Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #180 Gepost op: 19 mei 2005, 12:15:35 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

• 2.430
« Reactie #181 Gepost op: 19 mei 2005, 12:25:49 »
Onderteken de steunbetuiging voor Sneeuwvlokje:
http://www.partijvoordedieren.nl/artikelreacties.php?type=pers&id=197

En stuur een email naar staatsbosbeheer:
http://www.partijvoordedieren.nl/index.php?section=actie&action=show&type=zwijntje
Uit het bericht op de website kan ik niet opmaken waar het precies om gaant. Doet Staatsbosbeheer rare dingen met die zwijntjes?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #182 Gepost op: 19 mei 2005, 12:58:25 »
Uit het bericht op de website kan ik niet opmaken waar het precies om gaant. Doet Staatsbosbeheer rare dingen met die zwijntjes?

Misschien... de jagers hebben laten weten dat het dier er niet bij hoort en daarom kan je staatsbosbeheer vragen om het unieke dier te beschermen tegen de jagers die het dier willen afschieten omdat het 'anders' is.

Offline willem

• 2.430
« Reactie #183 Gepost op: 19 mei 2005, 14:27:30 »

Misschien... de jagers hebben laten weten dat het dier er niet bij hoort en daarom kan je staatsbosbeheer vragen om het unieke dier te beschermen tegen de jagers die het dier willen afschieten omdat het 'anders' is.
Ik ben intussen wat gaan struinen op de site en dit bericht inderdaad gevonden. bij de persberichten en nog mooier voor jou: ook daaronder stond de vraag om te ondertekenen. Jij had de link aangemaakt naar een pagina waarin het persbericht niet bij op stond. Even de link aanpassen dus.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #184 Gepost op: 19 mei 2005, 14:32:14 »
Ik ben intussen wat gaan struinen op de site en dit bericht inderdaad gevonden. bij de persberichten en nog mooier voor jou: ook daaronder stond de vraag om te ondertekenen. Jij had de link aangemaakt naar een pagina waarin het persbericht niet bij op stond. Even de link aanpassen dus.

Oh ok, sorry, maar het verhaal stond eigenlijk in dit topic ook al eerder genoemd. Dus het was wat aanvullend.
Artikelen erover staat hier:
http://www.partijvoordedieren.nl/artikel.php?type=pers&id=197
en hier
http://www.partijvoordedieren.nl/artikel.php?type=pers&id=199

het persbericht is op de steunbetuiging pagina niet neergezet, om de reacties meteen te zien te krijgen. Anders krijg je eerst een lang bericht en dan pas reacties. Het werd al gelinkt vanaf het persbericht. En ook vanuit een ander persbericht.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #185 Gepost op: 19 mei 2005, 15:03:26 »
Den Haag - Het budget dat minister Hoogervorst jaarlijks ter beschikking stelt voor de ontwikkeling van alternatieven van dierproeven, gaat drastisch omlaag. De ministeries van VWS en OCW zullen hiervoor de komende jaren een budget van 482.000 euro per jaar vrijmaken.

Dit heeft de minister vorige week in een brief aan de Tweede Kamer laten weten. In de afgelopen jaren was er jaarlijks nog een budget van 900.000 euro beschikbaar. Het is een illusie te denken dat het aantal dierproeven de komende jaren zal dalen.

bron:blikopnieuws.nl

Tsja... als ze het volk in gevaar willen laten zijn door al die dierproefmedicatie, dan moeten ze het zelf maar weten...
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2005, 15:04:40 door Dr@gonfly »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #186 Gepost op: 19 mei 2005, 16:52:33 »
Patiënt centraal op website over dierproeven

AMSTERDAM - De meeste mensen wijzen dierproeven af, zo blijkt uit onderzoek, maar ze willen wel vaak meer weten. Die mensen kunnen sinds donderdag terecht op de website van de Stichting Informatie Dierenproeven (www.informatiedierproeven.nl). De stichting richt zich op dierproeven voor medische doeleinden. Vivisectie voor cosmetica is al jaren verboden in Nederland.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/20974281/Pati%EBnt_centraal_op_website_over_dierproeven.html

Kiwi

« Reactie #187 Gepost op: 19 mei 2005, 22:49:04 »
In Tanzania hebben biologen een nieuwe apensoort ontdekt, zo meldt het wetenschappelijke tijdschrift Science. De nieuw ontdekte aap is meteen al een bedreigde diersoort: volgens schattingen leven er slechts ongeveer 1000 van deze dieren in het oerwoud.                
De aap is middelgroot, heeft een lange staart en een zwart gezicht. Op zijn kop zit een bosje haar in de vorm van een hanenkam. Het geluid dat de aap maakt, lijkt op hondengeblaf.                
De biologen hebben het dier lophocebus kipunju genoemd. DNA-onderzoek moet nog duidelijk maken of de aap familie is van al langer bekende soorten.        

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #188 Gepost op: 20 mei 2005, 16:38:37 »
Net bij het nieuws: Sneeuwvlokje gaat misschien gered worden door de actie van 3FM-Dj Giel Beelen. Hij is helemaal dol op Daphne hoe-heet-ze-ook-weer-van-de-knuffelvarkens en zij wil Sneeuwvlokje graag opnemen. Er werd ook iets gezegd over een dierentuin, dacht ik.

Waar ik nu wel mee zit: het diertje wordt uit een natuurlijke omgeving gehaald. En er zullen nog steeds weet ik hoeveel everzwijnen afgeschoten gaan worden...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aiko

« Reactie #189 Gepost op: 20 mei 2005, 17:19:56 »
Maar oh wat een publiciteit tegen de jacht (schat ik in). Ook fijn.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2005, 17:20:08 door Tchaikovsky »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #190 Gepost op: 21 mei 2005, 00:12:47 »
Het dier uit de natuurlijke omgeving halen vind ik ook niet goed. Dier moet gewoon daar kunnen leven zonder een toevluchtsoort te vinden.

Kiwi

« Reactie #191 Gepost op: 21 mei 2005, 03:02:33 »
Daar heb je gelijk in, maar als daar verder nog gewoon op wilde zwijnen gejaagd wordt is zo'n wit varkentje natuurlijk een heel makkelijk doelwit tussen al z'n familieleden met schutkleur, en dan wordt 'ie nog als eerste 'uit het bestand genomen'.

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #192 Gepost op: 21 mei 2005, 10:16:02 »
't Stond nu ook in de krant (Trouw). Sneeuwvlokje gaat naar het varkensparadijs (op aarde ;))
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #193 Gepost op: 21 mei 2005, 11:23:36 »
Dafne heeft alleen gezegd dat ze wel haar paradijs beschikbaar wilde stellen. Men mag niet zomaar een dier uit de natuur halen namelijk.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #194 Gepost op: 22 mei 2005, 15:58:54 »
 FBI: 'Dierenactivisten grote terreurdreiging'

20 Mei 2005 - "Milieu-extremisten" en dierenrechtenactivisten vormen een van de grootste terreurdreigingen voor de Verenigde Staten. Dat heeft de FBI laten weten. John Lewis, een van FBI's topambtenaren op het gebied van terrorisme, vertelde aan een senaatscommissie dat de activisten sinds 1990 verantwoordelijk zijn voor meer dan 1.200 criminele incidenten in de VS. Daarbij gaat het onder andere om brandstichtingen en bomaanslagen op laboratoria waar op dieren geëxperimenteerd wordt en de kosmetische en farmaceutische industrie.

"Niets anders heeft de afgelopen jaren in dit land zo'n hoog aantal misdaden en terreurdaden gekend", zegt Lewis, die in het bijzonder het Animal Liberation Front (ALF), het Earth Liberation Front (ELF) en Stop Huntingdon Animal Cruelty (Shac) noemde. Volgens Lewis kwam de FBI tot de conclusie nadat de organisatie verschillende zaken onder de loep had genomen en de dierenrechtenactivisten had vergeleken met "rechtse extremisten, de KKK (Ku Klux Klan), anti-abortusbewegingen en soortgelijke groepen". Lewis voegde er aan toe dat de activisten nog geen geweld hebben gepleegd tegen mensen, maar dat dit kan veranderen. "We hebben een escalatie gezien in gewelddadige retoriek en tactiek. De aanslagen nemen ook toe in omvang en aantal", zo zei Lewis nog, er aan toevoegend dat het enkel een "kwestie van geluk" is dat er nog geen dodelijke slachtoffers gevallen zijn.

Bron: Het Laatste Nieuws

engeltje

« Reactie #195 Gepost op: 23 mei 2005, 00:02:10 »
naar mijn mening is iedere extremistische groep een groep met een verhoogd terreurrisico.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #196 Gepost op: 23 mei 2005, 00:59:23 »
naar mijn mening is iedere extremistische groep een groep met een verhoogd terreurrisico.

extreem is alleen vanuit jouw oogpunt. Andersom kan men het ook bekijken. Jouw bijvoorbeeld extreem noemen.
Alleen word groepen bekeken vanuit de middelpunt van de samenleving (het gemiddelde zeg maar), waardoor die groepen meteen per definitie fout zijn volgens de maatschappij.

Aiko

« Reactie #197 Gepost op: 23 mei 2005, 01:05:42 »
Destructief bezig zijn mag wel extreem genoemd worden hoor. Vind het helemaal niet gek dat een 'milieu-extremist' als een dreiging wordt gezien als er brandstichting bij komt kijken. Het zal mij eerlijk gezegd niet verbazen als er onder die extremisten ook gewoon branie-schoppers tussenzitten zoals dat ook bij die voetbalsupporters het geval is. Met slopen als een doel, een ideëel doel als argument.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #198 Gepost op: 23 mei 2005, 01:12:41 »
Destructief bezig zijn mag wel extreem genoemd worden hoor. Vind het helemaal niet gek dat een 'milieu-extremist' als een dreiging wordt gezien als er brandstichting bij komt kijken. Het zal mij eerlijk gezegd niet verbazen als er onder die extremisten ook gewoon branie-schoppers tussenzitten zoals dat ook bij die voetbalsupporters het geval is. Met slopen als een doel, een ideëel doel als argument.

Ja, maar die gedachte kan je ook vanuit hun positie omdraaien, dus het betreft altijd maar een mening over een groep. Men noemt jouw extreem en jij noemt mij extreem, ik noem de volgende weer extreem...

De ene is destructief door wat brand te stichten en de andere die laat lekker het regenwoud kappen voor zijn behoefte aan vlees. Kwestie van een andere kijk. Echter hebben die brandstichtende milieu-extremisten nog een doel ermee ter voorkoming juist van destructie... heel apart natuurlijk wel... want het milieu help je er niet echt mee als je brand gaat stichten. Kan je beter de tent afbreken en de spullen gaan hergebruiken ergens anders. Zo zorg je dat dingen nog steeds bestaan en hergebruikt kan worden en gaan ze niet weer opnieuw iets opbouwen met nieuwe middelen.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2005, 01:12:53 door Dr@gonfly »

Kiwi

« Reactie #199 Gepost op: 26 mei 2005, 14:17:16 »
Schapen dood na mishandeling, lammeren blijven achter. :'(