Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #460 Gepost op: 17 juli 2010, 10:05:15 »
Ja, die laatste is geweldig! Die van het pootje wassen trouwens ook.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #461 Gepost op: 18 juli 2010, 22:26:45 »
Die met dat pootje is helemaal schitterend inderdaad. Lief!

@Haan, wat bedoel je met konijnenvriendje? Laat je er dan nog eentje los?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #462 Gepost op: 18 juli 2010, 22:57:18 »
Nou, niet los in de zin van dumpen, zoals met deze gebeurd is. Maar ze mogen best hier vrij op het grasveld wonen met zijn tweeën. Zorg ik wel voor een warm hok voor in de winter.
Hij is inmiddels zo tam dat hij het eten uit mijn hand aanneemt, maar zodra ik hem met en vinger probeer te aaien, schrikt ie.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #463 Gepost op: 02 augustus 2010, 21:38:26 »
Lapientje was pleitos, terwijl ik met iemand stond te praten. Is ze de trap op gehuppeld en heeft ze Nelisje op de badkamer (die ligt daar graag op de handdoeken te slapen) verrast!

Ik heb haar maar niet zelf naar beneden laten gaan, voor het geval ze zou schrikken.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #464 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:54:36 »
 :heart:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #465 Gepost op: 05 oktober 2010, 18:48:12 »
Sinds we op vakantie waren in augustus had ik het gedumpte konijn niet meer gezien. Paar keer bijna dagelijks geroepen en rondgekeken of ik hem ergens zag. Vorige week meende vriendje al dat ie hem 's nachts gezien had en nu zat ie weer als vanouds op de oprit. Toen ik hem riep, kwam ie gelijk aanhuppelen en hij at weer uit mijn hand  :D
Hij zag er best wel goed uit, beter dan van de zomer. En ondertussen zit er in het stuk land achter ons huis ook nog een konijn. Vermoedelijk ook uit gevangenschap, maar hij vertrouwt mensen niet zo.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #466 Gepost op: 30 december 2010, 15:43:57 »
De cavia's zijn anderhalve week uit logeren geweest en kwamen pas de laatste dag een beetje los. De oppasser vond ze maar saai  ;D
Nu zijn ze dus weer thuis. Tijdens het verschonen van de bak hebben ze lekker over de keukenvloer getrippeld en nu liggen ze voldaan in het hooi te maffen :heart:

De gedumpte konijnen leven ook nog. Ik had een flinke berg wortels en droog brood voor ze achtergelaten in de tuin. Ze zijn behoorlijk hongerig. Wel een prachtig gezicht hoor: twee konijnen midden op een besneeuwde sloot :heart:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #467 Gepost op: 03 januari 2011, 01:56:50 »
Bij meisjesnijn Lapientje gieren de hormoontjes door het lijf. Alles dient gemarkeerd te worden, de tralies, de stoelpoten, zelfs het neusje van poes Nelis! Ook plast ze naast de kooi van Pluisje, die overigens heel boos wordt van haar geile geren en gesnif door de kooi.

Offline Edda

  • ***
  • 159
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #468 Gepost op: 03 februari 2011, 14:32:31 »
ik heb helaas van de week mijn Ko moeten laten inslapen, hij was inene heel erg ziek en de kansen waren zo minimaal dat ik hem de stress van dwangvoeden niet durfde aan te doen...
nu op zoek naar een zeer goed nieuw thuis met vriendje voor ons To Nijntje ...die zit nu alleen in haar buitenvilla en dat kan ik toch ook niet aan zien, een nijntje...naja...tje , zeg maar NIJN  alleen

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #469 Gepost op: 03 februari 2011, 14:42:41 »
 :(

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #470 Gepost op: 03 februari 2011, 15:40:43 »
:pet:

Succes met de zoektocht naar een nieuw huis.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #471 Gepost op: 03 februari 2011, 17:23:18 »
Oh, dat is verdrietig, Edda. Waarom wil je jouw overgebleven nijn elders plaatsen en niet zelf een nieuwe nijn in de buitenvilla erbij?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Edda

  • ***
  • 159
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #472 Gepost op: 03 februari 2011, 19:39:04 »
op zich is dat nog steeds een optie, maar dan moet ik wel een Nijn vinden van ongeveer dezelfde leeftijd waarmee het klikt, ik wil namelijk niet over anderhalf of 2 jaar weer in deze situatie zitten dat ik met een redelijk jong konijn zit wat weer een maatje zoekt,
ik vind nijnen leuk, maar als ik heel eerlijk ben, mogen ze best wat meer aandacht dan dat ze hier nu krijgen, ze zitten schoon in een goede ruime ren met voldoende voer en een aai zo her en der , maar het kan gewoon beter

ko is erg jong overleden, 2,5, is zelfs voor een Franse hangoor erg jong. To is nu krap twee ,
ik heb liever dat ik haar nu een juist gezelschap kan bieden, of een nijn wat een beetje die leeftijd heeft, of mensen die al nijnen hebben

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #473 Gepost op: 23 maart 2011, 15:40:14 »
Ik ben bang dat één van "mijn" half tamme, half wilde konijnen is doodgereden. Hij kwam iedere dag minstens één keer een lekker hapje eten bij me scoren, zondag namiddag voor het laatst en maandag zag ik iets plats, bruins op de weg liggen met een bloederige vlek er omheen  :'( Ik hoop steeds dat ie weer tevoorschijn komt, hou al zijn vaste plekken hier in de tuin in de gaten, maar ik zie hem maar niet...
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #474 Gepost op: 23 maart 2011, 15:48:21 »
 :(

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #475 Gepost op: 23 maart 2011, 17:47:32 »
 Och nee... :(
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #476 Gepost op: 06 april 2011, 17:40:21 »
Heeft iemand nog een goeie tip om het knippen van cavianagels te vergemakkelijken? Ik heb er al zo'n speciaal tangetje voor (zo één dat je het idee hebt dat je hem op de kop houdt  ;)), maar ik vind het echt een crime.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #477 Gepost op: 06 april 2011, 17:45:34 »
Bij fretten werkt het om iets lekkers op het middenrif te smeren, dan spreiden ze hun voorpootjes om er goed bij te kunnen en zijn ze afgeleid. Maar ik weet niet of cavia's erbij kunnen. Iets lager kan ook, als het maar op de buik is.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #478 Gepost op: 06 april 2011, 20:12:44 »
Een vriend van me die destijds bij een dierenwinkel werkte en ook een dierenverzorgingsopleiding gedaan heeft zei dat je de cavia moet grijpen, stevig neerzetten, laten zien wie de baas is en de nagels knippen. Tsja, driemaal raden wie bij ons de baas was  :-\

Ik nam 'm meestal maar op schoot, lekker aaien zodat ie rustig werd en dan voorzichtig proberen om de nageltjes te knippen, dan ging een kant wel goed, maar als ik 'm dan moest omdraaien voor de andere kant werd ie dwars en draaide ie steeds weer terug. En gillen alsof ik z'n pootjes aan het afknippen was.
Sorry, echte goede tips heb ik niet, ik vond het ook altijd een crime.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #479 Gepost op: 06 april 2011, 21:26:36 »
Ik nam 'm meestal maar op schoot, lekker aaien zodat ie rustig werd en dan voorzichtig proberen om de nageltjes te knippen, dan ging een kant wel goed, maar als ik 'm dan moest omdraaien voor de andere kant werd ie dwars en draaide ie steeds weer terug. En gillen alsof ik z'n pootjes aan het afknippen was.
Dit had ik zelf kunnen schrijven  ;)
De andere kant is ook niet handig, omdat de te knippen nagels dan aan de kant van je niet-dominante hand zitten. En de achterpootjes gaan makkelijker dan de voorpootjes en daar zit een nageltje minder.

@fem: wat smeer je dan op een frettenbuik?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.