Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #60 Gepost op: 19 juli 2005, 13:43:16 »

Of je legt ook gaas plat op de bodem, of vouwt het onderste deel gewoon om.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #61 Gepost op: 19 juli 2005, 13:44:54 »

Of je legt ook gaas plat op de bodem, of vouwt het onderste deel gewoon om.

En dan een hokje eroverheen en er is weer een konijnenhok gecontrueerd. ;D
Het gaat Hizz er volgens mij om dat ze de konijnen ook vrij wil kunnen laten lopen.  :)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #62 Gepost op: 19 juli 2005, 13:56:20 »

Ah, zo. Maar dan buig je het gaas toch gewoon naar buiten uit? :P
(Heb niet de hele draad gelezen, geef ik eerlijk toe).
Wij krijgen overigens het omgekeerde probleem, als we binnenkort een moestuintje gaan beginnen - dan moeten de nijntjes buiten blijven staan kwijlen. En gaas diep ingraven - daar wil ik hier niet aan beginnen. Teveel steen in de grond.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #63 Gepost op: 19 juli 2005, 14:37:15 »
Geen enkel konijn heeft borsten, dus ik ga er vanuit dat Hiziki met 'tietjes' tepels bedoelde.

Toen mama Terra haar kids nog voerde, kon je haar opgezwollen tepels anders gerust borsten noemen...   :-X    :)
'fish are friends, not food!'

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #64 Gepost op: 19 juli 2005, 14:50:32 »
Geen enkel konijn heeft borsten, dus ik ga er vanuit dat Hiziki met 'tietjes' tepels bedoelde.

Toen mama Terra haar kids nog voerde, kon je haar opgezwollen tepels anders gerust borsten noemen...   :-X    :)

Ja, dan wel natuurlijk. Maar 't is niet zoals bij mensen dat een dier borsten heeft terwijl ze ze niet gebruikt om melk te geven.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #65 Gepost op: 19 juli 2005, 19:08:59 »
Hebben mannetjesnijnen ook tietjes?

Ja natuurlijk! Net als mannetjesmensen.


Bij muizen dacht niet hoor, dus zo normaal is dat niet, bij muisjes alleen de vrouwtjes.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #66 Gepost op: 19 juli 2005, 19:10:38 »
Ja, ik bedoelde tepeltjes. We waren aan het kijken of A. nu wel of niet een vrouwtje is. We laten het maar aan de expert over, want van de plaatjes op het internet wordt je ook niet wijzer.

En de nijntjes komen in een ren te lopen waarvan de bodem en de randen van beton zijn. Daarop komt een laag zand en gras. Daar graven ze zich echt niet uit.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #67 Gepost op: 19 juli 2005, 19:25:48 »
Hebben mannetjesnijnen ook tietjes?

Ja natuurlijk! Net als mannetjesmensen.


Bij muizen dacht niet hoor, dus zo normaal is dat niet, bij muisjes alleen de vrouwtjes.
misschien heb je ze nog niet gezien, maar volgens mij hebben bij alle zoogdieren zowel mannen als vrouwen tepels
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #68 Gepost op: 19 juli 2005, 19:33:55 »
Dat dacht ik ook. Maar bij muizen zullen ze wel helemaal inieminie zijn. Ik heb de tepels van mijn cavia's nog eens goed bekeken en die van Kaat zijn wel 3 keer zo lang als die van Joep en Frum, wiens tepels meer twee sneue wratjes zijn.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #69 Gepost op: 20 juli 2005, 10:26:43 »
hebben cavia's er maar twee? mijn fretten hebben er zes volgens mij, maar wel lastig te vinden, dus misschien zijn het er wel 8

ik zal het even opzoeken: het zijn er 8
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #70 Gepost op: 20 juli 2005, 10:36:32 »
Cavia's hebben er twee, iets boven hun liezen. Caviababietjes kunnen namelijk al vrij snel meeëten en hoeven niet wekenlang alleen maar op moedermelk te leven, zoals bijvoorbeeld konijnen (ik weet niet hoe het bij fretten zit). Cavia's worden ook al helemaal 'af' geboren, het zijn al helemaal cavia's alleen dan in mini-formaat. Hun ogen zijn open en ze zijn al helemaal behaard en kunnen vanaf het eerste begin al lopen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #71 Gepost op: 20 juli 2005, 10:46:05 »
aha, fretten zijn 2 gram als ze worden geboren, kaal en de oogjes zijn gesloten
op foto's ziet het er redelijk embryonaal uit
ik weet niet precies hoe lang ze gezoogd worden,maar pas na 4 weken gaan de ogen open en krijgen ze hun tekening (en vanaf een week of 5-6 willen dierenwinkels ze al verkopen, aangeraden wordt 8-10 weken)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #72 Gepost op: 20 juli 2005, 20:37:52 »
Hebben mannetjesnijnen ook tietjes?

Ja natuurlijk! Net als mannetjesmensen.


Bij muizen dacht niet hoor, dus zo normaal is dat niet, bij muisjes alleen de vrouwtjes.
misschien heb je ze nog niet gezien, maar volgens mij hebben bij alle zoogdieren zowel mannen als vrouwen tepels

Ik heb dat van anderen gehoord, zelf heb ik er nooit echt naar gekeken, weet toch dat ze allemaal jongens zijn.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #73 Gepost op: 27 juli 2005, 21:06:50 »
A. heeft een vriendje! Hij heet P. en is een woest-behaard dwergje van 2,5 maand oud uit het asiel in Doetinchem. Aangezien hij nog niet gecastreerd is (nog geen balletjes), mogen ze voorlopig niet los bij elkaar, maar ze hebben al wel aan elkaar gesnuffeld door de tralies en ze lijken elkaar lief te vinden.

In het asiel daar hebben ze de alles mooi voor elkaar. Alle dieren hadden ruime verblijven en veel speelgoed. We hebben ook nog even met de kittens op de kittenszolder gespeeld :heart:.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #74 Gepost op: 27 juli 2005, 21:08:35 »
A. heeft een vriendje! Hij heet P. en is een woest-behaard dwergje van 2,5 maand oud uit het asiel in Doetinchem.

Leuk voor A.! En voor P. natuurlijk! :heart:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #75 Gepost op: 28 juli 2005, 14:13:27 »
Gisteren heb ik ze bij elkaar gezet. Ik ben er uiteraard wel bijgebleven, maar ik denk dat P. nog niet zoveel weet heeft van de bloemetjes en bijtjes zolang zijn balletjes nog niet ingedaald zijn. Wel was hij A's koppie helemaal aan het likken en hij wilde graag tegen haar aan liggen :marry:.
A is altijd eerst apathisch als ze op nieuw gebied is (in de huiskamer) en ze deed dus niks, maar af en toe duwde ze zijn kontje op en ik geloof dat ze hem ook even gebeten heeft.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #76 Gepost op: 28 juli 2005, 18:50:20 »
Gisteren heb ik ze bij elkaar gezet. Ik ben er uiteraard wel bijgebleven, maar ik denk dat P. nog niet zoveel weet heeft van de bloemetjes en bijtjes zolang zijn balletjes nog niet ingedaald zijn. Wel was hij A's koppie helemaal aan het likken en hij wilde graag tegen haar aan liggen :marry:.
A is altijd eerst apathisch als ze op nieuw gebied is (in de huiskamer) en ze deed dus niks, maar af en toe duwde ze zijn kontje op en ik geloof dat ze hem ook even gebeten heeft.

Oei, hier zou ik toch mee oppassen hoor, een ongelukje is zo gebeurd! En er is al zo´n konijnenoverschot nu. Hoe oud is P nu? Koppelingstips staan trouwens op www.konijnen.nl en www.bunnybin.nl. Belangrijk is dat het op neutraal terrein gebeurd. Maar ik zou er als ik jou was echt nog even mee wachten tot na de castratie van P.

Groetjes, Isa
'fish are friends, not food!'

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #77 Gepost op: 28 juli 2005, 19:26:32 »
Hij is 2,5 maand en nog zonder balletjes. Maar als ik ernaast zit en ze zo uit elkaar kan halen, lijkt de kans me klein. De koppelingstips heb ik al lang doorgelezen, dus ik weet wat ik moet doen.

« Laatst bewerkt op: 28 juli 2005, 19:27:05 door Hizikigrrrl »

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #78 Gepost op: 28 juli 2005, 19:29:53 »
Hij is 2,5 maand en nog zonder balletjes. Maar als ik ernaast zit en ze zo uit elkaar kan halen, lijkt de kans me klein. De koppelingstips heb ik al lang doorgelezen, dus ik weet wat ik moet doen.


2, 5 maanden kan misschien nog net ja. Maya was ruim 4 maanden toen hij Terra bevruchtte, maar kleinere konijnensoorten zijn meestal al eerder vruchtbaar. Ik zou iig ze geen seconde uit het oog verliezen, want konijnen kunnen razendsnel zijn...
Kheb zelfs wel eens een verhaal gehoord van bevruchting door de tralies heen...  ???  Maar dat lijkt me ook wel een beetje vergezocht...
Groetjes en plezier met je nijnen,
Isa
'fish are friends, not food!'

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #79 Gepost op: 01 augustus 2005, 09:07:15 »
Mijn lieve, sneue caafje Frummel had altijd al uitpuilend 'oogvlees' (ik weet niet of dat een echte naam heeft... ik bedoel het rode slijmvlies rondom je oog), maar sinds gisteren puilt het wel heel erg uit en is het ook op sommige plekjes niet vaalrood maar bloedrood. Hij heeft er al twee keer oogdruppels/gel voor gehad, maar dat hielp niet.
Eigenlijk heb ik besloten dat Frum in zijn leven nog maar 1 keer naar de dierenarts hoeft (en dat dat meteen de allerlaatste keer is) omdat hij er zowat een abonnement op heeft en het toch steeds niks oplost. Maar ik vind het wel moeilijk... Ik kijk het gewoon nog een paar dagen aan.
Verder is hij niet anders, hij eet, is even vrolijk en irritant als altijd en lijkt er geen last van te hebben. Maar ja, 't is toch een woekering en dan ga ik al snel aan een tumor denken. Maar aan de andere kant: wat kunnen ze daar dan aan doen? Ik wil hem niet laten opereren, want hij is 4,5 en niet echt goed van gestel dus ik denk niet dat hij dat overleeft.

Tja. Ik ga hem nog maar even knuffelen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid