Vegatopia Forum

Echte vegetarische producten bestaan niet

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #20 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:18:39 »
Ik vraag me dus af waarom het gevoel iets dierlijks binnen te krijgen zoveel walging oproept.
Omdat het in het geval van die boterhamworst niet noodzakelijk was én makkelijk te vermijden was geweest.

Maar er lijkt iets niet te kloppen aan de veronderstellingen die je hebt over vegetariers.

Overigens zelf al eens een platgereden egel van het asfalt geschraapt en op de BBQ gelegd?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #21 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:30:08 »
Overigens zelf al eens een platgereden egel van het asfalt geschraapt en op de BBQ gelegd?

Of lekker huismijten uit je lakens gesabbeld?
Oh nee, dat telt niet. Die leven nog! Nou ja de meeste toch, neem ik aan.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #22 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:40:48 »
Ik zou er totaal helemaal geen bezwaar tegen hebben dat iemand een platgereden dier op zijn barbecue legt. Al zou ik dan wel wensen dat diegene zijn conclusies trekt en zijn auto weg doet. Dat ben ik dan weer....
Als ik moet kiezen tussen bio-industrie en jacht, zou ik jacht kiezen. Ben ook erg voor stadsduivenpate en bisamrat op de menukaarten. Als men daarnaast de bio-industrie boycott wel te verstaan. Ik vind als zolang ik vegetarier ben (lang) dat dieren een leven gehad moeten hebben, voor ze geconsumeerd worden. Tja...en de weerzin tegen iets dat alleen maar naar dieren smaakt, zit tussen mijn oren. Komt denk ik deels, omdat ik een even lange tijd als dat ik vegetarier ben, teleur gesteld ben in mijn medemensen die om goedkoop uit te zijn, dieren uit hokjes en kisten eten. Dat heeft zich zo "vertaald" of zo.
de tuin: dat ben ik

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #23 Gepost op: 19 augustus 2005, 19:06:16 »
dit zei ik eergister nog tegen mijn ouders

alleen hadden wij het oorspronkelijk over sprinkhanen (omdat we het over het nieuwe artis-insectarium hadden) en zei ik het eigenlijk wel logisch zou vinden als wij het plaatselijke ongedierte zouden opeten
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #24 Gepost op: 19 augustus 2005, 19:09:02 »
zei ik het eigenlijk wel logisch zou vinden als wij het plaatselijke ongedierte zouden opeten

ga je gang
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #25 Gepost op: 19 augustus 2005, 19:11:17 »
zei ik het eigenlijk wel logisch zou vinden als wij het plaatselijke ongedierte zouden opeten

ga je gang
Wil je dat ze beginnen bij jou?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #26 Gepost op: 19 augustus 2005, 19:13:08 »
ik wil lieve helemaal geen dieren eten, maar ik vind het logischer om dieren te eten die je toch al hebt gedood omdat ze je graan opaten ofzo, dan om speciaal dieren te gaan fokken, ze het graan te gaan voeren en ze vervolgens te doden

mijn ouders vonden het eigenlijk ook wel logisch, maar ik zie ze voorlopig niet op muizenjacht gaan
Supercalifragilisticexpialidocious!

maxxum

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #27 Gepost op: 19 augustus 2005, 20:25:04 »
Overigens zelf al eens een platgereden egel van het asfalt geschraapt en op de BBQ gelegd?
Citaat

Nee ik hou helemaal niet van wild,nou ja wild zwijn dan wel weer.

De vegas die ik ken walgen van het idee iets dierlijks binnen te krijgen,en zeggen er ook misselijk van te worden.
Als dat een beeld niet klopt,prima.

Ik ben ook graanteler maar ivm eu regels mag ik een gedeelte van mn land niet gebruiken voor voedings/voer graan,als ik daar nou een koppeltje koeien en kalveren in jaag ,wat is daar uit vega ogen bekeken dan dieronvriendelijker aan dan het verbouwen van graan,met alle grondbewerkingen,monocultuur en verstuivingen die waarschijnlijk (voorzichtig uitgedrukt) meer dierenlevens kosten per ha dan die 2 koeien.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #28 Gepost op: 19 augustus 2005, 20:28:02 »
meer dierenlevens kosten per ha
Het gaat niet om hectares, het gaat om calorieën. Of een andere maat van de opbrengst.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

maxxum

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #29 Gepost op: 19 augustus 2005, 21:24:54 »
Je hebt dus geen opbrengst want het moet verplicht braakgelegd worden.
De graanoverschotten zouden anders zo groot worden dat de belastingbetaler nog meer eu bijdrage moet betalen.
Maar ik oogst 3000 kilo rogge per ha,met koeien zou ik 1000 kilo vlees (of 8000 kg melk)halen.
Zou ik echter de bemesting bij de rogge weghalen,bij de koeien neemt het organische stof gehalte namelijk niet af zonder bemesting ,blijf ik op 1500 kilo graan steken.
De vraag is dus of 2 koeienlevens meer waard zijn dan tientallen muizen.


Kiwi

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #30 Gepost op: 19 augustus 2005, 21:29:36 »
Die koeien krijgen neem ik aan ook voer gemaakt van granen (of een ander landbouwproduct), waarvoor dus eerder al muizen zijn gesneuveld.

maxxum

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #31 Gepost op: 20 augustus 2005, 10:46:57 »
Die koeien krijgen neem ik aan ook voer gemaakt van granen (of een ander landbouwproduct), waarvoor dus eerder al muizen zijn gesneuveld.

Die koeien krijgen natuurlijk geen graan,die lopen gewoon met zn tween op dat grasveld waar anders het graan zou groeien,alleen koeien die krachtvoer krijgen krijgen granen.In de winter geef je ze hooi.

Een ha gras brengt ongeveer 12000 kg drogestof op en daar kun je 2 koeien het hele jaar van voeren.
Geef je ze er nog graan oid bij vervang je ruwvoerdrogestof (gras) door krachtvoer,dat kun je doen tot maximaal 14 kilo drogestof krachtvoer per dag.Meer kan niet dan kan de koe niet meer hekauwen en gaat ze dood.
Daardoor vreet die koe wel 7 kilo ruwvoer drogestof minder en kun je dus meer kgs drogestof kwijt in die koe zodat ze sneller groeit of meer melk geeft.
Je kunt dan ook meer koeien laten lopen op die ha omdat je ruwvoer bespaard.Omdat grond duur is en graan goedkoop kun je dus voordeliger graan inzetten dan grond bijkopen.
Grond heb ik teveel,omdat ik dus niet meer graan mag verbouwen.
In mijn  geval levert de grond dus nagenoeg evenveel calorien op,met vee of met graan.
Daarom wil ik graag weten waarom die 2 koeienlevens meer waard zijn dan die 10 muizelevens.

Kiwi

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #32 Gepost op: 20 augustus 2005, 10:51:01 »
Daarom wil ik graag weten waarom die 2 koeienlevens meer waard zijn dan die 10 muizelevens.

Zou je je er ook zo druk over maken als ik zou zeggen dat ik 2 mensenlevens belangrijker vind dan 10 muizenlevens?

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #33 Gepost op: 20 augustus 2005, 11:16:03 »
 :slotje:
de tuin: dat ben ik

Kiwi

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #34 Gepost op: 20 augustus 2005, 11:17:25 »
 :yes: :slotje:!

Macka

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #35 Gepost op: 20 augustus 2005, 13:07:32 »
Citaat
In de winter geef je ze hooi.

En hoe kom je aan dat hooi? Het lijkt me dat je daarvoor toch ook op de een of andere manier gras van het land zult moeten halen. Maar misschien is gras maaien wel veel muisvriendelijker dan graan oogsten, geen idee...

Reyert

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #36 Gepost op: 20 augustus 2005, 13:47:38 »
Citaat
In de winter geef je ze hooi.

En hoe kom je aan dat hooi? Het lijkt me dat je daarvoor toch ook op de een of andere manier gras van het land zult moeten halen. Maar misschien is gras maaien wel veel muisvriendelijker dan graan oogsten, geen idee...


Hé wat grappig, wij hadden vroeger een poes die Macka heette, stiekem uit Kroatië meegenomen. :D

Niet helemaal on topic, maar dat mag wel even toch?

maxxum

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #37 Gepost op: 20 augustus 2005, 14:04:14 »


Zou je je er ook zo druk over maken als ik zou zeggen dat ik 2 mensenlevens belangrijker vind dan 10 muizenlevens?
Citaat
Ik maak me slechts druk over het feit dat vegas denken dat veehouderij in alle gevallen in alle aspecten dieronvriendelijker is dan het produceren van vega food.
Mijn voorbeeld geeft dat duidelijk en nawijsbaar aan.

Maar dat slot zegt me weer genoeg,de mazzel!!

Kiwi

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #38 Gepost op: 20 augustus 2005, 14:06:26 »
 :bye:

Aiko

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #39 Gepost op: 20 augustus 2005, 14:08:30 »
Kiwi toch, heb je nu alweer een lid der NVV-forum weggejaagd?