Mijn konijn heeft al een paar weken last van een ontstoken oog. Zielig! Er zijn al verschillende druppels, doorspoelen, antibiotica etc in het oog gegaan. De dierenarts tast ook een beetje in het duister. Hij is gisteravond 'opgenomen' en blijft tot morgen nog bij de dierenarts om onderzoeken te doen.
De traanbuis kunnen ze goed doorspoelen en gelukkig eet hij ook goed.
Maar verder is het gewoon echt balen (3x per dag zalven etc) en zielig voor hem (en het wordt ook al met al best kostbaar zo).
Jeetje dit was in november, het is nu januari.
Het gaat nog steeds niet goed met P. Het duurt nu al zo lang dat ik me afvraaf of het nog goed komt. Vrijdag as gaan we weer naar de dierenarts. We zijn inmiddels bij Dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht, echt een superfijne kliniek! Vrijdag wil de dierenarts kijken of hij hem nogmaals kan opereren, want hij vermoedt dat er een abces in zijn kaak zit.
Er is een maand geleden een extra opening in zijn neus gemaakt waar we 2x per dag fysiologische zoutoplossing doorheen moeten spoelen met een speciaal spuitje. Daarnaast nog een spuitje in zijn neusgat. Om de dag een antibioticainjectie (zelf toedienen) en een oogdruppel en na 5 minuten oogzalf.
Hij mag geen hooi en stro, er zijn 3 kiezen getrokken en zijn rechterwang is half kaal omdat het haar is weggeschoren.
Maar het is zo'n schatje! Hij is nu binnen en dat is dus heel gezellig. Inmiddels is hij min of meer zindelijk (plast net NAAST het bakje af en toe) en hij huppelt en springt gezellig rond.
Gisteren knipte ik tot overmaat van ramp nog in zijn wang, bij het wegknippen van wat haar. Arme stakker!