Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #60 Gepost op: 11 februari 2005, 03:53:30 »
Een Nieuw-Zeelands schaap dat zich zes jaar niet heeft willen laten scheren. :afro:

Dit was een tijd geleden 'zelfs' op het NOS-journaal.

Shrek! Geniale naam  ;)
Eet gezond & eet taartjes

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #61 Gepost op: 11 februari 2005, 15:49:24 »
Alex, ik durf er een flinke snicker om te verwedden dat jij nog nooit in je leven ook maar één wetenschappelijk rapport over dierlijk lijden hebt gelezen. Om dan klakkeloos te spreken over 'zulke rapporten', en dit onderzoek achteloos neer te sabelen, staat je dan wel erg slecht.

Ik heb het rapport nu in handen via de DB. Ik ga eens doorlezen. Iemand ook interesse in het rapport?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #62 Gepost op: 14 februari 2005, 14:30:35 »
VOORBURG In Nederland zijn eenderde
 minder koeien dan 20 jaar geleden.Het
 aantal boeren met rundvee is sinds 1984
 gehalveerd,heeft het Centraal Bureau
 voor de Statistiek bekendgemaakt.

Een van de oorzaken van de daling van
 het aantal koeien is de invoering van
 het melkquotum,waardoor boeren minder
 makkelijk kunnen uitbreiden.Vorig jaar
 telde Nederland 3,8 miljoen koeien,en
 in 1984 waren dat er nog 5,5 miljoen.
 Het aantal rundveeboeren daalde in die
 periode van 80.000 naar 38.000.

Het aantal runderen per bedrijf steeg
 van 69 naar 100.In 1984 leverde 82%
 melk,nu is dat teruggelopen naar 70%.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #63 Gepost op: 23 februari 2005, 12:51:53 »
http://www.nu.nl/news/486680/12/Vossenjacht_in_Friesland_weer_mogelijk.html

Vossenjacht in Friesland weer mogelijk

LEEUWARDEN - Het is weer mogelijk om in Friesland op vossen te jagen. De provincie Friesland heeft een ontheffing verleend aan de Faunabeheereenheid Fryslân voor het vangen en doden van vossen ter bescherming van weidevogels. Dat heeft gedeputeerde A. Andriesen woensdag bekendgemaakt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article18324661.ece

Vaccintest zonder dierproeven
AMSTERDAM - UTRECHT (ANP) - De Utrechtse onderzoeker B. Metz heeft een methode ontwikkeld om difterievaccins te testen zonder gebruik te maken van proefdieren. De nieuwe testmethode is goedkoper en sneller uit te voeren dan de oude technieken. Metz promoveert op 28 februari met dit onderzoek aan de Universiteit van Utrecht, liet de instelling maandag weten.

Offline Jasper

• 338
    • Jasper M - virtuele expositie
« Reactie #64 Gepost op: 27 februari 2005, 22:52:11 »
Net zapte ik langs MTV, alwaar de realiteitsserie Battle for Ozzfest in marathonvorm aan de gang was. Zijne Ozzyheid was ergens over ontstemd, en als straf moesten alle kandidaten vervolgens bij wijze van podium-act het hoofd van een levende vleermuis afbijten.

Gezien het feit dat ze dit zomaar als dom entertainment uitzenden mag zoiets blijkbaar gewoon in Amerika? En zijn dergelijke praktijken in Nederland dan ook legaal??
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2005, 22:52:43 door Jasper »

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #65 Gepost op: 27 februari 2005, 22:53:34 »
Weet je zeker dat het een echte levende vleermuis was?

Ozzy doet het al jaren niet meer, namelijk, als ie het al daadwerkelijk ooit gedaan heeft.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Jasper

• 338
« Reactie #66 Gepost op: 27 februari 2005, 22:55:57 »

Apart, zo vlak nadat dat in über-vossenjachtland Engeland na jarenlange strijd uiteindelijk verboden is. Misschien hopen ze Engelse toeristen (compleet met van die maffe rode pakjes) aan te trekken?

Offline Jasper

• 338
« Reactie #67 Gepost op: 27 februari 2005, 23:01:20 »
Weet je zeker dat het een echte levende vleermuis was?

Ozzy doet het al jaren niet meer, namelijk, als ie het al daadwerkelijk ooit gedaan heeft.

Het werd wel gebracht als iets dat echt gebeurde. Ik heb niet al te aandachtig gekeken en wat stukjes tussendoor gemist, dus misschien bleek dat ze de boel op de een of andere manier aan het flessen waren. Er werd in ieder geval iets afgebeten op het podium, en tijdens het wegstemmen (traditioneel onderdeel van elke Big Brother-kloon, hier met Ozzy en z'n vrouw gezeten op een troon) deden ze er weer zwaarwichtig over.

Tamara

« Reactie #68 Gepost op: 27 februari 2005, 23:04:19 »

Citaat

ik heb er namelijk ooit iets over gelezen, dat Ozzy himzelf de kop van een vleermuis afgebeten heeft "on Stage".

Ozzy heeft vroeger in een slachthuis gewerkt(als het waar is natuurlijk, je moet er natuurlijk niet altijd direct vanuit gaan dat wat de roddelpers ook schrijft waar is),maar het zal ook wel, lappen vlees gooien naar de buren omdat ze overlast veroorzaken :P
Totally no respect for the Death :Thumbsdown:
Beetje raar asociaal type die Ozzy, nou niet bepaald cool, eerder een beetje stupide(afgezien van zijn muziektallenten dan :P)

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #69 Gepost op: 27 februari 2005, 23:57:31 »

Apart, zo vlak nadat dat in über-vossenjachtland Engeland na jarenlange strijd uiteindelijk verboden is. Misschien hopen ze Engelse toeristen (compleet met van die maffe rode pakjes) aan te trekken?

Nog aparter is dat vorig jaar de rechter het vossenjacht verbood en nu weer niet. Die jagers hebben geen bewijs dat het de weidevogel bedreigd. Die boeren/jagers zijn zelf een bedreiging voor die weidevogels.

Offline Draek

• 4.449
Hangbuikzwijn
« Reactie #70 Gepost op: 03 maart 2005, 16:35:22 »
ADOPTEER EEN HANGBUIKZWIJN

Wie wil Leny - de Bosheks uit Belgie - en haar 150 hangbuikzwijntjes helpen?
De mannetjes moeten gecastreerd en de vrouwtjes gesteriliseerd worden.
Ook moet het bloed van alle zwijntjes getest worden.

Dit alles gaat heel veel geld kosten.
De Bosheks leeft van een WAO uitkering en zorgt al jaren heel erg goed voor de zwijntjes.
Maar bovengenoemde kosten gaan haar pet te boven.

Word ook een redder van de hangbuikzwijntjes en adopteer zo'n prachtdier.
Elke gift is welkom!

Als alles achter de rug is en de situatie stabiel organiseer ik vanuit Het Beloofde Varkensland een reisje naar Belgie en kunt u de adoptiezwijntjes bezoeken.

Maak ook een zwijntje gelukkig en doe mee!

Bij voorbaat ontzettend bedankt!

http://www.adopteereenhangbuikzwijn.nl

Aiko

« Reactie #71 Gepost op: 03 maart 2005, 17:10:00 »
Ik zie nergens een adoptieprijs bijstaan.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #72 Gepost op: 08 maart 2005, 22:42:48 »
Nog heel de nacht te zien in de herhalingen van Ter Zake op Canvas (voor de onwetende Nederlanders, dit is de tweede Vlaamse openbare televisiezender): Gerecht ontdekt vleesfraudepraktijk ( http://vrtnieuws.telenet-media.be/nieuwsnet_master/default/snelnieuws/binnenland/050307vleesfraude/index.html )

Gevoelige zielen raad ik af te kijken.

Kiwi

« Reactie #73 Gepost op: 14 maart 2005, 14:55:12 »
Euthanasie als beloning voor trouw

In Brisbane,Australië krijgt een trouwe hond die bijna een week lang niet van zijn overleden baas week, een spuitje om daarna samen met zijn baas te worden begraven.                                                                      
"Het is triest, maar euthanasie is echt het beste voor het beest", verklaart een woordvoerder van RSPCA Queensland, een lokale dierenbeschermingsorganisatie.  "Het dier is nogal éénkennig, oud en ziek,en nu ook erg verdrietig."  De 12 jaar oude Jess, een Australisch soort herdershond, zal samen met zijn 74-jarige baas Neville Greenwood worden gecremeerd.            

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #74 Gepost op: 14 maart 2005, 16:10:21 »
 :o

Jammer genoeg gebeurd dat vaker :(

Kiwi

« Reactie #75 Gepost op: 14 maart 2005, 16:12:41 »
Ik weet niet of het jammer is dat dat gebeurt. Moet je zo'n beest dan maar weg laten kwijnen?

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #76 Gepost op: 14 maart 2005, 16:37:57 »
Ik weet niet of het jammer is dat dat gebeurt. Moet je zo'n beest dan maar weg laten kwijnen?

Het is maar de vraag of dat gebeurt (dat denken ze alleen). Vind zulke redenen niet echt de juiste om een dier in te laten slapen. Het dier kan misschien nog lang doorleven en niet perse constant treurig zijn.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2005, 16:38:40 door Dr@gonfly »

Kiwi

« Reactie #77 Gepost op: 14 maart 2005, 16:44:03 »
Citaat
..die bijna een week lang niet van zijn overleden baas week..
...Het dier is nogal éénkennig, oud en ziek,en nu ook erg verdrietig...
...12 jaar oude...

Dit lijkt me reden genoeg om aan te nemen dat het beestje het nu niet naar zijn zin heeft. Waarom zou je 'm de korte tijd die hij nog te leven heeft (een herder van 12 heeft volgens mij niet heel veel jaar meer te leven) nog kwellen door 'm bij een andere baas onder te brengen?
Ik dacht juist dat jij altijd zo voor het welzijn van het dier was, en dat jij altijd beweert dat je wel degelijk kunt zien of een dier gelukkig is of niet?! ??? Dit lijkt me een heel duidelijk gevalletje 'niet gelukkig'!

Offline willem

• 2.430
« Reactie #78 Gepost op: 14 maart 2005, 16:50:49 »
Citaat
..die bijna een week lang niet van zijn overleden baas week..
...Het dier is nogal éénkennig, oud en ziek,en nu ook erg verdrietig...
...12 jaar oude...

Dit lijkt me reden genoeg om aan te nemen dat het beestje het nu niet naar zijn zin heeft. Waarom zou je 'm de korte tijd die hij nog te leven heeft (een herder van 12 heeft volgens mij niet heel veel jaar meer te leven) nog kwellen door 'm bij een andere baas onder te brengen?
Ik dacht juist dat jij altijd zo voor het welzijn van het dier was, en dat jij altijd beweert dat je wel degelijk kunt zien of een dier gelukkig is of niet?! ??? Dit lijkt me een heel duidelijk gevalletje 'niet gelukkig'!
Ben het weer eens helemaal eens met Kiwi
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Kiwi

« Reactie #79 Gepost op: 14 maart 2005, 16:53:32 »
Ben het weer eens helemaal eens met Kiwi

:heart: Dat hoor lees ik altijd graag! ;D