Helaas is mijn hamstertje Charlie een weekje of twee overleden.
Hij werd wat minder actief en rende niet meer zo in z'n radje. Wel werd ie dikker. Ik dacht eerst dat ie last had van de rui.
Toen ik zag dat ie met veel moeite het hem niet meer lukte om in z'n radje te rennen. Mijn vriend had een opstapje gemaakt van hout, waar die wel blij mee was, maar na kort gelopen te hebben ging hij er dan weer uit en slapen.
Toen ik zag dat ie ook steeds minder at, maar wel dik bleef, ben ik naar de dierenarts gegaan. Die voelde een enorme bobbel in z'n buik, die vrijwel zeker een tumor was.
Ik had hem toch maar mee naar huis genomen, zodat ie nog rustig thuis bij kon komen en ik hem nog een betje kon verwennen. De druppeltjes pijstiller leken wel wat te werken en hij leek wat opgewekter
Helaas was het de dag erna duidelijk dat de energie eruit was. Hij wilde zelfs niet meer een likje yoghurt en regeerde bijna niet meer.
's Avonds was het dan ook alweer voorbij.
Heel verdrietig allemaal, was een lief beestje. :'(
Nu heb ik vandaag een nieuwe hamster gekocht, die direct een heel ander karakter lijkt te hebben. Volgens mij wordt dit een klimmer/sloper, maar we zullen zien. Na uitgebreid de hele kooi te hebben onderzocht, ligt ie nu lekker te slapen onder een berg katoenzaden (dat is zacht spul).