Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #480 Gepost op: 06 april 2011, 21:30:49 »
Frettenvitaminepasta, haarbalpasta, of een lik vaseline, iets plakkerigs, niet giftigs wat ik dan in huis heb.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #481 Gepost op: 07 april 2011, 11:43:32 »
Ik nam 'm meestal maar op schoot, lekker aaien zodat ie rustig werd en dan voorzichtig proberen om de nageltjes te knippen, dan ging een kant wel goed, maar als ik 'm dan moest omdraaien voor de andere kant werd ie dwars en draaide ie steeds weer terug. En gillen alsof ik z'n pootjes aan het afknippen was.
Dit had ik zelf kunnen schrijven  ;)
De andere kant is ook niet handig, omdat de te knippen nagels dan aan de kant van je niet-dominante hand zitten. En de achterpootjes gaan makkelijker dan de voorpootjes en daar zit een nageltje minder.


En bij de achterpootjes zitten geen tandjes in de buurt  ;) Maar misschien weet Marie nog wel een handige truc.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #482 Gepost op: 07 april 2011, 17:45:41 »
Ik ben nog nooit door een cavia gebeten, dus daar maak ik me geen zorgen om.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #483 Gepost op: 19 juni 2011, 14:30:12 »
Haarloze honden en katten vind ik ieuw, maar deze kale cavia kan me wel bekoren!

http://cuteoverload.com/2011/06/18/guinea-peeg-looks-like-an-adorabuhl-mini-hippo/


Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #484 Gepost op: 19 juni 2011, 15:29:09 »
Is het eigenlijk een mutant of een rascavia?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #485 Gepost op: 19 juni 2011, 15:32:59 »
Wat is het verschil?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #486 Gepost op: 19 juni 2011, 15:38:33 »
niets eigenlijk, behalve dan dat je bij een mutant geen kale cavia verwachtte en bij een kaal ras wel.

Volgens google zijn er trouwens 2 kale caviarassen, waarvan eentje wel wat haar heeft. Maar de meesten zijn gewoon lelijk, dus deze schattige was een toevalstreffer.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #487 Gepost op: 19 juni 2011, 16:11:04 »
Skinny's en Baldwin zo uit mijn hoofd.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #488 Gepost op: 22 juni 2011, 14:35:29 »
Mijn ene caafje is niet meer  :'(
Ze lag net dood weggekropen achter het huisje. Oké, ze was oud en werd mager. Wel een teken dat het einde nadert, maar ik had haar nog wel 1-2-3 maanden gegeven. Niet dus, vanochtend zat ze nog enthousiast met de pootjes op de rand van de etensbak en heeft ze ook nog gras gegeten.
Ach, ze heeft het wel goed gehad hier. Ik heb haar een paar jaar terug overgenomen via marktplaats en toen was ze er erg belabberd aan toe.
Nu maar weer op zoek naar een nieuw beestje, want nu zit er eentje alleen in het hok.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #489 Gepost op: 22 juni 2011, 15:12:56 »
 :meeleef:
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #490 Gepost op: 22 juni 2011, 18:33:22 »
:pet: En wat fijn dat ze nog een paar goede jaren bij jou heeft gehad!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #491 Gepost op: 22 juni 2011, 18:45:17 »
Wat zielig, Haantje. :pet:
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #492 Gepost op: 22 juni 2011, 19:06:38 »
Ah, wat sneu. Gelukkig heeft ze desondanks haar laatste periode wel in geluk mogen doorbrengen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #493 Gepost op: 22 juni 2011, 19:52:06 »
Inderdaad, haantje, hopelijk put je troost uit het feit dat jij waarschijnlijk het beste bent dat die caaf is overkomen.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #494 Gepost op: 22 juni 2011, 20:25:35 »
Ja, Mormel heeft het hier prima gehad en was ook zo gelukkig met haar mede-caven.
En zoals gezegd, had ik het ook wel een beetje zien aankomen, maar nu nog niet.
G. was ook verbijsterd, had vanochtend toevallig nog bij ze gekeken. (De dieren zijn vooral "mijn ding" m.u.v. poes Siebe, dat is G.'s lieveling.)
Ik troost me maar met de gedachte dat ik gisteravond nog een lekker seizoensboeket voor ze geplukt had en dat ze tot de laatste dagen bovenop het hangmatje op haar achterpootjes stond om een stukje uitgedroogd brood voor de kippen vanaf de bovenkant van de kooi te bietsen.
En stiekem heb ik vanmiddag al op marktplaats zitten speuren om te zien of er nog een soortgelijk sneu geval op staat.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.566
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #495 Gepost op: 23 juni 2011, 00:06:03 »
 :pet:
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #496 Gepost op: 26 juni 2011, 14:56:56 »
Ik heb de belofte om geen jonge dieren meer te kopen, gebroken. Bij gebrek aan "sneue", vrouwelijke cavia's enigzins in de buurt, heeft Henk (V) een jong vriendinnetje gekregen en het gaat helemaal super.
Wel een beetje snel na Mormels dood, maar Foppe de haan heeft twee weken alleen gezeten na de dood van Harm en dat was eigenlijk wat te lang. Dat wilde ik Henkie niet aan doen.
Nu is er Roosje, geboren op 6 mei en in een heel leuk gezin opgegroeid. Henk en Roosje hebben elkaar op de keukenvloer ontmoet. Roosje ging meteen op Henk af en Henk begon Roosjes oren te likken. Daarna hebben ze samen klokhuis gegeten en toen heb ik ze in de kooi gezet. Roosje sprintte meteen het trappetje naar de eerste etage op, later lagen ze samen in één van de huisjes.
Roosjes heeft al een paar keer met enthousiaste sprongen door het hok geheadbangd en op en neer gescheurd. Gisteren gaf ze een enorm fluitconcert toen ik met allemaal spannende, ritselende tassen en verpakkingen thuiskwam van het boodschappen doen en nu zitten ze samen in de ren gras te eten.
Kortom, het gaat echt helemaal super. Geen geklappertand van Henk, geen sneer. Henk deelt haar huisjes en eten probleemloos. En Roosje is duidelijk gewend aan mensen(handen).
Mormel hield tot op het laatst ook van door de bak scheuren, bij vlagen en was zeer acrobatisch op haar achterpootjes. Was leuk voorbeeldgedrag geweest voor Roosje.
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2011, 23:37:10 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #497 Gepost op: 26 juni 2011, 16:26:14 »
Roosje klinkt superleuk!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #498 Gepost op: 26 juni 2011, 16:29:19 »
Ja, foto's!
Ik vind caviaatjes zo leuk. Het is dat ik hier geen plek heb en meneer koekje vindt dat tie allergisch is (voor de beestjes zelf of het zaagsel of hooi), maar anders had ik denk ik ook al wel een setje gehad.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #499 Gepost op: 28 juni 2011, 18:36:12 »
Dat klinkt goed, Haantje!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan