Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #400 Gepost op: 04 april 2010, 01:07:05 »
zien jullie trouwens Toet die Ko lastigvalt, en Puck. :heehee: Maar als het goed is is dat nu dus voorbij. En ook geen schijnzwangerschappen meer, jeej! :D

Die giechel op de achtergrond was wel geinig. Simultaan met de mijne.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #401 Gepost op: 04 april 2010, 09:54:00 »
 :heehee:

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #402 Gepost op: 05 april 2010, 10:01:47 »
En je kunt ze altijd nog vertroetelen met verse paardebloembladeren.

We zijn gisteren even op zoek gegaan, maar er waren nog nergens paardenbloemen. Wel iets wat er op lijkt (leeuwentand volgens mij?) en wat ze net zo lekker vinden. De kooi staat nu in ieder geval weer buiten, en de dametjes zijn meteen veel levendiger. Er wordt volop gesnuffeld, aan beide kanten van de tralies, en Puck probeert uit alle macht een gaatje te vinden waardoor ze kan ontsnappen. En dan te bedenken dat ze nog tot vrijdag in die kooi moeten blijven, arme konijntjes...

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #403 Gepost op: 05 april 2010, 13:33:19 »
Die vinden ze inderdaad superlekker, maar die zijn er nog niet echt. Wel hebben we deze week weer voor het eerst wilgentakken gescoord, die vinden ze ook niet te versmaden! :)

Hier wel hoor, je mag ze gerust uit mijn gazon komen halen! ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #404 Gepost op: 05 april 2010, 13:57:19 »
Of tussen mijn tegels vandaan  :P
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #405 Gepost op: 05 april 2010, 13:58:03 »
Kiwilief heeft toch nog geen werk, ik stuur hem van de week wel even langs. :P

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #406 Gepost op: 05 april 2010, 15:32:00 »
Kiwilief heeft toch nog geen werk, ik stuur hem van de week wel even langs. :P

Prima, ik heb er net een met lange penwortel en al uit getrokken: wat bied je?  :P
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #407 Gepost op: 07 april 2010, 21:28:34 »
Kiwi, hoe gaat het met de konijnendames?
Ze konden vandaag in ieder geval lekker naar buiten  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #408 Gepost op: 07 april 2010, 23:17:00 »
Ze zijn de hele week al elke dag buiten geweest (soms wat korter vanwege de regen, op dagen als vandaag bijna de hele dag). Het gaat goed met ze; ze eten en keutelen als bootwerkers en verbouwen dagelijks de inrichting van de kooi. Ze zullen zich wel rot vervelen. Gelukkig duurt het nu niet lang meer; vrijdagochtend moeten we terug voor controle en om de hechtingen te laten verwijderen, en als alles dan goed gaat mogen ze daarna weer de ren in.
Ze missen hun vriendjes die nog buiten zitten wel hoor, en andersom. Ik heb van de week een foto gemaakt (beetje veel spiegeling omdat ik hem van binnen naar buiten heb genomen), waarop je goed kunt zien dat Teun en Toet elke keer even bij elkaar komen snuffelen (klik). Nog 34 uur...

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #409 Gepost op: 07 april 2010, 23:22:25 »
keutelen als bootwerkers

Die vervelende mental pictures ook altijd... :dork:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #410 Gepost op: 07 april 2010, 23:28:12 »
:heehee:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #411 Gepost op: 12 april 2010, 17:25:09 »
Nijntje Pluis rekte zich zojuist net uit als een kat, dus met gebogen rug de lucht in. Heb ik hem nog nooit zien doen!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #412 Gepost op: 14 april 2010, 14:33:17 »
Kiwi, zijn je nijnen alweer herenigd?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #413 Gepost op: 14 april 2010, 17:07:22 »
Ja, meteen weer na de controle en het verwijderen van de hechtingen afgelopen vrijdag. Alhoewel ze de hele week elke dag contact hadden gehad was het toch meteen weer mis. Achter elkaar aan rennen, zo hard dat er zelfs gilletjes geslaakt werden, jagen en plukken haar uittrekken. En dan niet alleen tegen de twee voedsters die binnen hadden gezeten, maar het was weer hommeles binnen de hele groep. We hebben ze maar hun gang laten gaan. Wel zoveel mogelijk samen laten eten (voor zover dat ging), en na ruim een dag was de rust weergekeerd. En nu zijn ze gelukkig weer dezelfde kleffe groep als voor de operaties. :heart:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #414 Gepost op: 23 april 2010, 01:28:20 »
Ik dacht even dat Lapientje er net bij een uitgebreide knuffelsessie in bleef, zo genoot ze er van. Ze was helemaal in trance!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #415 Gepost op: 23 april 2010, 01:34:17 »
:)
Ik zag zo laat nog een post van jou in de nijntjesdraad en was even bang dat het weer niet goed ging.
Dit is een veel leukere post!

Had eigenlijk nooit verwacht dat Nijnen van knuffels houden. Bijzonder.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #416 Gepost op: 23 april 2010, 09:09:00 »
De meeste van mijn konijnen houden er ook heel erg van om geaaid en geknuffeld te worden. Je moet ze alleen niet willen oppakken, want dat is eng (en dat is ook heel logisch, omdat de enige keer dat hun wilde soortgenoten opgepakt worden is als ze worden gegrepen door een roofdier).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #417 Gepost op: 23 april 2010, 13:52:16 »
:)
Ik zag zo laat nog een post van jou in de nijntjesdraad en was even bang dat het weer niet goed ging.
Dit is een veel leukere post!

Had eigenlijk nooit verwacht dat Nijnen van knuffels houden. Bijzonder.

Hihi, gelukkig gaat het momenteel goed met Pluis. Het regelmatig borstelen doet het 'm, denk ik. Hij heeft een poosje speciale ananasenzymen gehad, maar die zijn nu op. Misschien dat ik nog aan probiotica ga beginnen.
Bij mij zit de schrik er nog wel flink in. Als hij een beetje vreemd zit of ligt, check ik onmiddelijk of hij nog wel wil eten.


Nijnen kunnen enorme knuffelkonten zijn, ze vinden het vooral fijn als je ze over hun hoofdje en oren aait. De rest van het lichaampje kunnen ze een beetje eng vinden.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #418 Gepost op: 03 mei 2010, 21:14:40 »
De cavia's vandaag verwend met de eerste verse scheuten riet.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #419 Gepost op: 04 mei 2010, 11:13:20 »

Had eigenlijk nooit verwacht dat Nijnen van knuffels houden. Bijzonder.

Nijnen kunnen enorme knuffelkonten zijn, ze vinden het vooral fijn als je ze over hun hoofdje en oren aait. De rest van het lichaampje kunnen ze een beetje eng vinden.

En zo hun ogen sluiten van het genieten, dat vindt ik echt super. Dan laten ze zich helemaal gaan en worden slap. En dan die ene van ons maakte daar nog geluidjes bij, was echt grappig.

Alleen overlaatst zat ik bij de kapper, en die gaf mij een hoofdmassage, en dat was zo goed, mijn ogen vielen ook toe. Moest aan die konijnen denken, en schaamde mij wel een beetje, maar kon er niks aan doen. Héhé. Gelukkig waren de spiertrekkingen en geluidjes er niet bij.  ;D Misschien meer iets voor de bekentenissendraad.