Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #420 Gepost op: 04 mei 2010, 12:11:06 »
Ik wil al jaren graag cavia's of hamsters, maar de longarts vindt het een slecht idee. Maar ze zijn zo leuk! :(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #421 Gepost op: 04 mei 2010, 12:23:48 »
Er bestaan ook skinny-cavia's. Zeg maar een naakt variant. Ik heb daar zelf niks mee, maar misschien een optie voor jou?
http://i199.photobucket.com/albums/aa242/pluisjesbak/DSC00526klein.jpg
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #422 Gepost op: 04 mei 2010, 12:28:55 »
Er bestaan ook skinny-cavia's. Zeg maar een naakt variant. Ik heb daar zelf niks mee, maar misschien een optie voor jou?
http://i199.photobucket.com/albums/aa242/pluisjesbak/DSC00526klein.jpg

Het is een lief mini-nijlpaardje, maar nee.
Volgens mij gaat het ook om de huid en nog meer om het hooi.
Mijn laatste plan is kijken of er een knaagdier is dat zich prettig voelt in een grote bak van glas, hoog tegen het stuiven en daar dan een rooster op. Maar ik denk dat ze dat toch niet zo heel leuk vinden.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #423 Gepost op: 04 mei 2010, 12:31:27 »
Gerbils?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #424 Gepost op: 04 mei 2010, 14:10:05 »
Vriendin van me had haar supersonische mega-aquarium omgebouwd tot mega-speelpaleis voor 2 russische dwerghamsters. Die waren daar erg gelukkig in.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #425 Gepost op: 04 mei 2010, 14:13:50 »
Vriendin van me had haar supersonische mega-aquarium omgebouwd tot mega-speelpaleis voor 2 russische dwerghamsters. Die waren daar erg gelukkig in.

Ja, dat is ongeveer het idee, maar het liefst een beestje wat ook geaaid wil worden. Willen dwerghamsters dat?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #426 Gepost op: 04 mei 2010, 17:13:26 »
Er bestaan ook skinny-cavia's. Zeg maar een naakt variant. Ik heb daar zelf niks mee, maar misschien een optie voor jou?
http://i199.photobucket.com/albums/aa242/pluisjesbak/DSC00526klein.jpg

Zo lijken ze echt enorm op Capibara's!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #427 Gepost op: 04 mei 2010, 17:20:12 »
Nou je het zegt, inderdaad ja, maar dan wel een stuk kleiner natuurlijk.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #428 Gepost op: 04 mei 2010, 17:52:23 »
Het is toch ook familie van elkaar? Maar met al dat cavia-haar zie je dat niet zo goed.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #429 Gepost op: 04 mei 2010, 20:42:47 »
Volgens mij wel ja, de capibara is de grootste uitvoering. Een egeltje op zijn rug lijkt trouwens ook erg op een cavia van onderaf. Egels zijn natuurlijk geen vegetariërs, maar misschien zijn ze wel aan elkaar gerelateerd, stekelvarken en Guinees biggetje?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #430 Gepost op: 04 mei 2010, 20:55:41 »
Vriendin van me had haar supersonische mega-aquarium omgebouwd tot mega-speelpaleis voor 2 russische dwerghamsters. Die waren daar erg gelukkig in.

Ja, dat is ongeveer het idee, maar het liefst een beestje wat ook geaaid wil worden. Willen dwerghamsters dat?

die ene van vriendin wel, maar die andere rent van hot naar her :P en volgens mij zijn de meeste zo...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #431 Gepost op: 05 mei 2010, 10:27:41 »
Dan zou ik voor een cavia (ehm, twee) gaan ipv een hamster. Cavia's kunnen best in een glazen bak, kijk maar in de dierenwinkel. 't Is wel leuk als je er iets in zet waar ze tegenaan kunnen gaan staan, want ze rekken zich zo leuk uit als ze naar eten reiken :D

En hoe stofvrijer de bodembedekker, hoe beter voor de beestjes. Er zijn tegenwoordig bodembedekkers op papier- of linnenbasis en die blijven ook langer fris. Zijn natuurlijk wel prijziger. Jammergenoeg zijn cavia's overal-plassers, dus er zijn geen hoekjes die je snel even kunt verversen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #432 Gepost op: 05 mei 2010, 10:40:05 »
Ik gebruik zelf hennepvezel. Dat stuift een stuk minder dan het klassieke zaagsel. Ik weet natuurlijk niet hoe gevoelig je precies bent voor stof.
Zoals Marie zegt, cavia's zijn groepsdieren, dus altijd minstens twee nemen. Vrouwtje-vrouwtje of vrouwtje-gecastreerd mannetje of ouder mannetje-jong mannetje zijn combinaties die meestal goed gaan. En er zijn overal in het land wel knaagdieropvangen waar je een kant en klaar koppel kunt vinden. Dan weet je zeker dat het klikt tussen die twee. Bovendien kun je dan misschien afspreken dat als het qua overgevoeligheid echt niet lukt, je ze weer terug kunt brengen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #433 Gepost op: 28 mei 2010, 11:48:24 »
Het kriebelde nog steeds sinds de dood van Frummel, dus sinds vorig weekend hebben we er weer een zesde konijn bij. Niet uit een opvang deze keer, maar van een fokker. Daar ben ik eigenlijk niet zo'n voorstander van fel op tegen, maar ik ben er van overtuigd dat deze het beste met de door haar gefokte konijnen voorheeft. Ze was namelijk specifiek op zoek naar een huis met veel ruimte, omdat het konijn daar nogal veel behoefte aan heeft (meer dan andere konijnen). Hij is dan ook al bijna een jaar, omdat ze tot nu toe geen nieuwe baas heeft kunnen vinden die kon bieden wat het konijn nodig heeft. Wij hebben sinds kort een ren van veertien vierkante meter, met een blokhut als schuilplaats, en daar past nog wel een zesde konijn bij.
Vandaag is hij gecastreerd, en ik mag hem zo meteen ophalen bij de dierenarts. Hij zit tijdelijk binnen, tot hij gekoppeld kan worden aan de rest, en hij is zó leuk! Lekker nieuwsgierig, lekker actief, en hij wil zo vaak mogelijk geaaid worden. Dit is 'm: Sjaak en nog een keer.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #434 Gepost op: 28 mei 2010, 13:11:34 »
Wow wat een knapperd.
Leuk hoor. Wat bijzonder ook, zo'n enorme ren.
Heel fijn.


Op mn werk heerst een soort van konijnenplaag. Twee collega's hebben nu elk al 12 konijnen geloof ik. Ze begonnen met elk twee vrouwtjes.... Nou ja, dat dachten ze dus.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #435 Gepost op: 31 mei 2010, 15:30:51 »
Mooi beestje Kiwi, hopelijk klikt het!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #436 Gepost op: 31 mei 2010, 15:57:56 »
Een knapperd idd! Is dat een madagascar?

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #437 Gepost op: 31 mei 2010, 17:10:21 »
Neee, madagascarkleur is veel lichter! Het is een black & tan.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #438 Gepost op: 01 juni 2010, 20:54:49 »
geweldig mooi beestje!! zou zo verliefd worden  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #439 Gepost op: 01 juni 2010, 21:05:16 »
Ik ben het al. Tot over m'n oren! :heart: