Vegatopia Forum

Dieren(leed) in het nieuws

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Dieren(leed) in het nieuws
« Reactie #120 Gepost op: 17 maart 2005, 11:27:10 »
Nou dacht ik toch dat ik al aardig wat gewend was, maar hier werd ik toch echt behoorlijk onpasselijk en boos van...

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline willem

• 2.430
« Reactie #121 Gepost op: 17 maart 2005, 11:33:18 »
Nou dacht ik toch dat ik al aardig wat gewend was, maar hier werd ik toch echt behoorlijk onpasselijk en boos van...

Ik kan niet bij het filmpje komen. Wat zit er precies in.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

kittyvandenoever

« Reactie #122 Gepost op: 17 maart 2005, 11:45:01 »
 ???ik kan het ook niet zien :-[

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #123 Gepost op: 17 maart 2005, 13:29:55 »
Ik kan niet bij het filmpje komen.

Dan moet je je Windows Media codecs even updaten...

Edit: of installeren, natuurlijk.

« Laatst bewerkt op: 17 maart 2005, 13:31:24 door Sånder »
“it's strange how life makes sense in time...”

Tamara

« Reactie #124 Gepost op: 17 maart 2005, 14:05:18 »
Citaat

Wat een vreselijk en barbaarse manier zo met levendige wezens om te gaan.
Levendig gevild worden en geslagen worden met stok en mes.
Ik heb het filmpje voor de helft gekeken, sta te trillen op mijn benen

GORE KLOOTZAKKKEN >:( :angry4: >:(
Ik hoop dat er een bom op de aarde valt.

Tamara

« Reactie #125 Gepost op: 17 maart 2005, 14:06:22 »
Citaat
ik kan het ook niet zien

Wees blij, je kunt er uiteindelijk aleen maar kapot aan gaan.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2005, 14:22:08 door Sånder »

Tamara

« Reactie #126 Gepost op: 17 maart 2005, 14:25:46 »
Wordt het nu mischien na het zien van dit filmpje begrepen dat er toch een aantal mensen hier op aarde zijn die ik mijn organen niet wil geven?

Die man die hier zo met plezier gewelddadig en barbaars bezig is, verdient geen orgaan, kijk maar naar die dieren, hoe ze lijden, dat ga je toch niet belonen met een orgaan?

Offline willem

• 2.430
« Reactie #127 Gepost op: 17 maart 2005, 14:44:46 »
Ik kan niet bij het filmpje komen.

Dan moet je je Windows Media codecs even updaten...

Edit: of installeren, natuurlijk.

Het heeft een andere reden: ik ben extern aangesloten op een intranet. De eigenaar van de computer wil niet dat er extra programma's of randapparatuur  op wordt aangesloten. Ik kan een programma dus niet downloaden.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Kiwi

« Reactie #128 Gepost op: 17 maart 2005, 16:26:30 »

Ik kon het toch niet laten, ook al was ik gewaarschuwd... wat zullen die arme beesten een pijn hebben gehad. :crying:

teigetje

« Reactie #129 Gepost op: 17 maart 2005, 18:48:48 »
ik hield het precies tien seconden vol, wat een ranzige film..... ongeloofelijk waar andere mensen toe in staat zijn.  :'(

(heb het maar even aangepast omdat het niet zo lief was wat ik zei)
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2005, 09:57:48 door Martijn »

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #130 Gepost op: 17 maart 2005, 20:23:29 »
Even tot tien tellen. Een potlood in kleine stukjes breken. Rondje gaan rennen door de buurt. Tegen een boksbal meppen. Een telefoongids doormidden scheuren. Je knuffelbeest pakken en op bed gaan liggen huilen. Je benedenbuurvrouw van 82 afbekken. Met gierende banden de straat uitrijden. Je serviesgoed testen op breekbaarheid. Twaalf pagina's in je lief dagboek volpennen.

Zie je wel: het kost helemaal geen moeite om tien alternatieven te bedenken voor stoom afblazen op een internetforum.

teigetje

« Reactie #131 Gepost op: 18 maart 2005, 09:52:51 »
is ook weer waar, dank je wel jan. ook al is je buurvrouw van 82 afbekken ook niet erg positief te noemen  ;D

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #132 Gepost op: 18 maart 2005, 11:08:41 »
is ook weer waar, dank je wel jan. ook al is je buurvrouw van 82 afbekken ook niet erg positief te noemen  ;D

Ach, als ze slechthorend is merkt ze er misschien helemaal niets van  ;) ::)

Kiwi

« Reactie #133 Gepost op: 22 maart 2005, 07:41:27 »
BANGKOK Een Thaise hond die de tsunami heeft overleefd, krijgt een nieuw baasje in Amerika. Volgens een krant in Bangkok heeft 'Thai' de harten veroverd van een team Amerikaanse reddingswerkers.  
De pup zwierf eenzaam over de puinhopen die de tsunami had aangericht. Hij had een huidinfectie waarvoor een lokale hulpverlener hem wilde behandelen. Maar door verkeerde medicijnen pakte dat erg slecht uit en raakte Thai in shock. Toen het beest ook deze beproeving had doorstaan, werd hij de mascotte van het Amerikaanse team. Hij kreeg een enkeltje naar Atlanta, waar de mensen bijna in de rij staan om Thai te mogen adopteren.

Net of er in Atlanta geen andere hondjes zijn die geadopteerd willen worden...   :-\

Kiwi

« Reactie #134 Gepost op: 30 maart 2005, 14:38:57 »
De Algemene Inspectiedienst is een onderzoek begonnen naar het gebruik van nicotine in de pluimveehouderij. Deze maand zijn een leverancier en drie pluimveehouders betrapt op handel en gebruik van het verboden middel.  
Het zeer giftige nicotine wordt door de pluimveeboeren gebruikt om bloedluis bij kippen tegen te gaan. Begin deze maand werd een kippenboer betrapt toen hij vloeibare nicotine ophaalde bij een reinigings- en ontsmettingsbedrijf. Uit de administratie bleek dat het bedrijf duizenden liters nicotine had besteld. Welke gevolgen nicotine voor eieren en kippen heeft, wordt onderzocht.

Fabian

« Reactie #135 Gepost op: 31 maart 2005, 11:33:17 »
We hebben ons best gedaan maar het mocht niet baten: Circussen met wilde dieren worden niet verboden in Groningen.

Maar de peiling vind ik op zich aardig positief. It's just the beginning.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #136 Gepost op: 31 maart 2005, 11:41:22 »
Volgende keer beter....

Ook wat in het nieuws moet komen, maar waar canada meer in het nieuws meekomt:

Zeehondenleed in Rusland: http://www.biteback.be/library/detail_art.php?artid=947
Stem op de Partij voor de Dieren

Monique

« Reactie #137 Gepost op: 01 april 2005, 09:49:17 »
Vreselijk van die zeehondjes slachtpartij die momenteel bezig is in Canada.
Op de site http://www.stopdeknuppels.nl , kun je er meer over lezen en ook wat je bijvoorbeeld kan doen voor deze dieren.
Ik heb gisteren een protestmail gestuurd.
Het is niet veel, maar tenminste iets! toch?! :-\

teigetje

« Reactie #138 Gepost op: 01 april 2005, 11:25:17 »
>:( als ik het zo zie worden er per jaar net zoveel 'russische' zeehondjes doodgeknuppeld als 'canadese' met het verschil dat canada er nog net iets 'humanere' moordmethodes op na houdt :-X . goed dat je dit hier meldt. ik wist dit niet. gelijk maar even een protestmail sturen.

Miezemiez

« Reactie #139 Gepost op: 01 april 2005, 13:08:19 »
Heb ook een protestmail gestuurd, en de site rondgestuurd, hopelijk sturen meer mensen een mail.

(soms kan ik er gewoon niet tegen dat het mensen geen ruk kan schelen, dan heb ik het niet over HIER op dit forum, maar gewoon 'out there' als ik het er met mensen over heb... dit terzijde)