Vegatopia Forum

Wat bereiken we ermee?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #100 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:05:22 »
Wat ik hier doe is kijken of vegetariers beseffen wat (of juist wat niet) ze bereiken door geen vlees te kopen. (zoals de topic al aangeeft)

Niet één orgineel onverwacht antwoord ben ik hier tegengekomen (behalve van dragonvlieg, die vind dat honden cavia's katten koeien geiten varkens kippen enz. uit moeten sterven).

Al snel word er gescholden & gekke liedjes gezongen enz. Het lijkt wel of ze erg snel op hun pik getrapt zijn als iemand normaal naar hun principes vraagt. (misschien het resultaat van vleesgebrek)

Tamara

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #101 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:05:53 »

Citaat
Luxe ja, maar een koe melken melken en dan van ouderdom laten sterven (hoe iemand dat voor zich ziet, marie-antoinette? waar zit je, zal een aardige leidensweg zijn) En dan laten rotten of de destructor in of iets is volgens mij geen goede keuze. Beter is de koe voor die tijd opeten. En dat ie dan eerder dood moet tsja...

Mag ik vragen wanneer jij 80 wordt?
Nou, laten we zeggen pakbeet....40 jaar?
Dan kom ik over veertig jaar bij je langs om je op te eten, want zeg nou zelf, het is toch zielig om jou langzaam te zien wegrotten?
Dan kan ik je toch beter van je onnodig lijden verlossen?
En dat je dan eerder dood moet....Tsja............. ::)




Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #102 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:08:14 »
Wat ik hier doe is kijken of vegetariers beseffen wat (of juist wat niet) ze bereiken door geen vlees te kopen.
Maak dat nou eerst eens duidelijk, dan ::)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #103 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:08:20 »
Wat ik hier doe is kijken of vegetariers beseffen wat (of juist wat niet) ze bereiken door geen vlees te kopen. (zoals de topic al aangeeft)

Niet één orgineel onverwacht antwoord ben ik hier tegengekomen

Wij beseffen wel degelijk wat we bereiken, of in ieder geval wat we zouden willen bereiken door geen vlees te eten.
En als je toch al je vraag met een bepaalde vooringenomenheid stelde en bepaalde antwoorden al verwachtte, waarom stel je die vraag dan überhaupt? Je wilt duidelijk niet luisteren naar valide argumenten van onze kant, wat heeft het dan voor zin om hier de boel op te komen naaien?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #104 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:08:54 »
Nee, mensen reageren zo omdat jij niet wil luisteren naar solide argumenten. En dan vervolgens met drogredeneringen aankomt.

M.i. vraag jij mensen niet 'normaal' naar hun principes.

En dat je geen originele argumenten hoort... so what? ik vind jouw argumenten al helemaal niet origineel.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #105 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:13:27 »
Wat ik hier doe is kijken of vegetariers beseffen wat (of juist wat niet) ze bereiken door geen vlees te kopen. (zoals de topic al aangeeft)

Niet één orgineel onverwacht antwoord ben ik hier tegengekomen (behalve van dragonvlieg, die vind dat honden cavia's katten koeien geiten varkens kippen enz. uit moeten sterven).

Al snel word er gescholden & gekke liedjes gezongen enz. Het lijkt wel of ze erg snel op hun pik getrapt zijn als iemand normaal naar hun principes vraagt. (misschien het resultaat van vleesgebrek)

Ik ben ook niet bepaald verheugd over bepaalde reacties.  Maar ik vind deze manier van reageren ook niet onbegrijpelijk als je met 'jouw houding' op een forum verschijnt.

Je probeert de posters hier de morele les te spellen, mensen die vaak veel bewuster en 'moreler' leven dan veel andere mensen, en mijn indruk is dat je dit doet zonder enige luisterbereidheid.  En dat werkt nu eenmaal niet.

Zelf als er een deel waarheid zou zitten in je opmerkingen, dan zal je je houding toch moeten wijzigen om zinvolle reacties te krijgen.  Tot nu toe heb je echter bewezen dat zinvolle reacties 'parels voor de zwijnen' zijn.  Bovendien verdrinken je mogelijk terechte opmerkingen in een zee van verdraaide redeneringen en onwaarheden.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 23:24:45 door Ligfietsertje »

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #106 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:20:16 »
Wat ik hier doe is kijken of vegetariers beseffen wat (of juist wat niet) ze bereiken door geen vlees te kopen. (zoals de topic al aangeeft)

Ik besef heel goed wat ik bereik door geen vlees te kopen.  Ik geef geen steun aan een industrie die verantwoordelijk is voor:

- milieuvervuiling
- dierenleed
- voedselverspilling
- gezondheidsproblemen

Natuurlijk zijn de negatieve gevolgen van niet bio-industriële vleesproductiemethoden (en zeker van biologische veeteelt) veel minder ernstig dan deze van bio-industriële veeteelt.  Dat mensen kiezen voor biologisch gekweekt vlees i.p.v. vlees van bioindustrie vind ik op zich positief.  Maar ook voor biologische vleesproductie blijven bepaalde argumenten tegen het vleeseten in (mindere mate) aanwezig.  Daarom kies ik er voor om helemaal geen vlees te eten.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2005, 23:23:15 door Ligfietsertje »

Aiko

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #107 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:22:54 »
Niet één orgineel onverwacht antwoord ben ik hier tegengekomen (behalve van dragonvlieg, die vind dat honden cavia's katten koeien geiten varkens kippen enz. uit moeten sterven).

Oh, ik denk dat de meesten van ons niet beseffen dat er van ons verwacht werd aan originaliteit te doen. Mogen we de wedstrijd nog even opnieuw starten?

Hier op dit forum hangen niet alleen vegetariers, veganisten en soortgelijke enge mensen. Hier komen ook vleeseters, en deeltijd vleeseters. Ook onder de zeer regelmatige bezoekers. Niet iedereen hier heeft dezelfde mening, ook de vleeseters geven gerust hun mening zonder dat zij daar hard op worden aangevallen. Het feit dat dit jou wel overkomt, komt - zoals Ligfietsertje het zegt - zeer waarschijnlijk vooral door jouw houding.

Laat dit onderwerp maar even met rust, kijk even rustig rond eerst, volg discussies van anderen eerst, en probeer het dan later dapper nog een keertje [poging drie].

Offline pip

  • ***
  • 169
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #108 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:23:32 »
Sorry hoor ik lees nu de draad pas, maar deze quote van de eerste pagina is echt leuk:
Eén koe die lekker geleeft heeft vind ik zwaarder wegen dan een koe die helemaal niet geleeft heeft, dat is jou alternatief. Koop daarom liever goed gekweekt vlees dan helemaal geen vlees.
:O
Wat een geweldig argument. FF een parallel trekken...
Een baby aborteren na 8 maanden is beter dan helemaal niet zwanger geworden zijn?
Nee maar serieus, zie je zelf de absurditeit van die bewering niet in?
blaat

Offline pip

  • ***
  • 169
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #109 Gepost op: 22 augustus 2005, 23:30:12 »
Oh, deze is ook leuk:
Stel dan dat iedereen dan vegetarier zou zijn, dan zouden de koeien, kippen, varkens, schapen enz. allemaal uitsterven.
Uitsterven omdat we ze niet doden? Haha, waarom zouden ze dan uitsterven? Ik ken niemand die meeuwen eet en die zijn niet uitgestorven. Ik ken niemand die egels eet en die zijn niet uitgestorven. Enz.enz.
blaat

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #110 Gepost op: 23 augustus 2005, 00:15:14 »
Aap zelf is ook niet gegeten en helaas niet uitgestorven ;)


Maar er zijn wel kannibalen.. en aan hen heb ik dus mijn leven te danken? wow...
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #111 Gepost op: 23 augustus 2005, 06:16:36 »
Oh, deze is ook leuk:
Stel dan dat iedereen dan vegetarier zou zijn, dan zouden de koeien, kippen, varkens, schapen enz. allemaal uitsterven.
Uitsterven omdat we ze niet doden? Haha, waarom zouden ze dan uitsterven? Ik ken niemand die meeuwen eet en die zijn niet uitgestorven. Ik ken niemand die egels eet en die zijn niet uitgestorven. Enz.enz.


Omdat we ze zelf gekweekt hebben beste pip, kunnen ze niet overleven in de "vrije natuur". Ook al omdat wij zelf die ruimte ietwat opgeslokt hebben.

Aap

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #112 Gepost op: 23 augustus 2005, 06:18:44 »
Sorry hoor ik lees nu de draad pas, maar deze quote van de eerste pagina is echt leuk:
Eén koe die lekker geleeft heeft vind ik zwaarder wegen dan een koe die helemaal niet geleeft heeft, dat is jou alternatief. Koop daarom liever goed gekweekt vlees dan helemaal geen vlees.
:O
Wat een geweldig argument. FF een parallel trekken...
Een baby aborteren na 8 maanden is beter dan helemaal niet zwanger geworden zijn?
Nee maar serieus, zie je zelf de absurditeit van die bewering niet in?

Nee niet echt, maar ik wordt zelf liever 20 dan dat ik nooit geleeft zou hebben omdat één of ander arrogant wezen bepaald dat ik een rotleven zou hebben gehad.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #113 Gepost op: 23 augustus 2005, 06:46:31 »
Omdat we ze zelf gekweekt hebben beste pip, kunnen ze niet overleven in de "vrije natuur". Ook al omdat wij zelf die ruimte ietwat opgeslokt hebben.

Er zijn ook andere dieren die wij niet eten, die niet in de vrije natuur kunnen overleven, maar die toch nog niet uitgestorven zijn. Denk maar aan alle huisdieren bijvoorbeeld. Dus of ze al dan niet gegeten worden is geen aanwijzing waarom dieren uit zouden sterven.

Kiwi

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #114 Gepost op: 23 augustus 2005, 06:48:40 »
Nee maar serieus, zie je zelf de absurditeit van die bewering niet in?

Nee niet echt

Dan houdt het op natuurlijk. ::) :-X

Offline pip

  • ***
  • 169
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #115 Gepost op: 23 augustus 2005, 08:32:36 »
ik wordt zelf liever 20 dan dat ik nooit geleeft zou hebben omdat één of ander arrogant wezen bepaald dat ik een rotleven zou hebben gehad.
Ja maar dan spreek je met kennis achteraf. Niet geleefd hebben voelt voor jou nu als een soort van dood zijn. Iets dat nooit heeft geleefd kan dit niet voelen en kan het niet geboren worden onmogelijk als iets negatiefs opvatten.
Jouw redenatie leidt tot onbeperkte geboorte alleen maar omdat dit ethisch juist zou zijn. Volgens jouw redenatie is het ethisch onjuist om 4 kinderen te nemen wanneer je er ook 10 kan nemen. Het is onjuist om kinderloos te blijven wanneer je best een paar kinderen op kan voeden.
Misschien sta jij hier ook wel achter en is het voor jou niet zo absurd, maar dan lijkt het me tenminste handig als je inziet dat dit argument niet voor iedereen geldig is.
blaat

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #116 Gepost op: 23 augustus 2005, 08:40:46 »
Nee niet echt, maar ik wordt zelf liever 20 dan dat ik nooit geleeft zou hebben omdat één of ander arrogant wezen bepaald dat ik een rotleven zou hebben gehad.

Waarom is iemand die bepaalt dat een wezen een rotleven zou hebben gehad arrogant, en iemand die vindt dat dat wezen een fijn leven zou hebben gehad niet? Of vind je jezelf ook arrogant? Of vind je het gewoon leuk om met twee maten te meten? Of denk je gewoon niet zo goed na voordat je wat schrijft? Vertel eens?

“it's strange how life makes sense in time...”

Monie

Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #117 Gepost op: 23 augustus 2005, 09:10:15 »
Volgens mij heeft Aap al meer dan genoeg gezegd  ::). Hij/zij blijft zichzelf herhalen.
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2005, 09:10:59 door Monie »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #118 Gepost op: 23 augustus 2005, 09:51:24 »
Maar dan zou volgens Aap dus elk vrouwelijk wezen constant zwanger moeten zijn om zo al haar eicellen een kans op leven te geven?

Dan wordt het pas vol!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat bereiken we ermee?
« Reactie #119 Gepost op: 23 augustus 2005, 09:53:39 »
Maar dan zou volgens Aap dus elk vrouwelijk wezen constant zwanger moeten zijn om zo al haar eicellen een kans op leven te geven?

Dan wordt het pas vol!

Nee, dan is het druk.
Stem op de Partij voor de Dieren