Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline Anna

• 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #420 Gepost op: 08 oktober 2006, 17:39:49 »
Een week huis arrest voor het opblazen van een kikker? Een jaar op water en brood zul je bedoelen, hahaha...nee dat soort dingen zou ik totaal niet accepteren, hoe komt het uberhaupt in hun hoofd op om zo iets te doen...walgelijk!

Offline Anna

• 319
« Reactie #421 Gepost op: 27 oktober 2006, 05:04:02 »
Hoorde hier van de week op 'America today' dat ze enorme 'plaag' aan leguanen (schrijf je dat zo?) hebben in Florida. Je hebt ze daar echt overal en in alle soorten en maten.

Nou vinden ze het daar erg vervelend en hoe ze het 'overschot' oplossen: ze vangen ze en stoppen ze in een zak en dan in de vriezer. Die beesten kunnen namelijk niet leven zodra het vriespunt bereikt wordt, en zo slapen ze langzaam aan in. Die mensen zeiden dat ze er wienig van merkten maar het klinkt mij toch kwalijk in de oren zeg! Ook degene die de show presenteren hadden vraagtekens bij deze methode!

Wat vinden jullie en weet iemand meer van die beesten en of ze veel voelen van het dood gaan op die manier?

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #422 Gepost op: 27 oktober 2006, 19:24:17 »
Oostenrijkse justitie onderzoekt dood goudvis
Aangezien  ik niet zo veel met vissen heb, heb ik getwijfeld of ik het onder luchtige nieuwsberichten zou zetten. Dit leek me gepaster.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #423 Gepost op: 08 november 2006, 11:21:09 »
Mijn collega vertelde dat ze gehoord had dat het steeds vaker voorkomt dat er dieren in  ondergrondse containers worden gedumpt.
Wat een trieste zielen zeg  >:(

Odd Eye

« Reactie #424 Gepost op: 09 november 2006, 18:13:48 »
Vandaag in het nieuws! Orang-oetangs in Indonesië slaan op de vlucht, omdat men daar de bossen platbrandt om zo meer landbouw aan te kunnen leggen.

Ik schrok echt van de beelden van een orang-oetang die niet meer kon lopen en medische hulp nodig had, omdat hij in elkaar geslagen was door een paar van die gasten die daar het bos aan het platbranden zijn.

Op dit soort momenten schaam ik mezelf gewoon voor de mensheid.

Harry

« Reactie #425 Gepost op: 01 december 2006, 09:13:48 »
Jachtopzichter rijdt rond met levende fazanten.

Is er trouwens een verschil tussen een jachtopzichter en een jachtopziener?
« Laatst bewerkt op: 01 december 2006, 09:19:04 door Meneer de Uil »

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #426 Gepost op: 01 december 2006, 09:47:51 »
Die waren gewoon bestemd voor de jacht. Niet in eerste instantie voor consumptie
Stem op de Partij voor de Dieren

Harry

« Reactie #427 Gepost op: 01 december 2006, 09:52:07 »
Hoe weet je dat?

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #428 Gepost op: 01 december 2006, 10:09:52 »
Hoe weet je dat?

Omdat illegaal er veel fazanten uitgezet worden waar ze dan op gaan schieten. Zeker rond deze tijd wanneer kerst enzo in de buurt komt. En aangezien het hier een jager betreft....
Stem op de Partij voor de Dieren

Harry

« Reactie #429 Gepost op: 11 december 2006, 13:35:05 »

Offline Kupu-kupu

• **
  • 47
« Reactie #430 Gepost op: 11 december 2006, 15:47:16 »
   :o  Ja, ik lees het net !  Vreselijk.  http://www.ad.nl/denhaag/stad/article895173.ece

Op deze site staat ook het nummerbord en worden getuigen gezocht.
Hopelijk wordt de dader gevonden.

Harry

« Reactie #431 Gepost op: 15 december 2006, 17:07:39 »

Harry

« Reactie #432 Gepost op: 15 december 2006, 17:10:04 »

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Bijenkorf haalt foie gras uit de schappen na brief van Wakker Dier
« Reactie #433 Gepost op: 22 december 2006, 10:16:36 »
Bijenkorf haalt foie gras uit de schappen na brief van Wakker Dier

Dit meldde de Bijenkorf daarover aan Wakker Dier: "Meteen na ontvangst van uw brief heeft de Bijenkorf besloten om het gehele foie gras- assortiment uit de winkel te verwijderen…. Wij zijn het met u eens dat de productiemethoden van foie gras beslist dieronvriendelijk zijn. Ook in onze eigen ondernemingscode hebben wij uitgesproken dat onze producten op diervriendelijke wijze geproduceerd dienen te worden. Met het opnemen van foie gras in ons tijdelijke Kerst-assortiment hebben wij ons het dierenwelzijnsaspect onvoldoende gerealiseerd. Wij zijn Wakker Dier dan ook erkentelijk voor het signaleren hiervan."

proud-veggie

Foie Gras
« Reactie #434 Gepost op: 24 december 2006, 00:38:22 »
Warenhuis de Bijenkorf verkoopt geen Foie Gras meer :D Ik vind dit geweldig dat deze winkel het meest dieronvriendelijkste kerstmaal niet meer verkoopt! :)

Offline Daphne

• 438
« Reactie #435 Gepost op: 24 december 2006, 12:25:40 »
Het zijn mooie woorden, maar ik vind het nogal verdacht dat de mensen van de Bijenkorf beweren niet te hebben geweten dat foie gras uiterst dieronvriendelijk wordt geproduceerd.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

proud-veggie

« Reactie #436 Gepost op: 25 december 2006, 16:22:52 »
Daar heb je gelijk in, Daphne. Maar het is toch goed nieuws dat er geen Foie Gras meer word verkocht in de Bijenkorf.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #437 Gepost op: 30 december 2006, 23:34:01 »
'Opvang katten net zo duur als die van kinderen'

KLOOSTERZANDE - Een poezenvrouwtje uit het Zeeuwse Kloosterzande heeft een rekening van 45.000 euro openstaan bij het Dierencentrum Den Haag waar haar 38 in beslag genomen katten al een tijd worden verzorgd. Haar advocaat vindt de aanslag een krankzinnig hoog bedrag.

Astrid Walker uit Kloosterzande heeft nog maar een krappe week om haar schuld te voldoen. Komt ze niet met het geld over de brug, dan worden de poezen openbaar verkocht. „Het is bizar. De verzorging van mijn katten is net zo duur als de kinderopvang”, beklaagt ze zichzelf. Walker woonde eerst in Den Haag, maar daar begon de buurt te morren. De katten zijn toen door de autoriteiten naar het Dierencentrum gebracht.

Walker verhuisde juist naar Kloosterzande omdat ze daar meer ruimte heeft voor de dieren. Maar zolang de rekening voor voeding en medische verzorging niet is betaald, komen haar favoriete dieren niet terug. Het Dierencentrum wilde niet reageren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/56143671/_Opvang_katten_net_zo_duur_als_die_van_kinderen_.html?p=11,1

45.000 euro voor 38 katten :o

Harry

« Reactie #438 Gepost op: 31 december 2006, 14:10:54 »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #439 Gepost op: 31 december 2006, 20:33:29 »