Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline Laurita_27

• 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #300 Gepost op: 14 november 2005, 20:12:54 »
Ik zei nog sarcastisch tegen m'n vriend:"goh, ze hebben het beestje zeker moeten afknallen?" "Ja"zei hij.....
Ik vind het belachelijk, dat dit mag. Enkel omdat een stel achterlijke steentjes moet omgooien! >:(
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #301 Gepost op: 14 november 2005, 20:16:36 »
Hij heeft in elk geval het wereldrecord dominostenen omvervliegen voor mussen gebroken. Maar verder schaar ik me geheel achter geenstijl: leve degene die die kudtsteentjes weet om te flikkeren voor de tv-uitzending begint.

Je bent veels te extreem...  ::)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #302 Gepost op: 15 november 2005, 09:58:02 »
Uit de reacties op Fok, Geenstijl en De Telegraaf blijkt dat veel mensen zich erover opwinden. De kans dat het (negatieve) gevolgen heeft voor Domino Day lijkt groot.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #303 Gepost op: 15 november 2005, 10:53:00 »
Vooral het gros mensen dat kippenbout uit de bio-industrie nuttigt. Daar erger ik mij dan weer enorm aan.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2005, 18:08:06 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Yessica

• 703
« Reactie #304 Gepost op: 15 november 2005, 12:28:46 »
Ik zou best graag met een dozijn stuiterballen in het publiek willen zitten. En deze dan fijn de zaal door laten stuiteren vlak voor de aftrap....

Aiko

« Reactie #305 Gepost op: 15 november 2005, 12:31:37 »
Dat is een goede list.
Ik zou deze opsturen naar die mensen van Geenstijl, die zetten het idee vast op hun site voor wereldbekendheid van deze mogelijkheid.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #306 Gepost op: 15 november 2005, 12:34:22 »
Uit de reacties op Fok, Geenstijl en De Telegraaf blijkt dat veel mensen zich erover opwinden. De kans dat het (negatieve) gevolgen heeft voor Domino Day lijkt groot.

Op de site van De Telegraaf zei iemand: "wat zouden ze doen als er 2 peuters hadden rondgekropen, worden die ook afgeschoten?"  Maar nee, het ging hier tenslotte maar om een ordinaire mus, een klein vandaaltje Afschieten dat fladderende tuig!  ::)

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #307 Gepost op: 15 november 2005, 12:41:23 »
Ik zou best graag met een dozijn stuiterballen in het publiek willen zitten. En deze dan fijn de zaal door laten stuiteren vlak voor de aftrap....

Wat let je?

Aiko

« Reactie #308 Gepost op: 15 november 2005, 12:50:10 »
Kans om inelkaargeslagen te worden is aanwezig.

« Reactie #309 Gepost op: 15 november 2005, 12:51:22 »

Zelfs Wikipedia bemoeit zich er al mee:

Citaat
De voorbereidingen werden verstoord toen een mus het gebouw binnenvloog en 23.000 dominostenen omverduwde. Dankzij de ingebouwde schotten bleef de schade beperkt.

De mus, die in Nederland steeds minder vaak voorkomt, is door een medewerker van faunabeheer doodgeschoten. Dit wordt op diverse nieuws-sites beschreven. De reacties lopen uiteen van dierenmishandeling tot nodeloos geweld. Er wordt opgeroepen tot het boycotten van de uitzending.

Ook is er van diverse kanten geld uitgeloofd voor degene die meer dan een miljoen stenen voortijds om weet te gooien. De besproken tactieken daarvoor zijn onder andere: met een sprinklerinstallatie water in de zaal laten stromen, muizen of andere dieren loslaten, lawinepijlen afschieten, met stuiterballen strooien of met een model-heli de stenen omblazen. Als iedereen zijn woord houdt zal de gelukkige vandaal zo'n 10.000 euro op kunnen strijken.

Stuiterballen zijn dus al niet origineel meer....
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Yessica

• 703
« Reactie #310 Gepost op: 15 november 2005, 12:52:26 »

Dat let me niet. Volgens mij is het niet meer mogelijk om aan toegangskaarten te komen. Mocht het anders zijn, hoor ik het graag. Ik ben tenslotte toch vrij vrijdag, en een retourtje Leeuwarden moet te doen zijn van € 4.000,=.  

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #311 Gepost op: 15 november 2005, 12:55:00 »
Een toegangskaartje is inderdaad een probleem, maar je zou een advertentie op Marktplaats en Ebay kunnen zetten, wie weet heb je geluk.

Het zou me trouwens niet verbazen als de toeschouwers gefouilleerd worden... maar stuiterballetjes moeten te verbergen zijn.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2005, 12:55:39 door Poek »

Aiko

« Reactie #312 Gepost op: 15 november 2005, 12:55:16 »
Zwarte Markt. Alles is verkrijgbaar op de zwarte markt, ook vast lullige toegangskaartjes van een of ander suf televisieprogramma.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #313 Gepost op: 15 november 2005, 13:02:14 »

Dat let me niet. Volgens mij is het niet meer mogelijk om aan toegangskaarten te komen. Mocht het anders zijn, hoor ik het graag. Ik ben tenslotte toch vrij vrijdag, en een retourtje Leeuwarden moet te doen zijn van € 4.000,=.  

Stuur een mail naar geenstijl.. ik denk dat die wel wat kunnen regelen.  en hoezo toegangskaart... gewoon naar binnen sluipen.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2005, 13:03:10 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Yessica

• 703
« Reactie #314 Gepost op: 15 november 2005, 13:26:54 »
Citaat
Inmiddels heeft ook de Duitse Dierenbescherming bij televisie-zender RTL zijn beklag gedaan over het doodschieten van de mus. Domino-Day wordt vrijdag in Duitsland bij RTL uitgezonden

Offline Yessica

• 703
« Reactie #315 Gepost op: 15 november 2005, 15:27:14 »
Endemol neemt al extra veiligheidsmaatregelen mede door de oproep van Ruud de Wild en de schutter is inmiddels al met de dood bedreigd.

http://www.nu.nl/news/626101/122/Schutter_mus_met_dood_bedreigd.html

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #316 Gepost op: 15 november 2005, 17:36:17 »
... maar stuiterballetjes moeten te verbergen zijn.

Alleen hoe krijg je ze er weer uit  ::)

« Reactie #317 Gepost op: 15 november 2005, 18:05:12 »

Ik snap trouwens eigenlijk niks van die roep om nou meteen het hele evenement te saboteren.
Is dat weer een geval van Nederland op zijn smalst? Wat moet daar mee bereikt dan wel bewezen worden?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #318 Gepost op: 15 november 2005, 18:11:21 »
De meeste mensen hebben niets of niet veel met dat evenement, dus kun je makkelijk kritiek hebben. Het kost je niets, vrijblijvende dierenliefde. Erg goedkoop. Wat zetten ze vanavond op tafel, of met de kerst?
de tuin: dat ben ik

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #319 Gepost op: 16 november 2005, 08:38:53 »
Ik ben wel benieuwd hoe die 'doodsbedreiging door dierenactivisten' eruit zag. Zou het een serieuze bedreiging zijn geweest of gewoon iemand die een e-mail had gestuurd met de retorische vraag 'Hoe zou u het vinden als iemand u neerschoot'?