Sinds deze middag hebben wij weer een konijn in huis. Het was helemaal niet de bedoeling, maar het ging echt niet anders...
Toen ik vanmiddag thuis kwam stond de buurvrouw buiten te wachten op een vriendin, en ze sprak me aan. Ze had net een week een konijn, maar het was vals en beet enz en ze wilde er van af. Of ik het niet wilde hebben.
Nu is mijn konijn net een paar maanden dood, en mijn vriend heeft een allergie. In eerste instantie zei ik dus nee.
Maar toen zij met de auto was opgehaald, ging ik toch even in het portiek bij haar konijn kijken. Het stond helemaal alleen in het donker. In een lege kooi, zonder eten en drinken, zonder stro op de vloer. Hij zat eenzaam tussen zijn keutels...
Ik maakte het hokje open en ging hem gewoon aaien (ondanks de bijtwaarschuwing) en het was een schat van een beestje! Het drong zich helemaal tegen mijn hand aan, zo fijn vond ie het om even aangehaald te worden!
Ik heb dus even met mijn vriend overlegd en naar haar mobiel gebeld, ik kon t konijn meteen meenemen.
Nu ga ik vanavond weer even bij haar langs, want ik weet niet eens hoe oud t beestje is, of ie al bij de dierenarts geweest is enz. Volgens mij is ie nog heel jong en dus ook nog niet gecastreerd of gestrilliseerd. Hij is nu het huis aan t verkennen en ligt languit tussen een stapel kranten op t balkon. Heel schattig.
Mijn buurvrouw heeft vier honden en twee kinderen en woont op een kleine flat, net als ik. Ik denk dat t konijn er gewoon helemaal gefrustreerd was. Ach...
Ik had gelukkig alles nog staan van mijn vorige konijn, ik kon alleen niet zo snel aan stro komen. Maar morgen komt dat helemaal goed!
Zielig he? Voor het konijn.. Als mensen helemaal niet met hun huisdier kunnen omgaan!