Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

engeltje

Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #200 Gepost op: 26 mei 2005, 17:05:18 »
jammer dat die gast(en) dezelfde straf krijgen (als ze al ooit gepakt worden) als wanneer ze een auto bekrassen (1 jaar max en een boete).
Waarom loop ik nou nooit bij dat soort gasten uit? >:(

teigetje

« Reactie #201 Gepost op: 27 mei 2005, 16:18:34 »
GEEN VERPLICHT ALTERNATIEF VOOR VERSNIPPEREN KUIKENS

De huidige methodes voor het doden van eendagskuikens voldoen aan Europese richtlijnen en verschillen voor dierenwelzijn weinig van elkaar. Minister Veerman (LNV) ziet geen reden één methode verplicht te stellen.

Dat schrijft minister Veerman (Landbouw) in een brief aan de Tweede Kamer. Veerman heeft alternatieven laten onderzoeken voor de huidige methodes voor het doden van eendagskuikens.

Selectie vóór de geboorte
Daarbij is ook gekeken naar de mogelijkheid om het doden van eendagskuikens te voorkomen. Dat kan door ze al in het broedei uit te selecteren, zodat ze niet worden geboren. Onderzoek op dit terrein heeft echter nog geen toepasbare methode opgeleverd.

Ook is deze methode niet toepasbaar voor vleeskuikenbedrijven waar kuikens worden gedood omdat ze in groei achterblijven. Het is namelijk niet mogelijk om bij kuikens in het broedei te voorspellen welke dieren na de geboorte zullen achterblijven.

Het doden van kuikens blijft volgens Veerman dus voorlopig aan de orde.

Shredder of CO2
De methodes die momenteel gebruikt worden voor het doden van kuikens, zijn blootstelling aan kooldioxide (CO2) en versnippering met een shredder. Beide methodes voldoen aan de Europese richtlijnen.

Bij het doden met CO2 komt een lopende band uit op een afgesloten ruimte met een toenemende concentratie kooldioxide. De kuikens sterven daardoor een rustige dood. Het apparaat is economisch alleen rendabel bij het doden van grote hoeveelheden eendagskuikens.

De minister schrijft dat het gebruik van de shredder 'op ethisch en esthetische gronden niet hoog scoort'. Toch biedt de machine qua kosten en welzijn een goede methode voor het doden van kleinere aantallen eendagskuikens. Een shredder zorgt namelijk voor een zeer snelle dood van de kuikens. (bron= www.regering.nl)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #202 Gepost op: 29 mei 2005, 15:45:57 »
Onderteken de steunbetuiging voor Sneeuwvlokje:
http://www.partijvoordedieren.nl/artikelreacties.php?type=pers&id=197

Een columnist van de Volkskrant opperde dat de wilde zwijnen helemaal niet thuishoren op de Veluwe, en dat ze teruggebracht zouden moeten worden naar hun natuurlijke omgeving in Oost-Europa. Dat zou jou wel moeten aanspreken Dragonfly?

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #203 Gepost op: 29 mei 2005, 15:56:14 »
Een columnist van de Volkskrant opperde dat de wilde zwijnen helemaal niet thuishoren op de Veluwe, en dat ze teruggebracht zouden moeten worden naar hun natuurlijke omgeving in Oost-Europa. Dat zou jou wel moeten aanspreken Dragonfly?

Ja, maar dan geen eenzijdig beleid en al die buitenlanders ook terugsturen...  :-\ :-X ( ;D )

We hebben al heel veel natuur verpest. Eigenlijk horen die wilde zwijnen er niet echt. Zijn ook gefokt en uitgezet, maar inmiddels wel deels geadopteerd door de natuur, maar nog niet helemaal doordat staatsbosbeheer constant onbalans creeert (jagers), bijvoed etc.

edit: een smilie toegevoed ter versterking van mijn niet serieuze opmerking ;)
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2005, 23:46:11 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Kiwi

« Reactie #204 Gepost op: 29 mei 2005, 15:58:32 »
Ja, maar dan geen eenzijdig beleid en al die buitenlanders ook terugsturen...  :-\ :-X

:o :angry4:

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #205 Gepost op: 29 mei 2005, 16:02:08 »
 ;D

Kiwi

« Reactie #206 Gepost op: 29 mei 2005, 16:06:19 »
;D

Lach er maar om, ik vind het eerder triest dat je zo denkt. Ik dacht dat juist jij zo voor respect voor alles wat leeft was? Nou, het blijkt nu van niet dus. :angry7:

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #207 Gepost op: 29 mei 2005, 16:18:47 »
;D

Lach er maar om, ik vind het eerder triest dat je zo denkt. Ik dacht dat juist jij zo voor respect voor alles wat leeft was? Nou, het blijkt nu van niet dus. :angry7:

dacht je serieus dat ik dat meende  :o misschien nog maar een extra smilie plaatsen...

Kiwi

« Reactie #208 Gepost op: 29 mei 2005, 16:20:48 »
dacht je serieus dat ik dat meende

Ik kijk bij jou nergens meer van op. :shutup:

Offline willem

• 2.430
« Reactie #209 Gepost op: 30 mei 2005, 12:35:11 »
dacht je serieus dat ik dat meende

Ik kijk bij jou nergens meer van op. :shutup:
Ik schrok ook van die zin Dragonfly, ondanks je smileys.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

engeltje

« Reactie #210 Gepost op: 30 mei 2005, 13:44:52 »
maar het klopt eigenlijk wel. De "gekleurde" mensen hebben we OOK hier naar toe gehaald en die hebben zich OOK "aangepast" (om het zo maar te zeggen) aan het leven in Nederland.

edit: Ik heb niks tegen buitenlanders, als ze zich netjes gedragen mogen ze van mij best hier wonen.

Ik dacht trouwens (om eerlijk te zijn) dat de wilde zwijnen in Nederland zijn uitgezet ter vervangen van de oorspronkelijke zwijnen die hier allemaal zijn afgeschoten (helaas was/is dat met de uitzette dieren ook de bedoeling)
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2005, 13:45:48 door engeltje »

Offline willem

• 2.430
« Reactie #211 Gepost op: 30 mei 2005, 14:16:39 »
maar het klopt eigenlijk wel. De "gekleurde" mensen hebben we OOK hier naar toe gehaald en die hebben zich OOK "aangepast" (om het zo maar te zeggen) aan het leven in Nederland.

ik begrijp niet zo goed wat je hier mee wilt zeggen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

engeltje

« Reactie #212 Gepost op: 30 mei 2005, 14:19:04 »
dit gaat heel verkeerd klinken, maar zo is het absoluut niet bedoeld, dat ff voorop gesteld.

In het opzicht van de zwijnen die hier niet horen en (volgens die van de volkskrant) die dus weg zouden moeten, staan de buitenlanders gelijk aan de zwijnen.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #213 Gepost op: 30 mei 2005, 14:43:49 »
Het is al vaker gezegd: mensen en dieren vergelijken om aan te tonen dat dieren slecht behandeld worden, is meestal geen goed idee. Krijg je allerlei vervelende misverstanden door. Laten we het maar bij de zwijnen houden. Hebben we al gedoe genoeg mee.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #214 Gepost op: 30 mei 2005, 14:50:31 »
mensen en dieren

Sneeuwvlokje en Wilders hebben wel wat weg van elkaar eigenlijk....

engeltje

« Reactie #215 Gepost op: 30 mei 2005, 16:55:37 »
al zie je wilders van veel verdere afstand ;D

Tamara

« Reactie #216 Gepost op: 04 juni 2005, 23:15:00 »

Citaat
Ja, maar dan geen eenzijdig beleid en al die buitenlanders ook terugsturen...  :-\ :-X

Bedoel je eigenlijk, dat die buitenlandse mensen hier eigenlijk gekomen zijn, omdat ze zijn gedwongen door andere mensen?
Door middel van oorlog bijvoorbeeld?
En dat ze dus eigenlijk, liever, net zoals de zwijnen,  ergens anders willen wonen, daar waar ze zich echt thuisvoelen, namelijk bij gelijkgestemden?

Kun je dit uitleggen Dr@gonfly?

Tamara

« Reactie #217 Gepost op: 04 juni 2005, 23:17:28 »
En mensen terug sturen, daar in een land waar oorlog is, maakt je schuldig aan moord.
Als jij zal weten, dat er dus oorlog is in het land waar vluchtelingen vandaan komen, dan ga je ze toch niet terugsturen als je weet dat het risico er bestaat dat ze dan doodgeshoten geworden?
Dat maak je toch gewoon niet?
Laat ze dan hier blijven, hier zijn ze tenminste veilig!

Tamara

« Reactie #218 Gepost op: 04 juni 2005, 23:22:30 »
Citaat

In het opzicht van de zwijnen die hier niet horen en (volgens die van de volkskrant) die dus weg zouden moeten, staan de buitenlanders gelijk aan de zwijnen.

Dit zou jij ook uit moeten leggen vind ik.
Waarom horen die mensen hier niet volgens jou?
De wereld is er voor iedereen hoor.
Zeggen dat iemand hier niet hoort, is jezelf dus iets toëeigenen, iets wat helemaal niet alleen voor jou is, maar van iedereen.
Deze wereld is bestemd voor elk levendig wezen wat er hier op aarde rondloopt, en iedereen heeft recht om hier te mogen zijn, tenzij dat mensen zich beestachtig gedragen of zo.
Maar ik vind dit allemaal maar wat kort door de bocht, het is bijna rasistich, althans zo, klinkt het in mijn oren.

Uitleggen, die hap.
Wie wat roept, moet zich ook verantwoorden vind ik.
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2005, 23:23:21 door Magic Aura »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #219 Gepost op: 04 juni 2005, 23:32:24 »
Citaat

Bedoel je eigenlijk, dat die buitenlandse mensen hier eigenlijk gekomen zijn, omdat ze zijn gedwongen door andere mensen?
Door middel van oorlog bijvoorbeeld?
En dat ze dus eigenlijk, liever, net zoals de zwijnen,  ergens anders willen wonen, daar waar ze zich echt thuisvoelen, namelijk bij gelijkgestemden?

Kun je dit uitleggen Dr@gonfly?

Nou de opmerking was niet helemaal serieus te noemen(zie de reacties daarop volgend). Je noemt overigens wel iets wat zo is. Veel mensen komen min of meer gedwongen hier vanwege oorlog enzo. Die hebben ook hier het gevoel dat ze hier niet willen zijn en dat als het weer rustig is in hun eigen land gaan ze wel weer terug. Ik denk dat de vluchtelingen hier meerendeel wel terug wil. Er gaan er ook denk wel wat terug naar hun land. Maar soms worden ze teruggestuurd door Verdonk. Er waren al heel wat teruggestuurd naar een land wat nog niet veilig was en waar ze niks meer van gehoord hebben. Dat vind ik erg stom van Verdonk. En eigenlijk is wel indirect schuldig aan de dood van die mensen (neem aan dat die wel dood zijn). Het is dus niet verantwoord om die mensen zomaar terug te sturen. Ik denk dat ze nu wel te weinig kijken naar de individuele gevallen.