Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #560 Gepost op: 07 november 2008, 16:03:23 »
Persoonlijk vind ik het wel raar, en klopt het niet echt met mijn gevoel, maar heeft de ezel er lást van? Andersom lijkt me erger, zeg maar ... :-X
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Lona

• 812
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Lona

• 812
« Reactie #562 Gepost op: 03 december 2008, 14:47:57 »
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2707724/__Hond_redt_hond__.html

och wat zielig. En tegelijk een mooie reddingsactie. En al die auto's maar doorrijden.... :'(

Offline IneN

• 873
« Reactie #563 Gepost op: 03 december 2008, 17:07:43 »
OcHH wat lief.. en zó erg. Mijn vader remt al als een bruuske gek als hij een vogel ziet vliegen in de buurt van de auto. Ik begrijp echt niet dat iedereen zomaar lang die hond doorrijdt. Waarschijnlijk omdat iedereen enkt dat-ie al dood is.. Maar dan nog.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #564 Gepost op: 03 december 2008, 17:17:15 »
Of omdat het een snelweg is, en je, als je daar uitwijkt voor een hond, vrijwel zeker een ongeluk krijgt. Op rijles werd gezegd dat je pas moest remmen of uitwijken als iets boven heuphoogte uitkwam, als het kleiner is dan dat is het veiliger voor jezelf om het aan te rijden.

Ik had ook de neiging om te remmen voor vogels, maar dat is dus hartstikke onveilig.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #565 Gepost op: 03 december 2008, 17:19:39 »
Bovendien is het niet alleen onveilig voor jezelf, maar ook nog eens voor je medeweggebruikers. Ik kan me voorstellen dat je zo een kettingbotsing veroorzaakt met een geintje als stoppen of uitwijken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #566 Gepost op: 03 december 2008, 17:23:31 »
Nouja, ik ging ervan uit dat ik er wel last van zou hebben als ik de voorste auto in een kettingbotsing was. Maar heel misschien word je zelf niet geraakt, kan me nauwelijks voorstellen bij remmen, maar bij uitwijken lukt het misschien wel.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #567 Gepost op: 03 december 2008, 17:35:14 »
Nouja, ik ging ervan uit dat ik er wel last van zou hebben als ik de voorste auto in een kettingbotsing was.
Ik denk dat het nog een extra reden is om niet gek te doen. Dat advies van heuphoog (geldt dat ook voor kinderen?) geldt ook als je alleen op de weg rijdt en je in een uitwijkmanoeuvre in de sloot of tegen een boom kan belanden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #568 Gepost op: 03 december 2008, 20:00:16 »
Nouja, ik ging ervan uit dat ik er wel last van zou hebben als ik de voorste auto in een kettingbotsing was.
Dat advies van heuphoog (geldt dat ook voor kinderen?)
Ik vermoed dat als er kinderen op de snelweg lopen, je idd de minste mensen verwond als je het kind gewoon aanrijdt. Op een woonerf en andere plekken waar kinderen los mogen lopen is de verkeerssituatie meestal daarop ingesteld toch?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #569 Gepost op: 03 december 2008, 22:12:22 »
Dat advies van heuphoog (geldt dat ook voor kinderen?)
Ik vermoed dat als er kinderen op de snelweg lopen, je idd de minste mensen verwond als je het kind gewoon aanrijdt. Op een woonerf en andere plekken waar kinderen los mogen lopen is de verkeerssituatie meestal daarop ingesteld toch?
Ahhh! Dat. was. niet. serieus :bonk:

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #570 Gepost op: 03 december 2008, 22:49:18 »
Ik ook niet.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #571 Gepost op: 03 december 2008, 22:51:32 »
Okee, waarom is de wegrensmailie niet mee gemigreerd?

Offline Lona

• 812
« Reactie #572 Gepost op: 04 december 2008, 08:38:33 »
hahaha :D

Zo is er oo keen vrouw van 21 omgekomen die voor een duif uitweek. Moeilijk, maar in zo'n geval moet je toch voor de veiligheid van jezelf en medeweggebruikers gaan.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #573 Gepost op: 11 december 2008, 18:59:31 »
Pffttt...

Wie verzint dat, pinguïns in een pretpark, in een kerstpakje... En dat kinderen daar dan mee de berg af mogen glijden. Idiote Koreanen!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #574 Gepost op: 11 december 2008, 22:10:32 »
Pffttt...

Wie verzint dat, pinguïns in een pretpark, in een kerstpakje... En dat kinderen daar dan mee de berg af mogen glijden. Idiote Koreanen!

Ik weet niet wie het was, maar dat had ik moeten zijn! Even Carsten Höller en Olafur Eliasson rechts inhalen!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #575 Gepost op: 12 december 2008, 12:20:37 »
http://www.nu.nl/wetenschap/1881507/olifanten-in-dierentuinen-leven-korter.html

Olifanten in dierentuinen leven korter
Uitgegeven: 12 december 2008 06:44
Laatst gewijzigd: 12 december 2008 06:44

WASHINGTON - Olifanten die in Europese dierentuinen verblijven, leven aanzienlijk korter dan dikhuiden in het wild. Olifanten in dierentuinen kampen vaak met overgewicht en sterven aan de gevolgen daarvan. 
Dat blijkt uit een onderzoek, waar de Britse nieuwszender BBC vrijdag over schrijft.

Dikke olifanten krijgen vaker doodgeboren kalfjes dan olifanten met een normaal gewicht. Ook stress zorgt ervoor dat olifanten in gevangenschap korter leven. Vooral het transport tussen verschillende dierentuinen als de dieren jong zijn, hakt er volgens de onderzoekers flink in.

Afrikaanse olifanten leven in gevangenschap gemiddeld negentien jaar. In het wild worden deze dieren gemiddeld 56 jaar oud.

Aziatische olifanten die werken als lastdier, bijvoorbeeld bij houtfabrieken, hebben het ook minder zwaar dan hun soortgenoten in dierentuinen. Het aantal Aziatische olifanten dat in gevangenschap sterft ligt twee tot drie keer zo hoog in dierentuinen als bij de houtfabrieken.

De wetenschappers vergeleken de levens van 4500 olifanten in een nationaal park in Kenia, Europese dierentuinen en bij houtfabrieken in Myanmar.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #576 Gepost op: 12 december 2008, 12:43:51 »
Draekje, kom er maar in!

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #577 Gepost op: 12 december 2008, 12:48:00 »
Draekje, kom er maar in!

:P

Alle dierentuinen weg! ;)

Overigens is dit helemaal niet echt hele erge nieuwe informatie. Nummer 1 doodsoorzaak bij olifanten is ook dat ze ontstekingen krijgen aan de poten (gewicht en weinig beweging zijn factoren bij ontstaan). Daarom is binnen dierentuinen/circussen dat de poten goed onderhouden worden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #578 Gepost op: 12 december 2008, 12:57:17 »
Ik ben niet perse tegen dierentuin, mits de dieren dus genoeg ruimte en rust krijgen, maar 19 jaar in de dierentuin tegen 56 jaar in het wild is wel heel erg treurig.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #579 Gepost op: 12 december 2008, 13:06:20 »
+1