Hij heeft in elk geval het wereldrecord dominostenen omvervliegen voor mussen gebroken. Maar verder schaar ik me geheel achter geenstijl: leve degene die die kudtsteentjes weet om te flikkeren voor de tv-uitzending begint.
Uit de reacties op Fok, Geenstijl en De Telegraaf blijkt dat veel mensen zich erover opwinden. De kans dat het (negatieve) gevolgen heeft voor Domino Day lijkt groot.
Ik zou best graag met een dozijn stuiterballen in het publiek willen zitten. En deze dan fijn de zaal door laten stuiteren vlak voor de aftrap....
De voorbereidingen werden verstoord toen een mus het gebouw binnenvloog en 23.000 dominostenen omverduwde. Dankzij de ingebouwde schotten bleef de schade beperkt. De mus, die in Nederland steeds minder vaak voorkomt, is door een medewerker van faunabeheer doodgeschoten. Dit wordt op diverse nieuws-sites beschreven. De reacties lopen uiteen van dierenmishandeling tot nodeloos geweld. Er wordt opgeroepen tot het boycotten van de uitzending. Ook is er van diverse kanten geld uitgeloofd voor degene die meer dan een miljoen stenen voortijds om weet te gooien. De besproken tactieken daarvoor zijn onder andere: met een sprinklerinstallatie water in de zaal laten stromen, muizen of andere dieren loslaten, lawinepijlen afschieten, met stuiterballen strooien of met een model-heli de stenen omblazen. Als iedereen zijn woord houdt zal de gelukkige vandaal zo'n 10.000 euro op kunnen strijken.
Kans om inelkaargeslagen te worden is aanwezig.
Citaat van: Aiko op 15 november 2005, 12:50:10Kans om inelkaargeslagen te worden is aanwezig.Dat let me niet. Volgens mij is het niet meer mogelijk om aan toegangskaarten te komen. Mocht het anders zijn, hoor ik het graag. Ik ben tenslotte toch vrij vrijdag, en een retourtje Leeuwarden moet te doen zijn van € 4.000,=.
Inmiddels heeft ook de Duitse Dierenbescherming bij televisie-zender RTL zijn beklag gedaan over het doodschieten van de mus. Domino-Day wordt vrijdag in Duitsland bij RTL uitgezonden
... maar stuiterballetjes moeten te verbergen zijn.