelijke argumenten heb geschreven. :-\

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #255 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:44:08 »
In concreto: beheers je en geef geduldig antwoord, raak je geïrriteerd, haak dan alsjeblieft af.
Ik vind dat ik me nog lang heb kunnen beheersen hoor.
Jan had het ook niet specifiek tegen jou, hoor :pet:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #256 Gepost op: 28 augustus 2005, 09:54:45 »
Jan had het ook niet specifiek tegen jou, hoor :pet:

 :eh: Eh.. ik voelde me nogal aangesproken blijkbaar omdat ik wel eens eerder iemand op m'n nek heb gekregen nadat ik de frusty-smilies ietwat enthousiast had gebruikt. ::)

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #257 Gepost op: 28 augustus 2005, 11:28:57 »
Nee, want als niemand meer vlees zou eten zouden er ook geen koeien meer gefokt worden, snap dat dan!
En als niemand meer bont kocht zouden de bontfokkerijen ook vanzelf failliet gaan, zo moeilijk is dat toch allemaal niet te begrijpen?

Het is niet realischtisch om te denken dat je "iedereen" er toe kan bewegen om geen bont meer te kopen. Al koopt 90% geen bont, worden er nog steeds pelsdieren gefokt. Met vlees is dit hetzelfde.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #258 Gepost op: 28 augustus 2005, 11:29:49 »
Maar dan neemt het aantal dieren dat gefokt wordt voor hun bont of vlees wel af, dat ben je toch hopelijk wel met me eens?

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #259 Gepost op: 28 augustus 2005, 13:08:50 »
Jahoor, eventjes wel. Relatief scheelt dat. Ik vind het alleen niet erg veel uitmaken. Ik snap wel dat je er een "goed" gevoel aan over houd.

Ik wil helemaal niet dat er dieren voor bont gefokt worden, dus door alleen geen bont te kopen was er niets berijkt. Demonstreren, acties, WETGEVING. Dat helpt alleen bij dierenwelzijn.

Het moet toch wel mogelijk zijn? Versimpelde weergave: Een varkensboer vangt 100 Euro voor een varken, ongeveer 1 euro per kilo geslacht gewicht. Het kost de boer 90 euro om het varken te mesten. In de winkel kost die zelfde kilo 10 euro.

Stel nu dat je voor die kilo 11 euro zou moeten betalen, en dat die ene euro naar de varkensboer gaat, dan is zijn opbrengst vertienvoudigd. Met dat geld is het mogelijk om alle varkens een lekker luxe leventje te geven.

Dan ben ik veel blijer dan dat er (in een extreem geval) de helft aan varkens wordt gehouden omdat de helft van de mensen geen vlees meer eet.

Ben jij dan ook niet veel blijer? Of 100 varkens een luxe leventje, of 50 geen luxe leventje? Of anders 50 varkens een luxe leventje?