SPOED:
wegens een uithuiszetting van een buurman is ook dit konijntje dak- en baasloos geworden. De buurman heeft het arme dier gewoon in de koude neergezet vanochtend, waar hij bijna 2 uur heeft gestaan. Wie weet er een goede plek voor hem?
Het is een mannetje (niet geholpen), hangoor, ik vermoed iets van een jaar oud, zeer energiek, grijsbruinwitbont gekleurd, grappig beestje. Ik vermoed dat ie wel flink in de hormoontjes zit. Hij komt met kooi en drinkflesje en moet voorlopig echt binnen blijven.
De dierenasiels in de regio kunnen hem niet opnemen, de andere optie is naar de kinderboerderij, maar ik zoek liever zelf een goed baasje voor hem. Ze zijn daar niet zo kieskeurig met de nieuwe baasjes.
Je moet de tijd en de ruimte hebben om het beestje een goed leven te geven, geld hebben om evt. dierenartsenkosten te kunnen betalen en er rekening mee houden dat een nijntje 10 jaar kan worden. Het zou het mooiste zijn als hij tezijnertijd aan een vrouwtje gekoppeld kan worden, maar dan zal hij wel eerst gecastreerd moeten worden (kost ong. €50,00).
Foto's:
https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=3130768439600&set=a.1644731849614.82163.1576434096&type=1