Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Toni

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #220 Gepost op: 05 juni 2006, 22:49:15 »
Mijn broer en schoonzus, hebben 4 konijnen.
Twee grote joekels die buiten een ren hebben.
En twee dwergkonijntjes die gewoon binnen loslopen
Ze zijn zindelijk, en zijn zover gezond.
Een konijntje is afgelopen januari overleden.
10 jaar oud! Dus ik bedoel maar, en het zijn
net een soort hondjes,komen ook naar je toe
voor knuffeltjes en zo. ;D

Veel liefs Toni :)

Kiwi

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #221 Gepost op: 16 juni 2006, 21:33:30 »
Haay mensjes

Ik heb ook een lief konijntje>> ik had in een boekiej gelese dat diej met rubbere balletjes graag wil spele en ik geef er dus een, maar toen werd die helemaal panisch en ging die wegrennen, en later ging die er wel naar toen en omheen lopen, maar hij deed er niets meer, ligt dat aan mijn konijn ?  :-\


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #222 Gepost op: 16 juni 2006, 21:44:16 »
Het balletje was gewoon niet meer interessant.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #223 Gepost op: 17 juni 2006, 09:06:16 »
en ik ben benieuwd hoe het met Kaatje gaat Zusje, ze was niet zwanger neem ik aan want anders had je het vast wel over de bevalling gehad?

Nog steeds hetzelfde. Haar buik wil niet slinken (ze is op dieet) en voelt nog steeds hard aan. Ik denk nog steeds dat er wat in zit. Iemand met wat meer kennis zei me dat vrouwtjescavia's op latere leeftijd eierstokcystes kunnen krijgen en dat het daar naar klonk. Ik laat Kaatje gewoon lekker haar ding doen, ze is vrolijk en gezellig. Ze vindt het alleen niet leuk om opgepakt te worden, dan strekt ze zich helemaal uit.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

mirrie

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #224 Gepost op: 22 juni 2006, 09:22:07 »
Vanochtend leek mijn konijntje ziek. Ze kwam niet uit haar hol voor een worteltje, normaal wel. Iets later was ze er wel uitgekomen, maar niet om te eten, maar vroeg ze wel aandacht en wilde ze geaaid worden. Daarna ging ze weer in haar hol zitten. Zo rustig is ze normaal nooit. En nu zit ik me op mijn werk op te vreten van bezorgdheid.  :'(

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #225 Gepost op: 22 juni 2006, 11:58:46 »
ga zsm naar je konijn, lees op www.konijnen.nl over gas,
als een konijn 12 uur niet eet vallen de darmen stil en zijn ze niet ver van de dood.
Soms gaan ze vanzelf weer eten, vaak ook niet.
Ga als je zelf geen ehbo spullen in huis hebt voor konijn zsm naar konijnkundige dierenarts (gewone dierenarts schiet meestal niet op). Begin zsm gasbehandeling als konijn nog niet eet.

Toni

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #226 Gepost op: 22 juni 2006, 14:04:04 »
Idd Blub, dit herinner ik me nog, toen me
broer en schoonzusje op vakantie waren.
Werd me tienduizend keer op me hart gedrukt,
dat als de een of de ander niet eet, zo snel mogelijk
naar de dierenarts.
Dus de eerste dag zat ik geconcentreerd te kijken
of ze al aten, want door de spanning deden ze dat
niet, wat was ik opgelucht toen ze begonnen te eten.

Dus Mirrie, ga anders vanavond naar de dierenarts
als je konijntje nog niks gegeten hebt, want het kan
snel gaan hoor.

Succes. ;)

mirrie

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #227 Gepost op: 22 juni 2006, 16:16:44 »
Ik had ook al die dingen over gas gelezen en maakte me vreselijke zorgen. Ben ook eerder naar huis gegaan. Daar zat mijn konijntje me vrolijk op te wachten. Ze had haar wortel en andijvie op, de helft van haar brokjes en ze zit nu te smullen van een handje hooi dat ik haar net gegeven heb. Ze is ook weer helemaal levendig.

Ik hoop dat het een raar ochtendhumeur was. Ik zal haar in ieder geval in de gaten houden. Maar voorlopig ben ik erg opgelucht. :)

Toni

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #228 Gepost op: 22 juni 2006, 16:23:30 »
Haahahaha, dit is geweldig nieuws.
Ben heel blij voor je. Natuurlijk
ben je opgelucht. Geweldig. :cheer:
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2006, 16:24:27 door Toni »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #229 Gepost op: 22 juni 2006, 17:49:12 »
Gelukkig maar!

Een paar weken geleden had mijn Nijntje P. ook zoiets. Ineens wilde hij niets meer eten, ging vreemd in een hoekje zitten en was duidelijk niet zichzelf. Ik dacht ook meteen aan gas en allelei doemscenario's kwamen al in me op (het was 12 uur 's nachts en dan zijn dierenartsen niet zo behulpzaam). We hebben hem uit zijn kooitje gehaald en op tafel een beetje laten lopen. Na een 20 minuutjes voelde hij zich weer beter en at weer wat.
Hij heeft er verder geen last meer van gehad (wat we hebben opgemerkt iig), maar het was wel even schrikken.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #230 Gepost op: 04 juli 2007, 12:25:16 »
Mijn nijntjes logeren bij mij in mijn nieuwe huisje (joepie!), maar de kleine nijn had al snel de bank (een lage) ontdekt en springt daar de hele tijd op en af. Kan dat van de bank afspringen kwaad voor zijn gewrichten enzo?

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #231 Gepost op: 22 september 2007, 10:32:06 »
Gisteren was ik met J. bij een vriend eten net buiten Nijmegen. Toen we naar huis gingen zagen we een tam konijn over de parkeerplaats rondscharrelen. Dus hebben we de fietsen maar weggezet want ik wilde ik 'wel proberen om 'm te vangen en 'm mee naar huis te nemen. Maar dat lukte niet: ik kon wel redelijk dichtbij komen maar niet dicht genoeg om te aaien of pakken. Een jas erover gooien lukte ook niet. Nou hadden we ook wel de nodige wijn genuttigd en was het half één 's nachts, dus toen het konijn weggevlucht was voor een man met een grote hond (die vertelde dat het konijn er al een dag of drie, vier loopt en niemand 'm te pakken krijgt) en daarna niet meer tevoorschijn kwam zijn we maar naar huisgefietst.
Nou wil ik best vanavond of morgen er nog een keer gaan proberen het beestje te vangen want het is duidelijk een huiskonijn. Heeft iemand tips? Of kan ik beter de dierenambulance bellen (die misschien met een vangnet ed. wat meer kans hebben)?

Offline lianne

  • **
  • 79
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #232 Gepost op: 22 september 2007, 12:12:05 »
probeer hem/haar te lokken met wat voer?

Hebben alle mensen met nijnen hier de najaarsprik weer gehad? Er is nl weer een myx. epedemie.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #233 Gepost op: 22 september 2007, 16:55:14 »
Als je er zelf niet achteraan gaat, iig de dierenambulance bellen. Waarschijnlijk is het beestje gewoon gedumpt.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #234 Gepost op: 22 september 2007, 21:29:48 »
Net wezen kijken: natuurlijk geen konijn te bekennen.  :( We hebben echt goed gezocht maar niks gezien... Ik zal de vriend die er woont vragen of hij het in de gaten houdt: als hij 'm weer ziet ga ik zeker terug.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #235 Gepost op: 24 september 2007, 14:10:59 »
NOODOPROEP BUNNY BIN:

http://www.bunnybin.nl/ > zie de YouTube-video


Bunny-Bin eigenaresse Wilma heeft een burn-out en daarom moet de konijnenopvang z.s.m. verplaatst worden. Wie weet er een loods of grote schuur met elektriciteit en water in de buurt van Ermelo/de Veluwe waar alle hokken en konijnen heen kunnen? Graag in die regio, omdat de vrijwilligers daar ook wonen.


Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #236 Gepost op: 07 oktober 2007, 13:27:25 »
Of kan ik beter de dierenambulance bellen (die misschien met een vangnet ed. wat meer kans hebben)?
Omdat het konijntje er gisteravond (vannacht) nog steeds bleek te lopen, maar ik 'm weer niet te pakken kreeg (hij ging onder auto's zitten) heb ik vanmorgen de dierenambulance gebeld. Het was een raar gesprek. Bij deze heb ik een melding gemaakt van het zwerfkonijn, maar zij gaan er niks mee doen verder. Ik kan zelf 't konijn proberen te vangen, daar hebben zij ook geen spullen voor kennelijk, en als er toch iemand komt die het konijn kwijt is (lijkt me stug, hij loopt er nu al een maand!) dan geven ze m'n telefoonnummer. De mevrouw was op zich wel aardig, maar ik word er niet blij van.  :-\

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #237 Gepost op: 07 oktober 2007, 15:58:38 »
Een konijn vangen schijnt toch niet mee te vallen. Ik zie er hier regelmatig 'wilde' lopen. In Friesland heeft men gemiddeld toch een andere opvatting over het omgaan met dieren dan ik. Maar vangen is echt niet zo makkelijk. Een idee is er een handdoek overheen gooien vanaf een afstandje, of in een kattenreismandje lokken met wat voer?

Offline lianne

  • **
  • 79
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #238 Gepost op: 07 oktober 2007, 19:13:25 »
NOODOPROEP BUNNY BIN:

http://www.bunnybin.nl/ > zie de YouTube-video


Bunny-Bin eigenaresse Wilma heeft een burn-out en daarom moet de konijnenopvang z.s.m. verplaatst worden. Wie weet er een loods of grote schuur met elektriciteit en water in de buurt van Ermelo/de Veluwe waar alle hokken en konijnen heen kunnen? Graag in die regio, omdat de vrijwilligers daar ook wonen.



Ik lees het nu pas, ik heb hem ook even op een ander forum waar ik zit -een konijnenforum- neergezet.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #239 Gepost op: 08 oktober 2007, 07:09:14 »
Een konijn vangen schijnt toch niet mee te vallen. Ik zie er hier regelmatig 'wilde' lopen. In Friesland heeft men gemiddeld toch een andere opvatting over het omgaan met dieren dan ik. Maar vangen is echt niet zo makkelijk. Een idee is er een handdoek overheen gooien vanaf een afstandje, of in een kattenreismandje lokken met wat voer?
Dat met die handdoek ben ik voor de volgende vangactie van plan, maar dan moet ik een zware handdoek hebben die snel op de grond valt en het konijn eronder houdt. En voer meenemen zal ik ook proberen, volgens de mevrouw van de dierenambulance hebben konijnen nu nog genoeg te eten, maar ik zie het konijn wel zoeken en als ik mijn arm uitstrek alsof ik wat lekkers heb komt 'ie ruiken. Waardoor ik zeker denk te weten dat het een tam konijn is. Ik kan 'm zelfs bijna aaien.