Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #620 Gepost op: 14 juni 2012, 00:57:01 »
Bono is geen vegetarier. Die lijsten van bekende vegetariers/veganisten moet je altijd net zo min serieus nemen als een lijst van sexy vegetariers van Wakker Dier.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #621 Gepost op: 14 juni 2012, 06:53:55 »
Leuk, Sedna  :D
Gaat Bono samenwonen met het konijn van de kinderen?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #622 Gepost op: 14 juni 2012, 08:47:35 »
@Dreak ik zocht inspiratie voor een naam en vond die lijst wel handig daar voor. En klopt helemaal wat je zegt. De bekende mensen staan zelf ook vaak voor een verbazing. In het blad leven (van de vegetarische bond) staat Nicolette Kluijver als meest sexy vegetariër. Ze was zelf blij verrast met de titel ; zeker omdat ze tegenwoordig weleens zondig door vis te eten.

@Haantje Ja Bono woont nu samen met de dwergkonijntjes van me kinderen. Hun konijntjes heet Lady en Rapunzel , namen uit Disney Films. Alleen als Bono 4 a 5 maanden is dan moeten ze weer even apart tot dat Bono 1 jaar is en dan word hij gecastreerd.
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2012, 21:06:40 door Sedna »
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #623 Gepost op: 14 juni 2012, 13:26:36 »
Ik weet niet hoe het met het zaakje van Vlaamse Reuzen is gesteld, maar bij mijn wijlen nijntje Pluis mochten de balletjes er af toen hij 3 maanden oud was. Daarna hoefde hij maar 6 weken apart te zitten van zijn toekomstige vriendinnetje.


Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #624 Gepost op: 14 juni 2012, 15:01:26 »
@Hizikigrrrl Het kan makkelijk veel eerder maar de fokker adviseerde het met een jaar te doen zodat hij helemaal goed vol kan groeien. Aangezien ik graag wil dat mijn konijn super groot word wacht ik tot hij een jaar is.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #625 Gepost op: 14 juni 2012, 20:59:02 »
@Hizikigrrrl Het kan makkelijk veel eerder maar de fokker adviseerde het met een jaar te doen zodat hij helemaal goed vol kan groeien. Aangezien ik graag wil dat mijn konijn super groot word wacht ik tot hij een jaar is.

Ah, dan snap ik het. Je neemt immers geen Vlaamse Reus omdat je een schattig klein nijntje wilt;).

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #626 Gepost op: 08 augustus 2012, 00:21:55 »
Heeft iemand ervaring met het voeren van vleesvervangende producten aan ratjes? Heeft iemand dat al geprobeerd, mogen ze dit eten, is het evengoed als vlees voor ze?
Ik zou het namelijk leuk vinden als het kon, maar niet ten koste van hun gezondheid natuurlijk :)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #627 Gepost op: 08 augustus 2012, 23:47:32 »
Er kwam net weer een wakergeluid uit de caviaflat  :heart: 
Ik durfde het licht niet aan te doen om te kijken wie het was, omdat ik bang was dat caafje in kwestie dan spontaan zou stoppen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #628 Gepost op: 15 augustus 2012, 18:24:47 »
Vanochtend was het gras nog te nat om de cavia's al naar buiten te doen. Toen ik thuis kwam lagen ze allemaal voor pampus in het hok, blijkbaar hadden ze het warm. Nu liggen ze voor pampus in het gras.

Op mijn nieuwe werk worden gelukkig ook veel appels genuttigd. De schillen en klokhuizen heb ik zo hier en daar verzameld. Ik heb concurrentie van iemand die ze meeneemt voor op de compostbult.
Beestjes gaan voor  ;)
De schillen voor de cavia's en de klokhuizen naar de kippen. Op en top recycleer!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Aiko

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #629 Gepost op: 15 augustus 2012, 18:26:56 »
Er kwam net weer een wakergeluid uit de caviaflat  :heart: 

Wat is dat. Een grommende waakse cavia?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #630 Gepost op: 15 augustus 2012, 22:44:45 »
Er kwam net weer een wakergeluid uit de caviaflat  :heart:  
Wat is dat. Een grommende waakse cavia?


Het is een vrij zeldzaam geluid.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Aiko

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #631 Gepost op: 15 augustus 2012, 23:03:26 »
Er kwam net weer een wakergeluid uit de caviaflat  :heart:  
Wat is dat. Een grommende waakse cavia?


Het is een vrij zeldzaam geluid.

Hoor niets. Er kwettert een vogel doorheen...

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #633 Gepost op: 15 augustus 2012, 23:10:51 »
Wow, dat is bijzonder. Ik kan me voorstellen dat je in paniek naar het arme vogeltje gaat zoeken!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #634 Gepost op: 10 oktober 2012, 17:12:26 »
Lachen: 5 cavia's, 1 stronk broccoli en een huisje met een beperkte deuropening  ;D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #635 Gepost op: 24 oktober 2012, 12:26:55 »
Er kwam net weer een wakergeluid uit de caviaflat  :heart:  
Wat is dat. Een grommende waakse cavia?


Het is een vrij zeldzaam geluid.

dan was de cavia van meneer lijntje's nichtje een uitzondering die floot echt heeeel veel!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #636 Gepost op: 16 februari 2013, 19:24:33 »
Snif, 2 beroemde konijntjes zijn niet meer: https://www.facebook.com/Jeroeneploen/posts/541388995901458

 :'(

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #637 Gepost op: 16 februari 2013, 19:52:00 »
Door een loslopende kat nog wel. Ik hoop dat de baasjes van de kat dit ook lezen en de kat voortaan binnenhouden (of dat hij/zij wordt gevangen en een nieuw baasje krijgt en binnen blijft).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #638 Gepost op: 16 februari 2013, 21:00:40 »
 :'(
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #639 Gepost op: 18 februari 2013, 14:28:53 »
 :o :'(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!