Vegatopia Forum

Vieze vliegende mieren

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #20 Gepost op: 14 augustus 2009, 20:39:15 »
Behalve op fruit komen ze ook af op glazen met nog wat wijn of vruchtesap erin en ook op tomaten en sommige groenten. Misschien is er ook iets dat ze aan fruit doet denken, waar ze op af komen. Een of ander parfum of schoonmaakmidde. Ik denk maar mee, negen tegen tien, heb je er niets aan, maar je weet nooit.
Zo is vrij bekend dat je vooral naaktslakken kunt vangen met bier. Heel diervriendelijk want ze krijgen lallend een coma. Maar het blijken echte comazuipers, want alles waar alcohol in zit werkt, zelfs aangelengde spiritus. Maar dat doe ik niet meer, want ik heb een dag in de stank gezeten.
Ik heb een zuipkeet (een slakkenval eigenlijk bedoeld voor korrels, maar daar doe ik dus drank in).
de tuin: dat ben ik

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2009, 20:53:07 »
Op kantoor last van fruitvliegjes. Geen idee waar ze vandaan komen, want het is een kantoor, er valt niets te eten en de vuilnisbakken worden dagelijks geleegd. Ben nu maar even aan het soppen met open raam, wil voorkomen dat er meer vliegjes komen en collega's ze doodmeppen. Maar vies zijn ze wel!

Zoals LoLo zegt, ze moeten toch echt ergens op afkomen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:26:57 »
LoLo, werk jij gewoon mee aan het moorden van kleine diertjes?

Ik ben letterlijk van het caliber 'doet nog geen vlieg kwaad'. Alhoewel een mug in mn slaapkamer een levensspanne heeft van drie dagen. Is hij de derde dag nog niet vertrokken door het open raam dan gaat er een magazine tegenaan. Tenzij ik hem in een doosje kan vangen natuurlijk ;)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2009, 17:07:15 »
Ik ben letterlijk van het caliber 'doet nog geen vlieg kwaad'. Alhoewel een mug in mn slaapkamer een levensspanne heeft van drie dagen. Is hij de derde dag nog niet vertrokken door het open raam dan gaat er een magazine tegenaan. Tenzij ik hem in een doosje kan vangen natuurlijk ;)

Mug in een glaasje vangen. Daar ben je nooit veel tijd mee kwijt, je krijgt geen vlekken op je behang, je kunt de rest van de nacht lekker slapen en er is niemand dood. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2009, 17:09:57 »
Nooit veel tijd mee kwijt! Hele nachten heb ik achter die pokke zoemertjes aan gezeten.
Vandaar de levenspanne van 3 dagen, want na drie nachten zonder slaap ben ik in staat een hamburger te eten (nee hoor), maar dan gaat zo'n kleintje er dus aan.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2009, 21:20:52 »
Als mens maak je je afwegingen,he. Laatst waren er zoveel mieren die omhoog kwamen dat ik onmogelijk op mijn terrasje kon zitten, maar ik schatte in: 'voor 1 of 2 dagen, vooruit maar'. Dus ik heb niet op mijn terrasje gezeten. Het was maar 1 dag.
Die slakken zitten aan mijn geliefde plantsjes te vreten. Ik laat de tuinslak in leven, want die doet ze geen kwaad en wil ik bevoordelen. Veel wat binnen terecht komt vang ik en laat ik weer los, maar muggen gaan vangen 's nachts...jezus...ik wil slapen, niet op expeditie. Mijn genomen maatregelen zodat ze niet binnen komen helpen trouwens heel goed. Er zijn sowieso weinig muggen dit jaar.
de tuin: dat ben ik

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2009, 22:32:59 »
Volgens mij had ik het al gepost ergens, maar de muggen hebben een voorkeur voor mn hond boven mij. Of zo lijkt het; ik word amper meer geprikt en hoor woef soms 's nachts happen naar die zoemertjes.
Zielig he, voor mn hondje. :hypocrite:

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2009, 23:57:08 »
Nooit veel tijd mee kwijt! Hele nachten heb ik achter die pokke zoemertjes aan gezeten.
Vandaar de levenspanne van 3 dagen, want na drie nachten zonder slaap ben ik in staat een hamburger te eten (nee hoor), maar dan gaat zo'n kleintje er dus aan.

Daarom zeg ik dat je ze in een glaasje moet vangen. Niet in een doosje. Een doosje zien ze aankomen, een glaasje niet echt.
Ik heb overigens nog maar 1 mug in m'n huis gehad dit jaar, wat Lovelocker ook doet dus: voorkomen is beter dan genezen.
En nouja, als een mug me uit m'n slaap houdt met z'n gezoem, dan besteed ik liever even een paar minuten of een kwartiertje ofzo aan het vangen ervan dan dat ik me de rest van de nacht aan het gezoem lig te ergeren.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2009, 23:59:27 door calˇmero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #28 Gepost op: 17 augustus 2009, 00:07:34 »
En nouja, als een mug me uit m'n slaap houdt met z'n gezoem, dan besteed ik liever even een paar minuten of een kwartiertje ofzo aan het vangen ervan dan dat ik me de rest van de nacht aan het gezoem lig te ergeren.

Je kan je ook gewoon even stil houden dat dat beest rustig kan steken en zich vol kan zuigen met bloed.  Eens volgezogen zal zij (tja, die vervelende vrouwen ook  ;D ) echt wel ophouden met rond je hoofd te zoemen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #29 Gepost op: 17 augustus 2009, 00:25:53 »
Nee, dat kan ik niet.
Echt. Dat gezoem! Daarvan raak ik echt binnen 3 tellen verschrikkelijk geďrriteerd, en denk maar niet dat ik dat kl&^tebeest dan nog ga uitnodigen om zo'n f^&%*cking jeukende bult te veroorzaken op mijn lijf. Dacht het niet. :steam:

Verder ben ik best prettig in de omgang hoor ;), maar er zijn dus grenzen en die liggen dáár.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Aiko

Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #30 Gepost op: 17 augustus 2009, 10:13:45 »
Als ik gezoem hoor, of de bovenbuurklootzak weer eens herrie hoor maken, leg ik altijd een kussen op mijn hoofd. De zoemers hoor je dan niet meer, in ieder geval. De rest wordt tenminste nog gedempt.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #31 Gepost op: 17 augustus 2009, 11:05:07 »
Om het kussen op je hoofd te houden moeten je armen boven de dekens uitsteken en die zijn dan weer een mooi doelwit voor die zoemers.
Schiet zn doelvoorbij. Voor bovenbuurklootzak is dat wel weer een goede optie.

Bovenbuurklootzak is echt een zak zeker? Heb je m al vaker zo horen noemen.

Heb overigens de vliegende mieren dit jaar gemist. Heb wel opeens een hele boel hoopjes zand op mn terrasje.

Aiko

Re:Vieze vliegende mieren
« Reactie #32 Gepost op: 17 augustus 2009, 18:31:59 »
Om het kussen op je hoofd te houden moeten je armen boven de dekens uitsteken en die zijn dan weer een mooi doelwit voor die zoemers.
Schiet zn doelvoorbij.

Nee hoor. Ik lig vaak op mijn buik of buikzij. En dan ligt een hoofdkussen op één uur. Die blijft prima in balans. Ook dubbelgebouwen voor extra isolatie gaat het prima.

Bovenbuurklootzak is echt een zak zeker? Heb je m al vaker zo horen noemen.

Ik druk mij nog beschaafd uit.