Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #620 Gepost op: 23 juni 2009, 12:24:15 »
 :heart: :heart: :heart:

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #621 Gepost op: 23 juni 2009, 17:57:18 »
Ahhh, wat leuk!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #622 Gepost op: 11 juli 2009, 21:37:09 »
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4376958/__Vakantieverdriet_om_ontsnapte_kat__.html?p=35,1

Fotograaf Martin Hollering stopte gistermorgen onderweg naar zijn vakantieadres op de parkeerplaats langs de A75. Tot zijn verbazing zag hij dat Franse vrachtwagenchauffeurs een gecyperde grijs-witte kat aan het lokken waren. "Zij vertelden me dat een uurtje daarvoor een camper met een Nederlands kenteken was gestopt", aldus Hollering. "Vader, moeder en twee kinderen wilden even hun benen strekken, maar zo gauw ze de deur openden sprong hun kat naar buiten. Ze hebben vervolgens minstens een half uur gezocht, maar hij liet zich niet meer vangen. Toen zijn ze, met een huilende dochter, weggegaan."

:o Minstens een half uur?! Dan blijf je toch zoeken tot je dat beestje terughebt!

Online Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #623 Gepost op: 11 juli 2009, 22:00:36 »
Het zal wel niet voor niets zijn dat de kat wegliep en niet meer terugkwam bij de familie...

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #624 Gepost op: 12 juli 2009, 16:11:02 »
Awwhhh. zo'n beest is helemaal gestresst van alle langsrazende auto's natuurlijk. Kan me ook voorstellen dat je als ouders bang bent dat kindje getuige wordt van het platrijden van katje en daarom wegrijdt.
Nou, eigenlijk, nee kan me niet voorstellen dat je wegrijdt, maar misschien dat dat een overweging is geweest.

Een jaar of 20 terug waren wij op een braderie ergens in het zuiden van het land, samen met onze Yorkshireterrier. Het beestje zat bij mn moeder op schoot in een feesttent, tot de tent naar beneden viel. In de paniek is die kleine weggeschoten. We hebben nog uren gezocht, ik was in alle staten, tot we van mn moeder terug naar de auto moesten. Na veel gehuil en gekrijs zijn we teruggelopen. Bij aankomst bij de auto bleek die kleine daar te staan. Op de een of andere manier had ze haar weg terug gesnuffelt in die grote vreemde enge stad!
Maar moet er niet aandenken wat er was gebeurd als wij weg waren gegaan...

Aiko

« Reactie #625 Gepost op: 13 juli 2009, 21:17:30 »
Een gedood en verminkt geitje gevonden bovenop een picknicktafel in Zoeterwoude. En dat is nu precies één van mijn favoriete plekken om tijdens een lange fietstocht even halt te houden en rustig op een bankje te suffen...

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #626 Gepost op: 15 juli 2009, 23:23:24 »
Tegen de muur met die hap!
Een geitje, hoe durf je.

Heb t berichtje maar niet gelezen, vond het onderwerp al gruwelijk genoeg.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #627 Gepost op: 13 oktober 2009, 11:16:16 »
http://www.nu.nl/algemeen/2100810/man-veroordeeld-doodknijpen-kanarie.html

Wat is er in dat Friesland aan de hand? Eerst een gans, dan een kanarie,...
Rare gasten.

Aiko

« Reactie #628 Gepost op: 14 oktober 2009, 00:12:42 »
Van Noorderlog:

Vegetarisme maakt spin sociaal

Er zijn inmiddels zo’n 40.000 spinnensoorten bekend, allemaal carnivoren. Op één na, is nu gebleken.

Spinnen zijn jagers. Als ze hun prooi niet vangen met een ingenieus geconstrueerd web, dan gaan ze wel op hoge poten achter hun lekkere hapje aan of camoufleren zich om onverwacht toe te slaan. Zo niet Bagheera kiplingi, een spinnensoort die onderzoekers aantroffen in Mexico en Costa Rica. Ruim 90% van zijn menu bestaat uit Beltian Bodies, een onderdeel van de blaadjes van de acacia, schrijven de spinnenvorsers in Current Biology.

Waarschijnlijk is Bagheera kiplingi vegetariër geworden omdat planten een stabielere voedselbron zijn dan insecten. Maar zijn keuze voor de blaadjes van de acacia is opvallend. Dat is namelijk ook een geliefd hapje van mieren, en die laten zich niet zo makkelijk de kaas van het brood eten. De spinnen hebben in de loop van de tijd dan ook verschillende strategieën ontwikkeld om de mieren te slim af te zijn.

Eén daarvan is samenwerking. De onderzoekers zagen soms honderden spinnen op een enkele acaciaplant, waarbij verschillende families hun nest deelden en de mannetjes gezamenlijk de mieren op een afstand hielden. De overstap naar een vegetarisch dieet lijkt de spinnen dus aangezet te hebben om hun solitaire leventje in een eigen territorium op te geven voor een leven samen met andere spinnen. “Dit zou wel eens een fascinerend inkijkje kunnen zijn in de evolutie van een sociaal wezen in zijn overgang van jager naar verzamelaar”, speculeren de onderzoekers dan ook.

Bouwe van Straten

Ben wel benieuwd uit wat de resterende tien procent van het menu bestaat... Waren ze flexitariër?

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #629 Gepost op: 14 oktober 2009, 09:48:14 »
Ben wel benieuwd uit wat de resterende tien procent van het menu bestaat... Waren ze flexitariër?

Nectar (niet van de bloemen, maar nectar uitgescheiden door de plant), af en toe een mierenlarve en soms elkaar.

Offline Eline

• 243
« Reactie #630 Gepost op: 18 oktober 2009, 17:03:49 »
Man schiet hond dood en hangt hem aan zijn rolstoel

Een man uit Pennsylvania wordt er van beschuldigd zijn puppy te hebben doodgeschoten. Het karkas hing hij aan zijn rolstoel en reed daar dan vrolijk mee rond.

De man staat nu terecht voor dierenmishandeling. Zijn proces wordt later voortgezet.

De man werd gearresteerd en verklaarde voor de rechter dat er met zijn 9 maanden oude boxer geen huis te houden was. De puppy haalde z'n hele huis overhoop en had hem naar verluidt al meer dan eens gebeten.

:-[ :'(

meestal vermijd ik zulke artikels... maar het was te laat, ik had de titel al gelezen....

Offline Muppet

• 805
« Reactie #631 Gepost op: 18 oktober 2009, 18:04:50 »
 :bigeyes:
Walgelijk..
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Lona

• 812
« Reactie #632 Gepost op: 22 oktober 2009, 14:24:55 »
Oei net een filmpje op de peta website gezien.
 :'( :'( Vreselijk en zeer schokkend

http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_Farm.swf
 :bigeyes: :bigeyes: :bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #633 Gepost op: 22 oktober 2009, 22:34:55 »
Bah wat een narigheid..
Onvoorstelbaar!! Ik kan het niet eens afzien. Ik snap echt niet dat iemand dat kan doen.

Offline IneN

• 873
« Reactie #634 Gepost op: 28 oktober 2009, 09:28:54 »
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/aid874450/vissers-wanhopig-door-visziekte.aspx

Brr!! Blij dat ik geen vis eet... Je weet maar nooit wat ze met zo'n zieke vis doen uit pure 'noodzaak' (van de vissers).

Offline Lona

• 812
« Reactie #635 Gepost op: 29 oktober 2009, 08:46:55 »
Bah wat een narigheid..
Onvoorstelbaar!! Ik kan het niet eens afzien. Ik snap echt niet dat iemand dat kan doen.

Ik krijg dat beeld van dat arme beestje zonder huid nooit meer van mn netvlies vrees ik.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Eline

• 243
« Reactie #636 Gepost op: 29 oktober 2009, 13:21:25 »
ik wil het echt niet zien....
durf dit topic bijna niet te bekijken  :'(

Offline Eline

• 243
« Reactie #637 Gepost op: 29 oktober 2009, 13:27:30 »
Ik woon boven een pleintje waar vaak duiven zitten. Veel kinderen vinden het leuk om de duiven te laten schrikken, waardoor ze opvliegen. Ik heb nog nooit 1 ouder/verzorger gezien die daar wat van zei. Nou is dit heel wat anders dan een duif doodgooien. Maar als ik kinderen zou hebben zou ik niet toestaan dat ze voor de lol duiven laten schrikken. Respect voor dieren tonen begint bij kleine dingen. Wat ik hiermee wil zeggen is: ik heb niet zoveel fiducie in het feit dat ouders/verzorgers snel iets tegen hun kinderen zeggen als ze dierenleed/hinder veroorzaken. :-\

oh BAH
ik zie ook vaak kinderen achter duiven rennen etc en echt pesten
zegt natuurlijk meer over de ouders dan over de kinderen....
schandalig is het!

Schanulleke

« Reactie #638 Gepost op: 29 oktober 2009, 22:10:42 »
Uit de Spits van vandaag:

Hond 'reanimeert' baasje in Australie
Sydney - Een Australische hond is gisteren geeerd als held, omdat zij het leven van haar baasje heeft gered. De viervoeter kreeg een reusachtig bot als beloning.
De 71-jarige Jim Touzeau kreeg twee jaar geleden een hartaanval en viel neer in zijn glaswerkplaats in Maryborough aan de oostkust. Hond Teka stampte met haar voorpoten net zo lang op zijn borst en bleef in zijn gezicht blaffen, totdat hij weer wakker werd. Daarna rende ze naar buiten en bleef voor de deur op en neer springen om aandacht te krijgen. Uiteindelijk liep een voorbijganger mee naar binnen om te kijken wat er aan de hand was. (ANP)

Daar word je toch blij van... :dog: :heart:

Arthur

« Reactie #639 Gepost op: 29 oktober 2009, 22:14:06 »
Ik werk als opvoedkundige en zodra ik merk dat er in de gezinnen sprake is van mishandeling (ouder, kind of dier) hanteer ik dezelfde werkwijze. Een kind dat een dier laat schrikken of treitert krijgt van mij direct een reprimande. Als er ouders in de buurt zijn die het gedogen krijgen zij exact dezelfde.