Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #400 Gepost op: 24 augustus 2006, 19:24:02 »
Volgens mij is dit altijd al duidelijk genoeg geweest. Echt nieuw nieuws is het ook weer niet.

Maar wel goed dat ze nieuwe beelden publiceren, want er wordt gewoon niets aan gedaan.
Ik had wel gedacht dat je zo zou reageren. Of had Marianne het te druk met de politiek, dat kan ook nog. Zo zie je maar, je kunt niet overal bij zijn. Misschien is dit een aanleiding om een stukje bescheidener te zijn als anderen even ook een aktie achterwege laten, omdat dit elders of eerder ook al gedaan was.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #401 Gepost op: 24 augustus 2006, 21:29:41 »
Volgens mij is dit altijd al duidelijk genoeg geweest. Echt nieuw nieuws is het ook weer niet.

Maar wel goed dat ze nieuwe beelden publiceren, want er wordt gewoon niets aan gedaan.
Ik had wel gedacht dat je zo zou reageren. Of had Marianne het te druk met de politiek, dat kan ook nog.

???

Wat heeft mijn reactie met Marianne te maken? Mijn reactie ging over dat die misstanden al heel lang bestaan en men er niets aan doet. Ik denk niet dat er nu veel meer gaat gebeuren, maar het is wel goed dat iemand dit weer goed ter sprake brengt. (je moet die dingen altijd onder aandacht blijven brengen)

Waarom Wakker Dier niet met dit naar buiten komt? Geen idee, wellicht dat die geconcentreerd hebben op andere dingen. Zullen wellicht wel geweten hebben dat dierenrecht er mee bezig was.. dat weet ik niet precies.

Citaat
Zo zie je maar, je kunt niet overal bij zijn. Misschien is dit een aanleiding om een stukje bescheidener te zijn als anderen even ook een aktie achterwege laten, omdat dit elders of eerder ook al gedaan was.

Tuurlijk kan je niet alles tegelijkertijd aanpakken en overal bij zijn. Maar men kan wel op cruciale momenten er zijn of ondersteuning bieden. :) Maar goed dat is een ander verhaal.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2006, 21:31:23 door Draakje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

• 2.430
« Reactie #402 Gepost op: 25 augustus 2006, 11:20:20 »

Ik had wel gedacht dat je zo zou reageren. Of had Marianne het te druk met de politiek, dat kan ook nog.

Waarom Wakker Dier niet met dit naar buiten komt? Geen idee, wellicht dat die geconcentreerd hebben op andere dingen. Zullen wellicht wel geweten hebben dat dierenrecht er mee bezig was.. dat weet ik niet precies.

Citaat
Zo zie je maar, je kunt niet overal bij zijn. Misschien is dit een aanleiding om een stukje bescheidener te zijn als anderen even ook een aktie achterwege laten, omdat dit elders of eerder ook al gedaan was.

Tuurlijk kan je niet alles tegelijkertijd aanpakken en overal bij zijn. Maar men kan wel op cruciale momenten er zijn of ondersteuning bieden. :) Maar goed dat is een ander verhaal.
Precies dat laatste; daar gaat het om. Sommige organisaties zijn erop gespitst om zich af te zetten tegen andere organisaties. Samen de schouders eronder, of het nu dierenrechten nu is of Wakker Dier, het gaat om de doelstelling.
Met Marianne plaagde ik je een beetje omdat je als één van de eersten er altijd op wijst hoe goed zij het doet als kopvrouw van Wakker Dier. Maar als anderen hetzelfde goede doen, dan blijven je complimentjes uit. Dat vind ik gewoon wat jammer, meer niet.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #403 Gepost op: 25 augustus 2006, 12:12:07 »
Precies dat laatste; daar gaat het om. Sommige organisaties zijn erop gespitst om zich af te zetten tegen andere organisaties. Samen de schouders eronder, of het nu dierenrechten nu is of Wakker Dier, het gaat om de doelstelling.
Ik zet me alleen af tegen organisaties waarvan ik wat dingen weet wat ik echt niet kan goedkeuren.

Citaat
Met Marianne plaagde ik je een beetje omdat je als één van de eersten er altijd op wijst hoe goed zij het doet als kopvrouw van Wakker Dier. Maar als anderen hetzelfde goede doen, dan blijven je complimentjes uit. Dat vind ik gewoon wat jammer, meer niet.

Volgens mij ben ik altijd de eerste (een van de weinige?) die kritiek heeft op Wakker Dier hoor. Zoals het niet-vegetarische gehalte van de sexy vegetariers verkiezingen e.d.

En kan je me een voorbeeld geven van organisaties waar ik geen complimenten aan geef?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

• 2.430
« Reactie #404 Gepost op: 25 augustus 2006, 15:23:43 »
Ik zet me alleen af tegen organisaties waarvan ik wat dingen weet wat ik echt niet kan goedkeuren.

Citaat

Volgens mij ben ik altijd de eerste (een van de weinige?) die kritiek heeft op Wakker Dier hoor. Zoals het niet-vegetarische gehalte van de sexy vegetariers verkiezingen e.d.

En kan je me een voorbeeld geven van organisaties waar ik geen complimenten aan geef?
Als het over de PvdD gaat dan ben je iemand die alleen wil zien dat deze partij goed is voor dieren. Dat staat buiten kijf, want dat vind ik ook. Toen ik veronderstelde dat jouw 2e keuze GroenLinks zou zijn haalde je dat onderuit. Terwijl deze partij minstens zoveel (zo niet meer) voor dieren doet als de PvdD. Voor jouw partij heb je alleen maar een strategische keuze. Het is je goed recht om te denken dat 1 zetel in het parlement als luis in de pels voor andere partijen een wezenlijk verschil maakt. Maar als het over de inhoud gaat dan heb je niet veel kennis over de standpunten van andere partijen. Alleen maar een slag in de lucht over één VVD-er die misschien ook vriendelijk is naar dieren. Overigens mooi dat je ook kritiek hebt op Wakker Dier. Houden zo. Maar blijf ook mensen die vanuit andere organisaties dingen doen, die jij ook voorstaat, goedkeuren en ondersteunen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #405 Gepost op: 01 september 2006, 21:02:16 »
Vader Abraham maakt vuist tegen dierenleed

door Richard van de Crommert
AMSTERDAM -
Vader Abraham gaat de barricaden op. Zijn nieuwe single, Tommy, is een protestlied tegen geweld met dieren.

Afgelopen week heeft de Brabantse zanger het lied opgenomen met Jacques Herb. "Dat is mijn grootste ontdekking ooit", aldus Vader Abraham. "Maar we hebben nog nooit samen gezongen."

Vader Abraham is zelf een groot dierenliefhebber. "Ik heb zelf al vijftig jaar honden. En ik dacht bij me zelf: ik moet iets doen aan dat grote leed. Ik ben er nogal vol van. Dit lied komt recht uit mijn hart."

De liedjesschrijver is zeer tevreden over het resultaat van zijn nieuwe lied. "Mijn nieuwe single hoort thuis in de categorie Dr. Bernhard en Pappie Loop Toch Niet Zo Snel", aldus de Brabander.

De volledige opbrengst van Tommy gaat naar het goede doel.

http://www.telegraaf.nl/prive/49266821/Vader_Abraham_maakt_vuist_tegen_dierenleed.html?p=1,1

wendy

« Reactie #406 Gepost op: 02 september 2006, 11:04:07 »
http://www.nu.nl/news/816373/32/McDonald%27s_beschermt_egel.html

Toch nog een klein pluspuntje voor Mc donalds....

Aiko

« Reactie #407 Gepost op: 02 september 2006, 11:10:43 »
Ik vind het laten zien dat je een langzame logge organisatie bent en niet snel welwillend bent in te gaan op verzoeken ter verbetering, niet echt een pluspunt.

Offline Gretz

• 190
« Reactie #408 Gepost op: 02 september 2006, 11:30:50 »
Kan McDonalds niet gewoon zorgen dat al bekertjes op de juiste plaats terecht komen, door iets van statiegeld te heffen? Dan had een probleem als dit ook nooit opgetreden.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #409 Gepost op: 11 september 2006, 21:07:24 »
Dyanne verdedigt bontgebruik Mart Visser

Uitgegeven: 10 september 2006 11:39
Laatst gewijzigd: 10 september 2006 11:49

AMSTERDAM - Couturier Mart Visser kan niet zonder bont. Dat concludeerde imagostyliste Dyanne Beekman zaterdagavond tijdens de presentatie van de najaars- en wintercollectie van de modeontwerper.

"Ik weet dat hij op een verantwoorde manier met bont omgaat, zover dat tenminste mogelijk is", zei Beekman, die zelf niet zo van bont houdt. "En dat weet hij van me. Maar bont hoort nu eenmaal bij zijn collectie. Het is dan weer een keuze of je het koopt of niet."

Dyanne Beekman werd bekend door het tv-programma 'LookingGood' en is sinds jaren imagostyliste van artiesten als Wendy van Dijk, Ilse DeLange en Marco Borsato. Zij is een grote fan van Visser, 'die een heel authentiek handschrift heeft'. "De materialen zijn waanzinnig bij hem."

Dierenactivisten voerden talloze malen actie tegen de sjieke modeontwerper Visser. Zo plakten zij zijn winkel in Amsterdam in 1999 en 2003 dicht met actieposters.

http://www.nu.nl/news/822188/61/Dyanne_verdedigt_bontgebruik_Mart_Visser.html

« Reactie #410 Gepost op: 14 september 2006, 16:33:19 »
« Laatst bewerkt op: 14 september 2006, 16:36:04 door Tarz@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

wendy

« Reactie #411 Gepost op: 15 september 2006, 13:11:43 »
http://www.nu.nl/news/823876/14/rss/Pony_doodgestoken_in_Cuijk.html

hier wordt ik weer erg verdrietig en boos tegelijk van...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #412 Gepost op: 15 september 2006, 15:41:16 »
http://www.telegraaf.nl/buitenland/50030031/Spoedoperatie_nodig_na_seks_met_egel.html?p=1,1

Spoedoperatie nodig na seks met egel

AMSTERDAM - Het medisch personeel in Servië heeft de grote middelen moeten inzetten om de penis van de 35-jarige Zoran Nikolovic op te lappen. De man uit Belgrado volgde blind het advies van een tovenares: die maakte hem wijs dat seks met een egel de beste methode was om een erectie langer vol te houden.

Veel plezier beleefde gefrustreerde Zoran niet aan zijn bizarre vrijpartij. De ongelukkige belandde met hevige pijn en een geslachtsorgaan vol stekels op de spoeddienst. "Het dier is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, onze patiënt was er veel erger aan toe. Toch zijn we er in geslaagd zijn penis zo goed als mogelijk opnieuw klaar te stomen voor de dienst", gaf een woordvoerder van het ziekenhuis mee.

Bron: Het Laatste Nieuws

Aiko

« Reactie #413 Gepost op: 15 september 2006, 15:42:25 »
Niet eentje in dezelfde stijl als de andere kandidaten, maar toch een waardige Darwin Award nominatie, lijkt mij wellicht.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #414 Gepost op: 15 september 2006, 16:18:29 »
http://www.zibb.nl/gezondheidszorg/nieuwsbericht/asp/artnr/1261146/versie/1/index.html

Huisdier krijgt menselijke kwalen van baasje
'Kat maalt niet om een takje peterselie op het voerbakje'

WAGENINGEN - Huisdieren krijgen steeds meer aandoeningen die overeenkomen met de kwalen van hun baasjes. Zwaarlijvigheid met gepaard gaande ongemakken als diabetes en vaatklachten was 25 jaar geleden onbekend onder honden en katten, maar wordt nu een ware epidemie.

Dat zegt professor Wouter Hendriks, die donderdagmiddag aan de Wageningen Universiteit zijn intreerede als hoogleraar diervoeding houdt. Volgens Hendriks zijn de ribben van een gezonde hond of kat makkelijk te tellen. Zodra die onder een vetlaagje verdwijnen, wordt het dier te dik.

Behandelen
Hendriks stelt dat mensen hun huisdier steeds meer als zichzelf behandelen. Ze willen graag dat hun dier hetzelfde eet als zij. Het komt voor dat de vleeseters die honden en katten van nature zijn zelfs vegetarische of veganistische voeding krijgen.

Baasje wil verwennen
Baasjes willen hun huisdier graag verwennen met gevarieerde voeding, aldus Hendriks. De professor noemt dat allemaal onzin. Honden en katten willen volgens hem vlees, vlees en nog eens vlees. Een takje peterselie op het bakje voer interessert ze niets, net zomin als een variëteit aan groente in de brokjes.
vrijdag 15 september 2006, ANP, Nieuwsredactie Elsevier Gezondheidszorg

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #415 Gepost op: 25 september 2006, 19:26:37 »
niet echt leed... ook niet in het nieuws, maar toch: ging vandaag een vogelhuisje schoonmaken en er lag nog een verdroogd koolmezenkindje in het nestje.... aaaaaaaaaaah.

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #416 Gepost op: 26 september 2006, 22:11:21 »
aaah, zielig  :'(
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Harry

« Reactie #417 Gepost op: 27 september 2006, 15:28:56 »
« Laatst bewerkt op: 27 september 2006, 16:55:16 door Meneer de Uil »

Offline Sven

• 3.919
« Reactie #418 Gepost op: 27 september 2006, 20:49:31 »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

proud-veggie

« Reactie #419 Gepost op: 07 oktober 2006, 20:58:58 »
Als ik later kinderen heb zeg ik er wat van als ze duiven of andere dieren laten schrikken. Als je er wat van zeggen zullen de kinderen later meer respect hebben voor dieren denk ik.

Maar ook andere dingen als ze bijv. kikkers later zouden opblazen en ik zou daar achter komen of dat zien krijgen ze mooi een week huisarrest.

dan weten ze ook dat zoiets verkeerd is en niet mag