Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #320 Gepost op: 16 november 2005, 10:41:29 »
Je hebt die Telegraaf-reacties gezien...het lastige is: er hoeft er maar eentje zijn die het meent. Die denkt het Heilig Vuur te hebben.
Ik vond 1 reactie trouwens heel schattig: het musje te begraven en een dominosteentje als zerk.

Het is vloeken in de kerk, maar ik kon niet helpen te denken dat het razendknap is om zo'n klein beestje uit de lucht te schieten. Als ik hoofd van de een of andere speciale eenheid was, zou ik die man benaderen.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2005, 10:45:12 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Marizzie

« Reactie #321 Gepost op: 16 november 2005, 18:08:24 »
Ja, en is het ook bekend waarom er uberhaupt iemand daar was met een geweer?

Ik hoorde ook het idee om ernaast te gaan heien ;D Geen toegangskaartje nodig :O

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #322 Gepost op: 17 november 2005, 00:20:14 »
Die meneer was van de gemeentelijke ongediertebestrijding heb ik begrepen, om een Rode Lijst-dier neer te knallen en het is dus hoe dan ook een tegenstrijdige kwestie.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2005, 00:20:45 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #323 Gepost op: 17 november 2005, 10:12:24 »
Zelfs CNN besteedt er aandacht aan.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2005, 10:12:33 door Poek »

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #324 Gepost op: 17 november 2005, 11:29:43 »
Citaat
The company is considering some kind of memorial or mention for the dead bird during the television broadcast Friday, he added.

:hypocrite:

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #325 Gepost op: 18 november 2005, 14:32:09 »
Whoehahahahaha! Wat een sukkels ::)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #327 Gepost op: 22 november 2005, 15:34:41 »
http://www.doede.net/journal/images/20051122-mus%20wilhelm.jpg

Volgens mij was de neergelegde mus een vrouwtje. Of heb ik het nou mus... eh mis?

Offline Yessica

• 703
« Reactie #328 Gepost op: 22 november 2005, 17:18:59 »
Nog meer gesneuvelde dieren:

Citaat
Opnieuw dood dier rond Domino Day
De wereldrecordpoging dominostenen omgooien heeft behalve een mus, nog een diertje het leven gekost.

Pizzadoos
Afgelopen vrijdag liet ook een muis het leven. Het diertje zat met 18 soortgenoten in een pizzadoos die twee studenten bij het Frisian Expo Centre, waar de wereldrecordpoging werd gedaan, wilden afleveren.

Dood
Ze wilden de muizen in de hal met de dominostenen uitzetten, in de hoop dat de diertjes steentjes omver zouden lopen. Zo ver kwam het echter niet: het duo werd door de politie gearresteerd. Op het bureau bleek dat één van de muizen de expeditie niet had overleefd.

Geslaagde actie  ::)

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #329 Gepost op: 22 november 2005, 17:25:01 »
Nog een geluk dat studenten door hun gedrag en ijver een uitstekende naam hebben opgebouwd in de afgelopen jaren. Zo'n actie zal ze daardoor waarschijnlijk niet al te veel imagoschade opleveren.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #330 Gepost op: 27 november 2005, 12:40:01 »
 GAZA Gewapende mannen hebben een leeuw
 ontvoerd uit de dierentuin van Gaza.Ook
 twee witte sprekende papegaaien werden
 meegenomen.Volgens Palestijnse media
 heeft de dierentuin 1000 dollar beloofd
 aan degene die de dieren terugbrengt.

De gemaskerde mannen gooiden een deken
 over de kop van de leeuw.Het dier was
 drie maanden oud.De mannen probeerden
 ook een volwassen leeuw mee te nemen,
 maar dat dier was te sterk.

Mogelijk is de leeuw in bezit van een
 criminele bende,als trofee.De diefstal
 uit de dierentuin was twee weken
 geleden,maar is stilgehouden om het
 politieonderzoek niet te hinderen.

Offline Anya

• 737
« Reactie #331 Gepost op: 07 december 2005, 19:41:05 »
Jagers moeten fluo kledingstuk dragen

wo 07/12/05 - Jagers die in groep jagen, moeten binnenkort een reflecterende band om hun hoed of arm dragen. Dat heeft minister van Leefmilieu Kris Peeters (CD&V) afgesproken met de jachtverenigingen en staat in Het Laatste Nieuws.

In het kort: jagers zullen een fluo band moeten dragen, drijvers een fluo jasje, er komen (meer?) waarschuwingsborden aan de rand van jachtgebieden en toekomstige jagers moeten een test geweerbehandeling afleggen om nog een jachtvergunning te krijgen.

Vooral die test vind ik een erg goede maatregel, maar van mij mogen ze daar nog wat verder in gaan: waarom niet om de zoveel jaar een opfrissingstest om je vergunning te mogen behouden?

Aan de andere kant vind ik het jammer dat men zoveel moeite doet om deze "hobby" toch maar ten volle in stand te houden, ipv ze bv tot minder gebieden te beperken. Zelfs als je het dierenaspect erbuiten laat (wat ik al heel moeilijk vind) is het nog steeds erg krom: spelende kinderen, wandelaars, sporters, ravottende honden, natuurbewonderaars, hobbyfotografen - iedereen moet wijken voor de hobby van deze minderheid.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #332 Gepost op: 09 december 2005, 13:36:35 »
 DEN HAAG De man die een mus doodschoot
 tijdens de voorbereiding van Domino
 Day moet 200 euro boete betalen.Hij
 heeft volgens justitie de Flora- en
 faunawet overtreden,omdat de mus een
 beschermde vogel is. Zie ook TT 192.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #333 Gepost op: 09 december 2005, 21:00:29 »
Gek eigenlijk dat er geen ophef is ontstaan over de duif die vorige week is neergeschoten omdat ie bij een kunstvoorstelling van/voor/door de Nieuwe Kerk in Amsterdam kunst zou onderpoepen. Dat verhaal is eigenlijk nog veel triester; ze hebben het beest 5 keer geraakt en toen ie uit de lucht viel leefde ie nog. Volgens de krant kwamen moesten er mensenhanden aan te pas komen om de klus te klaren. Volgens de voorzitter was dit in tegenstelling tot de mus wel echt nodig, omdat het hier om kunstwerken ging en niet om speelgoedsteentjes.  :-\

Offline Yessica

• 703
« Reactie #334 Gepost op: 12 december 2005, 09:55:28 »
Arme beestjes.

Citaat
Vandalen verdrinken 100 muizen
ENSCHEDE (ANP) - Vandalen hebben ongeveer honderd muizen verdronken. Zondagochtend constateerde de politie dat een attractie op de Oude Markt in Enschede, een muizenstad, vernield was.

De achterdeur van de attractie was losgebogen en door de opening was een waterslang gehangen. Het water stroomde door de muizenstad en door de bakken waarin de muizen verbleven. Die verdronken.

De financiële schade bedraagt ongeveer 200 euro. De attractie was zondag gesloten. Van de dader of daders ontbreekt elk spoor.

Op de Oude Markt staan een ijsbaan, een draaimolen, een kerststal en de muizenstad.

Best ziek als je zoiets bedenkt.

Offline Anya

• 737
« Reactie #335 Gepost op: 12 december 2005, 17:16:01 »
NMBS vindt Gaia-affiche te "shockerend"

ma 12/12/05 - De nieuwe affiches van dierenrechtenorganisatie Gaia mogen niet worden opgehangen in de spoorwegstations. De affiches zijn gericht tegen het eten van foie gras of vette ganzenlever. (van www.vrtnieuws.net)

Op www.gaia.be (bovenaan onder de rubriek "Heet van de naald") kan je de affiches bekijken en de mening van Gaia zelf lezen.

Ik ben het helemaal met hen eens; "Niet de affiche maar de werkelijkheid is shockerend". Ik zie trouwens helemaal niet in wat er dan zo shockerend zou zijn aan de affiche; de afgebeelde gans ziet er op zich perfect gezond uit (helemaal niet als een gans die echt in zulke omstandigheden moet leven) en heeft een S&M-outfitje aan. De tekst - 'Foie gras, voer voor sadisten' - doet me ook niet bepaald spontaan van m'n stokje gaan, dus waar zeurt de NMBS in godsnaam over? Idiote censuur, hoor.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #336 Gepost op: 12 december 2005, 17:20:02 »
Ik vind de poster ook niet schokkend. Maar ik vind uitspraken als "Dit manoeuvre is hoe dan ook een directe aanslag op het recht van vrije meningsuiting. " zum  :pukey:
Foei Gaia.

Offline Anya

• 737
« Reactie #337 Gepost op: 12 december 2005, 17:23:27 »
Tja, hier moet ik (hou je vast, zorg dat je neerzit) het met je eens zijn. Maar de campagne krijgt mijn volledige steun en ik vind dat de NMBS echt in de fout gegaan is, dus ik probeer niet te letten op de stijl/toon van het Gaia-artikel.

sjors

« Reactie #338 Gepost op: 12 december 2005, 22:50:19 »
Tsja, het klinkt misschien heel politiek correct als ik zeg dat ik het een slechte campagneposter vind omdat de link tussen het eten van foie gras, een wat bijzondere vorm van seksueel gedrag en sadisme compleet misplaatst is. In feite worden mensen die aan SM of iets dergelijks doen afgeschilderd als sadisten :( Of als foie gras eters. Of foie gras eters als SM liefhebbers.

Waarom niet gewoon de goede (maar misselijkmakende) foto's van de ganzen met trechters in hun keel ? Dat is sadistisch !

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #339 Gepost op: 13 december 2005, 10:37:24 »
In feite worden mensen die aan SM of iets dergelijks doen afgeschilderd als sadisten
Eh, dat zijn het toch ook? (sado masochisme, sado van sadisme)
Supercalifragilisticexpialidocious!