Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #520 Gepost op: 29 augustus 2011, 06:44:06 »
*smelt*

Zo schattig. Vooral omdat ze al helemaal af zijn en alleen nog maar heel groot hoeven te worden :heart: Stiefmama/-papa vindt het zo te zien ook allemaal best
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #521 Gepost op: 29 augustus 2011, 09:52:59 »
Oudtante Henk vindt het allemaal prima. Toen ik buiten ontdekt had dat ze geboren waren, was zij de natste aan het drooglikken. Ze krijgen wel een snauw als ze bij haar aan een tepel willen lurken. En ligt het grut wat tegen haar aan als moeders het een etage hogerop zoekt voor een hazenslaapje.

Ik had nog nooit zelf een nestje gehad, dus ik vind het ook heel bijzonder. Ik ken wel jonge cavia's en ook van een paar dagen oud, maar dan zie je ze 1 keer en nu zie je van moment tot moment hoe ze het doen. Het leukste vind ik dat ze alle geluiden al kunnen maken. En terwijl ik dit tik zit er eentje midden in de voerbak een poging te ondernemen om graan te eten  :heart:

Eelco, ook voor haantjes is caviaTV op dit moment de leukste zender van Nederland. (Ik moet er nog regelmatig aan denken hoe Bas hier op zijn kleedje voor de kooi zat, onvoorstelbaar dat hij er niet meer is  :()
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #522 Gepost op: 29 augustus 2011, 09:53:59 »
Hoe doet jouw koppel het trouwens, Marie?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #523 Gepost op: 29 augustus 2011, 13:57:22 »
Hebben ze bij de geboorte al de oogjes open?

En ook een knuffel voor oudtante Henk!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #524 Gepost op: 29 augustus 2011, 14:04:27 »
Ja, alles erop en eraan. De tweede en derde foto zijn van net na de geboorte, de jongsten waren nog vochtig. Heel anders dan konijnenjongen dus. Moeders maakt ook geen nestje en de draagtijd is veel langer.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #525 Gepost op: 29 augustus 2011, 16:38:16 »
 :heart:

ik ben ook gesmolten.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #526 Gepost op: 29 augustus 2011, 17:01:02 »
Als iemand er graag twee wil dan kan dat (over een paar weken dan he). Vier erbij is meer dan waar ik op gerekend had.
Ik weet nog niks van hun geslacht en zou zelf in ieder geval graag een borsteltje houden.
Vanavond ga ik ze weer wegen, ik zou zweren dat ze gegroeid zijn  :)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #527 Gepost op: 29 augustus 2011, 18:28:32 »
Ahhwwwww.... :heart: :heart: :heart:
Het is dat konijnen en cavia's samen niet zo'n goede combinatie zijn, anders wist ik het wel...

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #528 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:33:51 »
Ik heb wel eens een dwergkonijn en cavia samen gehad. Dan lag het konijn languit te maffen en de cavia daar dwars overheen. Ze wasten bij elkaar de oren en de cavia leerde van het konijn op de achterpootjes staan om eten aan te nemen.
Verder ben ik het met je eens dat ze allebei minstens één eigen soortgenoot verdienen.

Het weeggebeuren is weer achter de rug en zoals verwacht zitten ze alle vier op of boven hun geboortegewicht. De oudste en tevens "dikzak" heeft zelfs de mijlpaal van 100 gram bereikt  ::) 

Hiziki, hoe gaat het met pluisje?
En Kiwi, je hebt me op een idee gebracht met het begroeien van het konijnenpaleis. Ik ga uitzoeken van welke klimplant de kippen gelukkig worden.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #529 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:47:15 »
Met Pluisje gaat het nog steeds niet super... er zit gewoon iets anders achter dan die haken. Ik heb vandaag vitaminedruppels van Beaphar gehaald; ik heb een idee dat hij zijn blindedarmkeutels niet opeet en dan kan hij dus een B12-tekort krijgen. Hopelijk helpt het.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #530 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:50:06 »
Hoe doet jouw koppel het trouwens, Marie?

Hartstikke goed! Pleun is wat meer uit haar schulp gekropen door de mannelijke aandacht en Peer is sinds een week of wat een stuk rustiger (hij was nogal aan het patseren).
Ze zitten nu samen aan de hooibar.

Heb helaas geen plek voor geplande gezinsuitbreiding... Ongeplande verwacht ik ook niet, hoewel ik van de week wel even aan Pleuns buik gevoeld heb of ik geen kindertjes voelde (ze mag absoluut niet zwanger worden, na het eerste jaar wordt het bekken strammer en stijver en is bevallen heel moeilijk). Maar gelukkig, ik voelde niks. Peer heeft dan ook wel een heel vreemd piemeltje (een leeg tuutje), daar kan hij vast weinig schade mee aanrichten ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #531 Gepost op: 30 augustus 2011, 14:05:14 »
Kleine Pluis heeft het helaas niet gehaald. Vanochtend vroeg lag hij dood in zijn kooitje. Eerder vannacht leek het nog goed te gaan, we hebben nog even geknuffeld en hij was lekker hooi aan het eten.

Mijn moeder haalt hem vanmiddag op en dan wordt hij in de tuin begraven, in de buurt van zijn geliefde Annabel.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #532 Gepost op: 30 augustus 2011, 14:12:44 »
jeetje wat naar hizzi, knuffel!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #533 Gepost op: 30 augustus 2011, 14:37:38 »
Dank je wel. Vanochtend was ik heel verdrietig, en dan komen er ook schuldgevoelens om de hoek kijken van 'wat als ik eerder naar de DA was gegaan'... Maar ik ben ervan overtuigd dat er meer achter zat. Hij heeft gelukkig een mooi leven gehad, maar ik had hem graag nog wat jaartjes hier zien rondhuppelen.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #534 Gepost op: 30 augustus 2011, 16:01:38 »
 :'( Sterkte!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #535 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:44:08 »
 :pet:

Sterkte.

Dat van die schuldgevoelens en twijfels herken ik wel. Je moet je er maar aan vasthouden dat ie bij jou een heel mooi leven heeft gehad.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #536 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:00:38 »
Och... Wat verdrietig...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #537 Gepost op: 31 augustus 2011, 08:15:35 »
Ah :( :pet: Sterkte!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #538 Gepost op: 31 augustus 2011, 13:27:14 »
Sterkte Hiziki, ik ken het gevoel :(

@Haantje: wat een schatjes! Ik dacht dat het van die kale 'wormpjes' zouden zijn bij hun geboorte, maar ze zijn al helemaal af!

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #539 Gepost op: 31 augustus 2011, 19:36:47 »
Agossie wat jammer.. :(

Mijn drie moppies dan ook maar?

Mijn kleine charmeur, Rhandolph. <3 Alweer 2,5, en ja de foto is recent. :)


Dan William Imenhotep, net een jaar geworden en toekomstig stamvader van de hamstery, hoop ik.


En als laatste, Joey, ook alweer een jaar (scheelt 5 dagen met Imi), mijn lekkere glimglim en knuffelvent.


Ik hoop binnenkort een mooie dame te mogen verwelkomen, zodat ik over een half jaar eindelijk m'n mooie oranje vent in kan zetten, wiehooe! :D